|
Waoo - Østjysk Energi - DVB-C?? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK, hvis man nu bestiller den lille pakke fx, hvordan bliver det så distribueret rundt i huset, altså DVB-C signalet?
|
||
mvh Christian
|
||
GoProMac
Ny bruger Oprettet: 08-Marts-2013 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DVB-C signalet følger med når man køber Kabel TV (Analog TV) produktet. Hvilke
programmer man kan modtage kan variere alt efter om man er forenings kunde, eller almindelig privat kunde. Som privat kunde, med Kabel TV abonnement benyttes følgende for at søge DVB-C kanalerne frem .: Netværks ID : 6000 Symbolrate : 6875 Modulation : QAM 256 Start søgefrekvens : 234 MHz Det er oftes IKKE muligt at lave en automatisk søgning af programmerne, men nødvendigt med en manuel udvidet søgning. Er man foreningskunde så tag en kigger her.. -> http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-forening-systemkode-og-frekvens Håber det kaster lidt lys over DVB-C spørgsmålet. |
||
GoProMac
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man bestiller Kabel TV produktet, hvor DVB-C er inkluderet, distruibueres det rundt i huset/lejligheden via de gode gamle koax antennekabler vi alle kender så godt . Der vil typisk være signal nok ud af fiberboksen, så man kan trække 3-4 antennestik, hvis ellers kabler, fordeler og installationen er lavet teknisk korekt og forsvarlig. TV skal være forsynet med DVB-C Mpeg4 modtager (Gir nok sig selv ) for at kunne afkode
signalerne digitalt. Alternativt kan man anskaffe sig en ekstern DVB-C modtager med Mpeg4. Redigeret af GoProMac - 08-Marts-2013 kl. 09:40 |
||
cnn3
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kabel-TV produktet????
Mener du waoo-3/lille pakke fx?
|
||
mvh Christian
|
||
cnn3
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eller følger det bare med?
|
||
mvh Christian
|
||
GoProMac
Funktioner
Tak(0)
|
|
Waoo-3 pakkerne indeholder ikke analog TV produktet. For at få analog TV med DVB-C skal man bestille Canal Digital Family Mix pakken som et særskilt produkt. Det fremgår desvære ikke specielt tydeligt på hjemmesiden, at der også er DVB-C med i denne pakke, men det er der. Waoo-3 pakkerne indeholder IPTV signalet, med dertil hørende IPTV settop bokse.. Airties 7120 eller Airties 7130 (med haddisk) Tag og ring til kundeservice hos Østjysk energi ( 87801111 ) og spørg til det med pakker, priser og muligheder. Tekniske spørgsmål henvises oftest til teknisk support, da man ikke
må forvente at kundeservice kan gå i dybten med tekniske spørgsmål. Redigeret af GoProMac - 08-Marts-2013 kl. 10:10 |
||
cnn3
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har talt med østjysk energi og blev ikke ret meget klogere, men du har da kastet lys over land. Jeg forventer heller ikke af kundeservice, at de kan svare på alle spørgsmål, men nu ved jeg da at der er noget der hedder teknisk support.
Canal Digital er for dyr for mig, så det må blive den lille pakke måske, dog så kun IP-tv, eller så nedgradere jeg blot min yousee.....
|
||
mvh Christian
|
||
skyking
Super bruger Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af skyking - 08-Marts-2013 kl. 15:42 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
GoProMac
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ganske kort svar. Analog Tv kan afkodes af alle tv med almindelig tuner. DVB-C kan afkodes af alle tv med DVB-C Mpeg4 tuner, eller ekstern DVB-C boks. ( 1 pr tv uden DVB-C indbygget) IPTV kræver en boks pr tv, og dette er ikke en DVB-C boks men en IPTV boks fra Waoo! Håber det er forståeligt forklaret :) |
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Altså...
Jeg har Waoo gennem Seas-Nve. Og jeg skulle ringe og bestille deres såkaldte Multirumsløsning (39kr/md). Det krævede at jeg havde den pakke der hedder Waoo 3.
Altså ikke Canal Digital eller Viasat. Der sendes både et DVB-C signal, og et analogt signal (Dette er jeg 100 på, da vi bruger begge). Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke...
Og jeg bruger ganske rigtigt det eksisterende Coax-netværk der ligger i huset, fra den gang vi havde kabel-tv. |
||
cjdanmark
Bruger Oprettet: 01-Maj-2011 Status: Offline Point: 58 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Syntes ikke det fremgår helt klart hvad der kræves.. først skriver du at kravet er den pakke der hedder Waoo3 og senere: "Desværre kræver det som sagt, at man har den store pakke..." Man kan godt have Waoo3 med lille tv pakke.
Jeg har også tidligere kontaktet Seas-Nve vedr. DVB-C men fik at vide at det vist kun var noget man kunne vælge i Maribo i det gamle fællesantenne område, og at kvaliteten også var bedre som IP-tv - men det var tydeligvis ikke en support medarbejder som vidste noget om det. Jeg har en boks hvor der er udtag til dvb-c, men har ikke afprøvet om der skulle være signal, går ud fra de skal have en tekniker til at åbne for signal ud til boksen, hvis det overhovedet er muligt. |
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå for hulen... Jeg mener at man skal have den store tv-pakke (altså Waoos standard store pakke) før det fungerer. Og ja, jeg skulle ringe og bestille, så ville de sørge for, at det blev åbnet for det. Men jeg skal da have tjekket op på, om man rent faktisk stadig behøver den store pakke.
For så skal jeg da nøjes med den lille + tilvalg af børnekanaler...
Men uden at du har foretaget dig noget, burde der ikke være noget signal fra antennestikket i boksen, det var der i hvert fald ikke i mit.
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |