|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
|
Universal-afspillere bliver billigere og billigere, ligesom de andre HD-afspillere jo også ret hurtigt blev det, så hvis man vil se det hele køber man jo bare sådan en. Bare fordi der er to formater skal der jo ikke udgives flere forskellige film, så to formater kan der da vel sagtens være plads til.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() |
|
Det kan godt være , det må tiden jo vise om der er plads til begge 2.Men vil du ikke mene at det er noget kludder i forhold til en dvd , som folk går ned og lejer , dem der så ikke har en combi afspiller kan så ikke lige leje den film de vil se , hvis den kun er på det andet format...hvis der bliver plads til begge , tror du så ikke at det bliver lidt et niche produkt og ikke lige så populært som en dvd.. MVH |
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det tror jeg er HD-formaternes lod mange år frem - altså at være niche produkter i forhold til DVD. Dels skifter man ikke lige 2 millioner DVD-afspillere i DK, med nogle dyrere (endnu) der kan HD. Og så må man ikke være bleg for at HD filmene er dyrere - konkurrencen til trods. Om det vender på et tidspunkt? Jo, sikkert. Men det tager nok mange år inden der bare er en 50-50 fordeling af hhv. DVD og DVD+HD ude i de danske hjem. I den tid det tager HD formaterne at slå an, kan der godt ske en større udvikling indenfor combi afspillere. På samme måde som det skete indenfor de indspilbare DVD formater (DVD+ og DVD-) /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() |
|
Hej , det i altså begge vil anbefale os er altså at købe en combi MVH |
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
LaserDisc var også et teknisk bedre format end VHS... Selvfølgelig vil der komme en dag, hvor DVD ikke længere er det største (markedsandel) format til hjemmebiografen, men jeg kunne godt forestille mig at HD-DVD og Blu-Ray i mellemtiden er blevet overhalet af noget andet. Eksempelvis Video-on-Demand på Kabel-TV og IPTV platforme. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
|
Næppe. For den gængse befolkning tror jeg nu et fysisk medie er at foretrække. At se HD opløsning streamet kræver noget af en internet hastighed, og hvis en film skulle købes på nettet, vil det kræve enormt meget plads på sin computer i længden. Jeg vil da helt klart foretrække et fysisk medie stående på hylden, og det er da også hyggeligere ![]() |
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg tror også hovedparten af den normale køber gruppe vil fortrække et fysisk medie. Selv om båndbrede bliver hurtigere hele tiden, så er der meget meget meget langt til alle potientielle købere af film har en internet hastighed der ligger over 20mbps om gerne kræves for en nice HD film. Det er nok mere et om kommer et endnu vildere HD format, med 3 gange opløsning af nuværende HD, selv om jeg har svært ved at se pointen i det, medmindre 200" skærme bliver hver mands eje. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Den samme befolkning som spørger om de kan lægge alle deres DVD film og CDere ind på HDD recorderen?
Der skal ikke gemmes noget lokalt. Du betaler når du ser filmen, ligesom i Blockbuster. Måske med rabat anden gang. Hollywood's drøm -- forbrugerne kan malkes i det uendelige (ligesom da de købte film på først VHS, dernæst DVD og så et HD format). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
En combi kan man købe allerede nu - hvis man ønsker at kunne afspille begge formater. Altså hvis filmene er vigtigere end religion og teknologi. Men det jeg egentlig mente, var at tiden måske giver løsningerne helt af sig selv. F.eks. ved at combi afspillerne tager over - inden HD formaterne sådan rigtigt vinder frem. I begyndelsen med DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW samt DVD-RAM troede man også det var en krig der skulle vindes af en af parterne. Men hvad har vi i dag? Alle brænder-drev og recordere understøtter bare alle formaterne istedet. Måske er DVD-RAM stadig lidt speciel, men de øvrige formater er der ikke nogen der tænker på som "en krig". /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
For mig er filmene det vigtigste , så nu har jeg da fået lidt at tænke over MVH |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vil nok kræve en lidt anden prisstruktur i markedet. For tiden kan du købe en HD-DVD og en Blu-Ray afspiller (tilsammen) for det som en kombi model koster... |
||
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
|
Ja, men nu er vi jo os' ret tidligt i forløbet stadigvæk. En god DVD-afspiller kostede også en bondegård på samme tid i DVD'ens første år. Tænk på hvad HD DVD og Blu-ray afspillere kostede for et år siden; det er vel der de få universal-afspillere der er ude nu er, såen prismæssigt set. Dengang var der også kun et par afspillere ude; nu er der også mere eller mindre kun en LG og en Samsung af universal-slagsen. Om et år er der sikkert en 5-10 forskellige ude, og hvis vi er heldige fås en fornuftig en af slagsen til ~3000,-.
Redigeret af Naiera - 24-September-2007 kl. 01:42 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |