|
Waoo - Østjysk Energi - DVB-C?? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
cjdanmark
Bruger Oprettet: 01-Maj-2011 Status: Offline Point: 58 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du må meget gerne opdatere når du har snakket med dem, evt. også om det er noget der er muligt udenfor Maribo fællesantenne området. |
|
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skal nok give lyd, det bliver så ikke i dag.
"Du er i kø som nummer 1"
"Ventetiden er NUL sekunder" Efter 10 minutter gad jeg ikke spilde min tid på det bæ... |
|
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hov-hov, nu er det jo østjysk energi og ikke seas, jeg hører under. De kan tilbyde noget forskelligt, jeg har ikke hørt om noget der hedder multirums-løsninger i østjysk energi.. ...men generelt synes jeg at waoos hjemmeside og østjysk energi har nogle mangler.... |
|
mvh Christian
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Østjysk energi hører under det gamle Profiber samarbejde, som i sin tid indgik en aftale med Canal Digital om at de leverede coax-TV analog og digital (dvb-c) på profibers fibernet. Profiber leverede så selv IPTV løsningen.
De to TV løsninger er helt uafhængige og købes særskilt. Derfor er det også ret kostbart (groft sagt 2 gange 300kr) i vores område at have både IPTV og Coax, fordi man køber kanalerne to gange fra to forskellige leverandører. Det er heller ikke præcist samme kanaler i pakkerne. IPTV løsningen blev siden til Waoo's løsning, men på coax løsningen hænger de stadig på den gamle (formegentlig 3årige) med Canal Digital. Jeg håber at grunden til at der ikke skrives ret meget om Coax-TV og Canal Digital på f.eks. Østjysk Energis hjemmeside er fordi aftalen snart udløber og de derefter kan tilbyde deres egen Coax-TV pakke, som bare er et spejl af de kanaler man fra fra Waoo IPTV. Samtidig bør merprisen for coax-TV være meget lav, da TV kanalerne er betalt (IPTV) og det derfor kun er udgifter til teknikken der skal dækkes. 39kr/md lyder rimeligt i mine øre. Jeg krydser fingre for at jeg har ret i min analyse. Jeg bruger kun IPTV, men vil gerne supplere med coax, men betaler aldrig 300kr/md for det. |
|
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ah Letten, det der giver mening. Forskellige leverandøraftaler mv. Det virkede da også ulogisk indtil nu...
|
|
mvh Christian
|
|
styker
Junior bruger Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var forbi NRGI her i Horsens fordi jeg har den gamle profiber aftale med lille WAOO pakke som er ved at være temmelig dyr.
Jeg fik at vide at PT kan man ikke få waoo pakkerne som DVB-C i deres område, men det skulle blive muligt i løbet af en måneds tid(når canal digital aftalen ophører). Det koster så 39kr pr måned for DVB-C og analog, men så fortalte hun at man kan nøjes med det og aflevere TV boksen også skal man ikke betale de 399kr i boksgebyr halvårligt. Man mister så selvfølgelig de muligheder som TVboksen giver, men så lidt som jeg bruger den vil jeg hellere have et mediecenter også bruge de muligheder det giver via nettet. Så skal der bare findes en anden udbyder til IP telefoni det bliver nok https://www.bolignet.dk/telefoni |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |