recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Warner er BluRay exclusive fra Maj 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWarner er BluRay exclusive fra Maj 2008

Besvar Besvar Side  <1 40414243>
Forfatter
Besked
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Lad os antage at du har et firma som fremstiller nogle produkter ville du så ikke syntes det var fedt at du selv kunne bestemme hvornår produktet skulle lanceres i f.eks. USA????

Jo, det ser jeg sådan set ikke noget problem i. For mit vedkommende opstår problemet når de slet ikke har tænkt sig, at lancere det andre steder end USA. Premiere-dato'er kan jeg ikke få knopper af alligevl. Jeg venter gerne et halv års tid, hvis det betyder jeg kan se filmen billigere, jeg vil sådan set bare have muligheden for at se den. 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:15

Lad os antage at du har et firma som fremstiller nogle produkter ville du så ikke syntes det var fedt at du selv kunne bestemme hvornår produktet skulle lanceres i f.eks. USA????

Nu er jeg filmkøber, så derfor har jeg et naturligt bias for at se tingene med filmkøbernes øjne. Hvorfor er det så vigtigt for filmproducenterne at de skal kunne bestemme hvornår jeg ser en given film? Eller hvor jeg køber den?

Handler det her i virkeligheden ikke om at lokale distributører, for eksempel FDV, vil beskytte deres forretning?

Det skaber bare en masse tåbelige situationer, ala følgende: Desværre, fru Hansen, filmen kommer først til Danmark på Blu-Ray om 7 måneder. Hvis du vil se filmen i dag i dit eget hjem, er du nødt til at downloade et Matroska rip.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:22

Det er mig bekendt ikke forbudt at købe en reg. A afspiller

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:28

Det er mig bekendt ikke forbudt at købe en reg. A afspiller

Nej, men hvad er formålet med at forbrugerne skal købe to stort set identiske afspillere? At de bagefter skal have flere (øh færre?) penge til at købe film for?

Jeg kan ikke se at regionskoder er til gavn for andre end nogle lokale distributører som FDVs medlemmer, der basalt set ikke laver andet end at flytte nogle papkasser...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:32

Men nu er der jo så åbenbart en hel del filmselskaber som mener de har brug for lokale distributører!

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:34

Skal vi ikke bare gå ud fra at filmselskaberne ved mere om hvad der er bedst for dem selv, end dig og mig? - eller at det ihvertfald er deres egen sag!

Redigeret af vclarke - 26-Januar-2008 kl. 17:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:40

Skal vi ikke bare gå ud fra at filmselskaberne ved mere om hvad der er bedst for dem selv, end dig og mig? - eller at det ihvertfald er deres egen sag!

Jo jo, ligesom forbrugerne kan beslutte at et videoformat uden effektive regionskoder er bedre end et med regionskoder. Det er helt deres (forbrugernes) egen sag.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:43

Men nu tyder alt jo på at forbrugerne gik efter BD, om de så blev skubbet, lokket eller tvunget!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:47

Men nu tyder alt jo på at forbrugerne gik efter BD, om de så blev skubbet, lokket eller tvunget!

Lige før var det Warner's egen sag - nu tænker de alene på forbrugerne??

Ud fra dit egen argument har forbrugerne valgt DVD - her er salget mange gange større end BD og HD-DVD...
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:53

Så havde de jo også valgt VHS da DVD var 2 år gammelt!!!

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:55

Hov! var der ikke noget med at regionskoder var på tale hos Toshiba for at lokke lidt med fox?

Iøvrigt er regionskoder mig bekendt total frivilligt, så de filmselskaber der vil forbrugerne det bedste kan da bare udelade...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 18:09

Hov! var der ikke noget med at regionskoder var på tale hos Toshiba for at lokke lidt med fox?

Måske, men det understreger blot at DVD er det sikre valg for fremtiden.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 40414243>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu