|
WD HDD i den nye boks |
Besvar ![]() |
Side <1234 24> |
Forfatter | |||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis HDD'en er krypteret kræver det at der en formaterings funktion i Samsungen. For man kan ikke klone en krypteret HDD via pc'en, da den vil have den formateret, så den kan genkende den.
|
|||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|||
![]() |
|||
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
||
Hvad er det der er så "farligt" ved at åbne ting? Hvis man ikke ødelægger eller piller ved alt muligt, er det for mig som gammel radiomekaniker sgu bare et stykke elektronik i en kasse!
Og jeg ved heller ikke hvem der skulle sidde og kigge efter om noget havde været åbnet eller ej, jeg har i hvert fald aldrig i de 10 år jeg sad og reparerede alverdens apparater, fået besked på at kigge efter om skruer så ridsede ud eller andre ting for at se om lortet havde været åbnet. I øvrigt synes jeg, at med den hast harddiske vokser, er det nærmest sjofelt at man ikke giver mulighed for at skifte til en større disk med tiden. Prøv at tænk f.eks. 5 år frem i tiden, hvor der måske er 15 HD-kanaler, så er 160GB måske lidt småt, og en 1 Tera koster 300 kroner. |
|||
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
|||
![]() |
|||
Biornus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
||
Garantien ryger, så er der vel ikke så meget mere at diskutere? Udover det så ville jeg selv smide en større harddisk i. :P |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
||
Mit gæt er at harddisken i værste fald har et proprietært filsystem, men det kan udmærket blot være fat32, da optagelserne alligevel ikke kan afspilles uden boksens indbyggede Viacccess dekodning. I såfald kan den klones med f.eks. Acronis True Image, og bagefter en tur igennem Acronis Disk Director, til udvidelse af datapartitionen til den nye diskstørrelse. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Lynggaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
||
Det er vel egentligt nærmere omvendt |
|||
![]() |
|||
Lynggaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
||
Er der ikke allerede en person herinde som har raporteret at boksen meddelte at harddisken var korrupt og spurgte om de 4 partitioner skulle formateres ? mht til krypteringen så afhænger det meget af hvordan det er gjort. hvis selve partions tabellen ikke er krypteret burde din (linux) pc se det som en disk med 4 ukendte partioner, som man måske kan klone. Om boksen så kan snydes til at reformatere når partionerne har ændret størelse er en anden sag.... Det lyder som et forsøg værd hvis det ikke lige var fordi min boks var lejet...men hvis nogen stiller boks til rådighed ;-) |
|||
![]() |
|||
||
Ja i værste fald har du ret... umiddelbart tror jeg dog vi snakker ext2/3 eller ligende. fat32 tror jeg ikke så meget på, har den ikke en max fil størelse på 4gb ? En ubuntu + gparted + DD burde være sagen :-) |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
||
Begge mine modtagere anvender fat32, og de deler filerne over i passende størrelser. Intet problem. Fat32 er faktisk ret udbredt når det handler om en STB med harddisk. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
||
Jo, men du får jo heller ikke en fartbøde hvergang du kører for hurtigt - endnu. |
|||
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
||
På side 21 i den medfølgende brugervejledning står: "Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv åbner digitalmodtageren." |
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
||
Ja, så har han da en anden at gi' skylden, hvis garantien ikke holder. |
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 24> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |