recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - waoo tv gennem netstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

waoo tv gennem netstik

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ZealotTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZealotTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: waoo tv gennem netstik
    Sendt: 10-April-2013 kl. 07:05
Hej waoo tv kommer gennem netstik, (kan også komme med standard tv stik, men så kan man ikke selv sammen sætte sine kanaler siger de) kan jeg modtage det på min mediecenter? Skal jeg have et specielt tv kort med netstik indgang.

Vil være super hvis nogen kunne guide mig lidt :)

MVH Thomas
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 08:22
Det er en kedelig ting ved IPTV, som f.eks. også gælder TDC home trio..

Det er ikke hardwaren, der er problemet... (netkortet i PC-en kan anvendes)

Mediacenter programmer som dvbviewer og mediaportal kan rent faktisk anvendes, og f.eks. sammen med programmer modtaget på anden vis (DVB-X), så man har et samlet bruger-interface..

Men hvis kanalerne er krybteret så går det ikke...

Jeg kender ikke til et system til at afkode de kanaler, man abonnerer på.. (i lighed med hvad man kender fra tuner verderen med CA_interface og tilhørende smart-Card, f.eks. Boxer)...

Det er ikke noget der udbydes..

Redigeret af avh - 10-April-2013 kl. 08:28
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ZealotTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZealotTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 09:22
okay tak for svaret, jeg anvender mediaportal, ved du om waoo kryptere deres kanaler?
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af ZealotTC ZealotTC skrev:

okay tak for svaret, jeg anvender mediaportal, ved du om waoo kryptere deres kanaler?

Yep, Waoo har valgt at kryptere al deres iptv. 
Til top
ZealotTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZealotTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 15:16
fedt... så man kan kun se iptv med deres elendig box? der ingen måde hvorpå man kan anvende sit dyrebare mediecenter? Ouch
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af ZealotTC ZealotTC skrev:

fedt... så man kan kun se iptv med deres elendig box? der ingen måde hvorpå man kan anvende sit dyrebare mediecenter? Ouch

Det er så korrekt som du selv skriver. Men det er jo ikke en service som de har tilbudt, altså at du kan bruge dit mediecenter. Men hvilken tvboks har du liggende eller har haft.? Der er flere tvbokse ved Waoo, de fleste bruger Airties i dag og jeg synes faktisk at de er ret gode i forhold til hvad der har været tilbudt tidligere Smile
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af ZealotTC ZealotTC skrev:

fedt... så man kan kun se iptv med deres elendig box? der ingen måde hvorpå man kan anvende sit dyrebare mediecenter? Ouch

Alt efter hvem du har fiber hos, udbydes signalet hos nogle også via dvb-c. Gør det bl.a hos Verdo som vi har som udbyder. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ZealotTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZealotTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:12
Jeg har Energi Midt
Til top
TheRealBamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:57
Jeg tænkte på hvorvidt det ikke ville være muligt at gøre brug af Waoo's Multirumsløsning.
Waoo levere nogle steder en boks hvor signalet, via noget hokus-pokus og svigende bevægelser af en død høne, på magisk vis bliver til et DVB-C kabel-tv signal, som man så kan bruge i samtlige rum i huset.

Så ville man vel kunne benytte sin HDHomeRun eller andet DVB-C tuner?! Eller er det helt i skoven?

(Men man mister selvfølgelig alle de avancerede muligheder i Waoo-boksen - det er jeg klar over)

Redigeret af TheRealBamse - 11-April-2013 kl. 11:22
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:23
Nej intet hokus pokus, hos os. (Verdo) har vi netkabel fra fiberboksen over til airties boks i stuen. Udover det, kan vi trække et coax kabel fra boksen og vælge bruge dvb-c signalet. 

Så i princippet, behøves vi slet ikke airties boksen herhjemme. Hvilket jeg også overvejer melde fra igen, bare for at spare de penge. Kan godt være jeg så mister start forfra, men de andre funktioner burde jo kunne klares via htpc. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
TheRealBamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:54
Det er lige den løsning som JordanDK fortæller om, som jeg mente :)

DVB-C signalet kan man vel så smide ind i en HTPC via en tuner om some kind - HDHomerun eller hvad men foretrækker.

(Med hensyn til hokus-pokus, så var det mere at det undrer mig hvordan fiberboksen tryller signalet fra streams på xx-antal IP-adresser, til et DVB-C signal.
Vel at mærke uden at det trækker helt vildt på ens forbindelse)

Redigeret af TheRealBamse - 11-April-2013 kl. 15:37
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 17:03
Har netop den løsning kørende, ganske problemfrit.
Min udbyder er Bornholms fibernet/SE med WAOO, og jeg har tilkøbt en multirumsløsning som blot er kabelTV via et DVB-C på fiberboxen. Denne er så tilsluttet min HD-homerun, som sender signalet ud til htpc/mediecenter, iPad mv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu