recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo/SEAS fiber over TDC (Hillerød)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo/SEAS fiber over TDC (Hillerød)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 23:54
Kan jeg ikke selv slå det til, eller er de så dumme, at lukke for adgangen for forbrugeren?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 01:19
Nej det kan du ikke, forbrugeren har ingen adgang til indstillingerne på ONTen, da SEAS-NVE har lukket for det i deres provisioning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 02:32
Ja, så er det da afgjort, at jeg skal have min egen router uanset hvad. Hvad er udbydernes grundlag for det pjat. Ved at TDC og Yousee også er kendt for at låse for rettigheder, men hvorfor dog? Guide dog forbrugerne ordentlig i stedet, og så klistr en stor advarsel på, at det er på eget ansvar. Så er det vel heller ikke sværere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 07:13
Fordi de fleste forbrugere er ligeglade med "PÅ EGET ANSVAR" skiltet pg brokkersig som en gal, når de har fået fucked up i indstillingerne.

Jeg forstår dem godt, at de låser på den måde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 15:49
Så er det jo godt, at alle routere har en reset-knap, så alt kommer til at virke igen. Altså, forstå mig ret. Jeg forstår godt, at det er irriterende for er supporter, at en idiotisk forbruger, har været inde og rode i noget, han ikke har forstand på. Men det er jo netop hurtig ordnet ved den skide knap. Problemet er jo bare, at det ødelægger det for os, som rent faktisk ved hvad vi laver.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 15:57
Vi ved jo godt at dybest set så har KlausDM ret.

Men hvis du ved hvad du laver, så ved du også hvordan du skal omgå problemet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Så er det jo godt, at alle routere har en reset-knap, så alt kommer til at virke igen.

Intet problem. Det kan jeg også godt finde ud af..... Men det kan min svigermor ikke, når hendes børnebørn har rodet med noget de ikke har forstand på. Og så´er det enten udbyderen eller mig, der skal hjælpe hende.

Klaus
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 16:30
Jo jo.. Men det er jo ikke sværere, end at supporteren må fortælle hvor den sidder :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 16:40
Og supporten koster hvor meget i timen, ham/hende der skal sidde og sige "tryk reset" 10 gange i timen. Folk skal vente i telefonkø og din internetforbindelse blive dyrere.

Kan man bare få selskabet til at sætte routeren i bridge mode, er det helt fint med mig.

Klaus
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 16:54
Så er det vel ikke værre, end man kan skrive både på selve routeren og i instruktionen der følger med, at de fleste problemer kan løses ved at holde resetknappen inde. Evt. kunne det også siges i telefonbeskeden, når man ringer til hotline.

Pointen er, at det er skide irriterende, at det skal ødelægge det for os, der ved hvad vi laver.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 17:00
Det er skide irriterende, der giver jeg dig ret.

Men nu er det endnu engang nemmere at servicere nogle få som ved hvad de laver, end at skulle udrede problemer for alle dem som roder rundt i det.

Jeg ville vente til du får fiber med at bekymre mig, chancen for at det virker er stor.

Hvis det ikke gør så kan du tage den derfra.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 18:28
Ja, venter skam også. Uanset hvad, så lyder det til, at jeg skal have min egen router, hvilket jeg egentlig også nok foretrækker, når det kommer til stykket. Ender nok også med den Asus AC68U. Der ser ud til at være mest for pengene ved den.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu