recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo med switch - IGMP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWaoo med switch - IGMP?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Undrer mig lidt at du kan se signalerne via VLC. Har du prøvet at tilslutte TV boksen til samme port på switchen som PC'en?

Har prøvet at skifte port, men uden resultat.

Jeg har til gengæld lige opdaget noget, der måske er interessant: Som jeg har skrevet ovenfor, så kan jeg slet ikke få hul igennem på bl.a. DR1, heller ikke selvom der (som regel) er hul igennem på andre kanaler.

Nu har jeg lige opdaget, at DR1 også er forsvundet fra min VLC - den plejede at være på udp://232.49.34.39:6666, men nu er den væk.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal lægge i det, men jeg synes da, det er påfaldende, at det er den samme kanal, der er væk. Det samme gælder i øvrigt også DR HD - den plejer jeg også at kunne se i VLC (vistnok på udp://233.139.53.47:5501 ?), men den er også væk, ligesom den er på tv-boksen.

Er der nogen, der har en anden adresse til de to kanaler? Dem jeg har er nogen, jeg har fundet her på forumet, og de har virket tidligere.

Mvh. Mikkel
Har sendt dig en PM.
Undrer mig dog stadig over at en unmanaged switch giver problemer. Den har jo ingen intelligens og burde derfor bare slippe alt igennem. (Men måske har den for lidt buffer memory). Jeg kørte i starten med en billig 100mb switch, og det virkede fint. Senere har jeg dog skiftet til en managed Gb switch (Cisco/Linksys SLM2008) og den kører rigtig godt. Den har dog kun 8 porte, men måske findes den også i en 16 ports version.
/Peter
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 17:28

Har sendt dig en PM.

Tak for det - men det virker heller ikke med de nye adresser!

Citér Undrer mig dog stadig over at en unmanaged switch giver problemer. Den har jo ingen intelligens og burde derfor bare slippe alt igennem. (Men måske har den for lidt buffer memory).

Ja, jeg har en fornemmelse af, at der er noget buffering involveret. F.eks. tager det nogle gange lang tid at skifte kanaler (10+ sekunder), og i starten kan billede og lyd hakke, men efter lidt tid kører det som det skal - fuldstændig som om der er en buffer, der først skal fyldes op.

Jeg troede blot, at buffer-delen lå i tv-boksen?

Citér Jeg kørte i starten med en billig 100mb switch, og det virkede fint. Senere har jeg dog skiftet til en managed Gb switch (Cisco/Linksys SLM2008) og den kører rigtig godt. Den har dog kun 8 porte, men måske findes den også i en 16 ports version.

Den vil jeg prøve at tjekke ud. Tak for svar!

Mvh. Mikkel
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Har sendt dig en PM.

Tak for det - men det virker heller ikke med de nye adresser!

Til gengæld er de "sorte" kanaler dukket op på fjernsynet efter en genstart af routeren - så lige nu kører det faktisk ok!

Jeg krydser fingre og håber, det fortsætter.

Mvh. Mikkel
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Er der nogen som er i dialog med Waoo og deres understøttelse af htpc?

Jeg har i juli 2010, spurgt til om det var muligt at kunne optage hos Profiber. Enden hos dem selv eller på min egen computer.

Til dette spørgsmål, fik jeg det kryptisk svar:

"Dette burde kunne lade sig gøre at optage på din computer, men hvordan det gøres og med hvilket software kan vi desværre ikke svare på eller hjælpe med."

Men jeg kan da kun forstille mig at Waoo er interesseret i at kunne understøtte htpc. Men hjælp til opsætning m.m. vil nok være umuligt for dem.

Igen skal man måske tænke på Hr. og Fru Danmark. En TV-boks eller TV via DVB-C er jo rigeligt til dem.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu