|
WD HDD i den nye boks |
Besvar ![]() |
Side <1 21222324> |
Forfatter | |
Exiof ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen der har haft held med en SSD ??
Har prøvet med en 500 gig SSD.. Men som om boksen bare booter og loader og booter.. I loop.. Brugt CloneZilla og GParted.. Som mange andre.. Indholdet ser ud som om det er det samme.. |
|
/ex
|
|
![]() |
|
FSCHLAGE ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Hej
Er der en der har et image af den originale disk, min disk er stået af, så vil bytte disken, men mengler et image. på forhånd tak. Mvh. Flemming |
|
![]() |
|
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Kan du ikke bare formaterer diske via boksens menu-system?
|
|
![]() |
|
FSCHLAGE ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Nej, boxen sw ligger på disken.
|
|
![]() |
|
Inquisitor ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Jeg har et image, men jeg er overbevist om at boksens ID ligger på det, så jeg kan desværre ikke dele det. Hvis boksen alligevel er død kan du jo prøve om du kan få liv i den ved at fixe den.
|
|
![]() |
|
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Nej, det gør den ikke. Den ligger i flash-RAM på boksen. Som jeg lige har skrevet i en anden tråd i dette underfourm, så kan man sagtens sætte en ny disk i, jeg tror ovenikøbet der er instruktioner tidligere i denne tråd. |
|
![]() |
|
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Optagelserne på disken er ganske rigtigt krypteret med boksens ID, men Boksens ID ligger ikke direkte på disken. Man kan se hvilke optagelser, der ligger på disken hvis man flytter den over i en anden boks (eller kloner disken), men man kan kun afspille optagelserne på den oprindelige boks. Det er heller ikke umiddelbart muligt at uddrage boks-id fra filerne på disken, så medmindre du ikke har lyst til at dele hvilke programmer du optager, kan du sagtens klone din disk uden probs. |
|
![]() |
|
Tak for svarene, som jeg lige skrev et andet sted;
Det har vist sig efter jeg åbnede den at det er strømforsyningen den er gal med, jeg troede elles det var HD da den stod og sagde ligesom en hd der forsøger at finde noget. Så i første omgang vil jeg se om man kan reparere strømforsynings printet. |
|
Mvh. Flemming |
|
![]() |
|
panteren89 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2008 Status: Offline Point: 20 |
Har nu forsøgt mig at sætte en 3Tb hdd i yousee boksen
WD30EURX - wd av
Den siger hele tiden at der er en fejl på disken og den kan ikke selv reparere den. Har også prøvet at formatere den i boksen. Og det hjælper heller ikke. Og når jeg kigger på de partitioner der er på hdd er de ens til forhold til den gamle. Så jeg kan ikke lige se hvorfor den ikke skulle kunne genkende den når de er ens |
|
![]() |
|
Inquisitor ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Jeg har leveret min boks tilbage til Yousee, så jeg har en 1TB disk liggende som er klar til brug (brugte CloneZilla Live til at kopiere disken til et image og GParted Live til at gøre den sidste/største partition større). Hvis du eller andre er interesseret, sælger jeg den for 300 kr plus evt forsendelse. Jeg bor på Frederiksberg.
Den fungerer perfekt og boksen virker faktisk lidt hurtigere med den disk end med den originale. Disken (WD10EURX) er købt den 9/2-15 hos DeBusy (kvittering haves). Redigeret af Inquisitor - 07-Marts-2016 kl. 10:39 |
|
![]() |
|
lmic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
"Har nu forsøgt mig at sætte en 3Tb hdd i yousee boksen ..."
Ældre operativ-systemer som den linux variant der driver YouSee boksen, kan ikke starte på diske større end 2.19 TB. Det skyldes en begrænsning i det antal områder disken er delt op i. Diske større end 2.19 TB anvender en anden opdeling kaldet 4K Advanced Format. Dem kan YouSee boksen ikke starte op på med den nuværende software. Nogle af WD's drev er dog forsynet med software der kan emulere den gamle inddeling, så ældre styresystemer som f.eks. Windows XP kan starte op på dem. Det aktiveres med en jumper. "Early 3.5-inch WD drives with Advanced Format supported jumper pins 7 – 8. Placing a jumper on these pins adjusted the drive’s internal alignment for single partition XP installations." Kilde: www.hdstorageworks.com/WD-AV.asp Om det gælder din WD30EURX ved jeg ikke men du kan da forsøge. |
|
![]() |
|
panteren89 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2008 Status: Offline Point: 20 |
Du må lige undskylde det sene svar.
Så det vil sige at hvis jeg kloner den gamle hdd fra yousee boxen over på den 3tb hdd Så skal jeg bare lave den sidste partition på 2.19 tb og så undlade resten af pladsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 21222324> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |