recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo - Østjysk Energi - DVB-C??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo - Østjysk Energi - DVB-C??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:22
OK, hvis man nu bestiller den lille pakke fx, hvordan bliver det så distribueret rundt i huset, altså DVB-C signalet?
mvh Christian
Til top
GoProMac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Marts-2013
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GoProMac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:32
DVB-C signalet følger med når man køber Kabel TV (Analog TV) produktet. Hvilke
programmer man kan modtage kan variere alt efter om man er forenings kunde, eller
almindelig privat kunde.

Som privat kunde, med Kabel TV abonnement benyttes følgende for at søge DVB-C
kanalerne frem .:

Netværks ID : 6000
Symbolrate : 6875
Modulation : QAM 256
Start søgefrekvens : 234 MHz

Det er oftes IKKE muligt at lave en automatisk søgning af programmerne, men
nødvendigt med en manuel udvidet søgning.

Håber det kaster lidt lys over DVB-C spørgsmålet.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GoProMac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

OK, hvis man nu bestiller den lille pakke fx, hvordan bliver det så distribueret rundt i huset, altså DVB-C signalet?

Hvis man bestiller Kabel TV produktet, hvor DVB-C er inkluderet, distruibueres det rundt i
huset/lejligheden via de gode gamle koax antennekabler vi alle kender så godt Smile.
Der vil typisk være signal nok ud af fiberboksen, så man kan trække 3-4 antennestik, hvis
ellers kabler, fordeler og installationen er lavet teknisk korekt og forsvarlig.

TV skal være forsynet med DVB-C Mpeg4 modtager (Gir nok sig selv Wink) for at kunne afkode
signalerne digitalt. Alternativt kan man anskaffe sig en ekstern DVB-C modtager med Mpeg4.

Redigeret af GoProMac - 08-Marts-2013 kl. 09:40
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:43
Kabel-TV produktet???? 
Mener du waoo-3/lille pakke fx? 
mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:44
Eller følger det bare med?
mvh Christian
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GoProMac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 10:10

Kabel-TV produktet???? 
Mener du waoo-3/lille pakke fx? 

Waoo-3 pakkerne indeholder ikke analog TV produktet.
For at få analog TV med DVB-C skal man bestille Canal Digital
Family Mix pakken som et særskilt produkt.
Det fremgår desvære ikke specielt tydeligt på hjemmesiden, at
der også er DVB-C med i denne pakke, men det er der.

Waoo-3 pakkerne indeholder IPTV signalet, med dertil hørende
IPTV settop bokse.. Airties 7120 eller Airties 7130 (med haddisk)

Tag og ring til kundeservice hos Østjysk energi ( 87801111 ) og
spørg til det med pakker, priser og muligheder.
Tekniske spørgsmål henvises oftest til teknisk support, da man ikke
må forvente at kundeservice kan gå i dybten med tekniske spørgsmål.

Redigeret af GoProMac - 08-Marts-2013 kl. 10:10
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 12:04
Jeg har talt med østjysk energi og blev ikke ret meget klogere, men du har da kastet lys over land. Jeg forventer heller ikke af kundeservice, at de kan svare på alle spørgsmål, men nu ved jeg da at der er noget der hedder teknisk support.

Canal Digital er for dyr for mig, så det må blive den lille pakke måske, dog så kun IP-tv, eller så nedgradere jeg blot min yousee.....

mvh Christian
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:36

Jeg har talt med østjysk energi og blev ikke ret meget klogere, men du har da kastet lys over land. Jeg forventer heller ikke af kundeservice, at de kan svare på alle spørgsmål, men nu ved jeg da at der er noget der hedder teknisk support.

Canal Digital er for dyr for mig, så det må blive den lille pakke måske, dog så kun IP-tv, eller så nedgradere jeg blot min yousee.....

Når man ikke vil svare så de fleste forstår det, så har man vel lov til blive ret mistænksom. Altså kan én modtageboks fra Østjysk Energi omsætte samtlige tv signaler til båndet mellem 430 og 862MHz?

Redigeret af skyking - 08-Marts-2013 kl. 15:42
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GoProMac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Når man ikke vil svare så de fleste forstår det, så har man vel lov til blive ret mistænksom. Altså kan én modtageboks fra Østjysk Energi omsætte samtlige tv signaler til båndet mellem 430 og 862MHz?

Ganske kort svar.

Analog Tv kan afkodes af alle tv med almindelig tuner.
DVB-C kan afkodes af alle tv med DVB-C Mpeg4 tuner, eller ekstern DVB-C boks. ( 1 pr tv uden DVB-C indbygget)
IPTV kræver en boks pr tv, og dette er ikke en DVB-C boks men en IPTV boks fra Waoo!

Håber det er forståeligt forklaret :)
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 16:27
Altså...

Jeg har Waoo gennem Seas-Nve. Og jeg skulle ringe og bestille deres såkaldte Multirumsløsning (39kr/md). Det krævede at jeg havde den pakke der hedder Waoo 3.

Altså ikke Canal Digital eller Viasat. Der sendes både et DVB-C signal, og et analogt signal (Dette er jeg 100 på, da vi bruger begge).

Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke...

Og jeg bruger ganske rigtigt det eksisterende Coax-netværk der ligger i huset, fra den gang vi havde kabel-tv.
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2011
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Altså...

Jeg har Waoo gennem Seas-Nve. Og jeg skulle ringe og bestille deres såkaldte Multirumsløsning (39kr/md). Det krævede at jeg havde den pakke der hedder Waoo 3.

Altså ikke Canal Digital eller Viasat. Der sendes både et DVB-C signal, og et analogt signal (Dette er jeg 100 på, da vi bruger begge).

Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke...

Og jeg bruger ganske rigtigt det eksisterende Coax-netværk der ligger i huset, fra den gang vi havde kabel-tv.

Syntes ikke det fremgår helt klart hvad der kræves.. først skriver du at kravet er den pakke der hedder Waoo3 og senere: "Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke..."

Man kan godt have Waoo3 med lille tv pakke.

• Waoo! 1: Rent fiberbredbånd fra Danmarks bedste internetudbyder
  • Waoo! 2: Fiberbredbånd og telefoni
  • Waoo! 3: Fiberbredbånd, telefoni og TV

Jeg har også tidligere kontaktet Seas-Nve vedr. DVB-C men fik at vide at det vist kun var noget man kunne vælge i Maribo i det gamle fællesantenne område, og at kvaliteten også var bedre som IP-tv - men det var tydeligvis ikke en support medarbejder som vidste noget om det.

Jeg har en boks hvor der er udtag til dvb-c, men har ikke afprøvet om der skulle være signal, går ud fra de skal have en tekniker til at åbne for signal ud til boksen, hvis det overhovedet er muligt.

Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 17:48
Nå for hulen... Jeg mener at man skal have den store tv-pakke (altså Waoos standard store pakke) før det fungerer. Og ja, jeg skulle ringe og bestille, så ville de sørge for, at det blev åbnet for det. Men jeg skal da have tjekket op på, om man rent faktisk stadig behøver den store pakke. 
For så skal jeg da nøjes med den lille + tilvalg af børnekanaler...

Men uden at du har foretaget dig noget, burde der ikke være noget signal fra antennestikket i boksen, det var der i hvert fald ikke i mit.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu