recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo ip tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo ip tv

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
pumadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2008
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pumadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 09:16
Jeg skiftet IP adresse den nat. Selv om jeg ikke har fast IP adresse, har jeg haft den samme i meget lang tid. Så jeg tror det køre på en IP range, som ligger i det VLAN uden multicast. 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 13:09
Hvis tesen med vlans holder, og fiberboksen kræver at tv boksen er på et bestemt vlan, bør man kunne checke det med Wireshark vil jeg synes.
 
Det løser naturligvis ikke problemet Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
petsch Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 09:49

Kan det passe at der skulle være ændret adresser på Waoos net (Profiber) i nat, jeg syntes ikke jeg kan fange nogle kanaler her til morgen. Det virkede i går aftes.

Hvis der er, så er der vel ikke en venlig sjæl som har de nye adresse og kan lave en PM :)

Tak,

/Peter
Til top
jhave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:24
Samme problem her, nogen der kan sende en PM med de nye IPer?
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:32
De ændre ikke ipér.
 
Mine kanaler ligger på de samme ipér hele tiden...
 
 


Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 14:55
Der har været TV problemer her til morgen - stod på deres hjemmeside - beskeden er imidlertid væk igen, så mon ikke de har fået løst problemet.
Til top
sortsnak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sortsnak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 19:30
Tror det er sikkert at sige waoo lukker for de kunder, der ser tv uden at have tv-pakke.
Så det er bekræftet hvad andre før har skrevet, hos folk med tv-boks fungerer vlc stadig.
Multicast IP adresserne for Trefor/Nrgi er ikke blevet ændret. Så der er ikke meget idé i at efterspørge nye ip'er hvis du bor i området og det ikke længere virker.
Min tvboks har været afmeldt nok 3 måneders tid, men multicast streamen blev først lukket torsdag den 12 Januar op af dagen. (Sidder der nogen fra Waoo og læser med kan jeg afsløre de har mistet mig som tv kunde til boxertv pga. pris og generelt dårlig oplevelse med tvboksen).

Det er også mit indtryk at de ikke har delt deres netværk op i vlan. Jeg har ikke skiftet ip, selvom der er blevet lukket. (Fra Waoo's synspunkt var det på tide at få lukket, selvom nogen nok synes det er ærgeligt). 

Jeg har haft lytte værktøjet på forbindelsen og medmindre at hjemmecentralen/fiberboksen er intelligent nok til at fjerne vlan tagget fra pakkerne kan jeg afkræfte teorien om multicasts på vlan eller måske switchen inden fiberen i den "anden" ende gør det. (men så kan man ikke se eller gøre noget ved det).

Hvis du så spørger mig - tror jeg at mac addresserne på routerne, bliver gemt når en tvboks giver godkendt på nettet, og derefter må multicastserverne sende dertil. Dermed kan man sagtens bruge sin egen router hvis man vil, som desuden også er den eneste mac adresse waoo ser ved joins og leaves med igmp (kanalskift).
Mon ikke kryptering også er på todo-listen, så selvom vlc stadig fungerer er det sikkert også et spørgsmål om tid...
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 20:20
Det virker finno her!!
Trefor
Til top
capil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér capil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 20:36
Hej.
Jeg har haft Waoo tv fra GE i to dage, og jeg hader allerede den tv-boks...
 
Skal jeg forstå det sådan, at jeg stadig vil kunne importere ip streams til mce med dvb logic, når jeg bare betaler abonnementet?
 
Jeg har læst mig til, at jeg skal bruge en bestemt router... Kan det lade sig gøre med min Dlink dir-635?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 21:24
Der har været nogle driftsproblemer de sidste par dage - har stået på deres hjemmeside under driftsinformation.
Til top
jhave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2011
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Det virker finno her!!
Trefor

Kan du ikke sende mig en pm med ip range du bruger for jeg kan ikke få det til at virke. 
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 00:14
Det hjælper ikke du bare får nogen ipér!
 
Dit setup skal være rigtigt.
 
Hvordan har du sat det op ?
 
Og har du en boks, og et abb på pakken kanalen ligger i?
 
 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu