recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live trådløs streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live trådløs streaming

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:31
Tja, da jeg i denne tråd skrev følgende: "Umiddelbart så har jeg fundet ud af at 1080p ikke skal køre trådløst. Der er simpelthen ikke nok båndbredde. Kan du nøjes med 780p burde det ikke være noget problem." fik jeg svaret at det var ikke noget problem, og at wireless-n var hurtigere end kablet. Jeg vidste så godt at det ikke var hurtigere, men troede så åbenbart alligevel på ham, da han sagde den kunne køre det.
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:00
Nu har jeg prøvet en del med dette trådløse netværk og N netkort/router.

1080p KØRER over netværk med N teknologi, dog kan der være visse filer der ikke gør det.

Jeg har kun været ude for een der ikke kørte. Jeg går ud fra at det er noget med hvilket lydformat filen er i bla. Den denne skilte sig ud i forhold til de andre.

Jeg har kun testet med MKV filer i 1080p, har testet ca 20 stk og 19 af dem kørte fint.

desuden vil jeg tilføje at SIGNALET skal være ret stærkt for at det skal virke.

Min WDTVLIVE kunne klare det med en signal styrke på 3 ud af 4, hvis signalet kun er 2 så kørte det ikke optimalt.

Men alt ialt så vil jeg sige at det RYKKER FOR VILDT ;)Wink
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Ved da snart ikke om der er noget at være skuffet over, da der dagligt bliver skrevet i næsten alle tråde at 1080 IKKE kører på trådløst.

Og hvis naboen piller lidt ved sin router (skifter kanal), køber en babyalarm, eller bruger microbølgeovnen, kan man risikere at det heller ikke virker med 720p eller sdtv...Angry

Der skal blot være nogle kortvarige pauser/afbrydelser i den trådløse forbindelse, så vil man opleve at videoen hakker.

Træk et kabel.Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 19:46
Er der nogen i tråden der streamer fra en nas? hvis ja, hvilken diske har i brugt? jeg kæmper i øjeblikket med at når jeg streamer så hakker det, selvom jeg kører cat5 kabel og gigabit router/switch osv. jeg har prøvet flere forskellige setups hvor nas'en og wd tv live var det eneste på netværket uden held.

< ="utf-8">Jeg benytter en WD 1,5tb WD15EARS og en Qnap ts-210 NAS.

< ="utf-8">
Jeg har læst mig frem til at der er flere der oplever problemer med nedsat performance på nogen af WD's green line diske, deriblandt min.< ="utf-8">
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 19:56
Jeg skal faktisk til at købe en nas til samme formål, og regner med at det bliver en SYNOLOGY409 slim med 2.5 tommers diske, håber sgu de er hurtige nok.

Men osbech har du sat din nat til raid  og hvilket raid?

Jeg har ingen problemer med at køre det fra en enkelt ganske almindelig 7200RPM disk.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 19:59
Så må du nok hellere tjekke data på de 2½'ere du har tænkt på. 7.200'ere er ret pebrede. :)
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Jeg skal faktisk til at købe en nas til samme formål, og regner med at det bliver en SYNOLOGY409 slim med 2.5 tommers diske, håber sgu de er hurtige nok.

Men osbech har du sat din nat til raid  og hvilket raid?

Jeg har ingen problemer med at køre det fra en enkelt ganske almindelig 7200RPM disk.

Intet Raid, bare en enkelt disk. Der er flere på wdc commuity som har ligende oplevelse, det sker tilsyneladende når disken er over ca. 70% op, min er nok nærmere 90%, men anyways så er jeg på udkig efter en anden disk og gerne med andres erfaringer at det virker..
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:14
Ja 5400RPM diske er noget skod.

7200 eller evt 10k diske......  kører selv med 10k diske til OS det sparker røv, og kan varmt anbefales.

5400diske ville jeg kun bruge til lagring af data som ikke skal bruges for ofte.

Jeg mener at de GREEN fra WD er 5400 diske alle sammen.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:20
Det er ikke helt korrekt, men næsten. Enkelte af dem kan spinne op til 7200, men vil normalt køre 5400.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:32

7200 eller evt 10k diske......  kører selv med 10k diske til OS det sparker røv, og kan varmt anbefales.

5400diske ville jeg kun bruge til lagring af data som ikke skal bruges for ofte.

Jeg mener at de GREEN fra WD er 5400 diske alle sammen.

Den jeg har er i hvert fald noget skrammel :) kan ikke umiddebart se hvor hurtigt den spinner, men iflg specs burde den kunne levere "varen" det kan den bare ikke når den bliver fyldt op..
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:42

Ja, larm og højt strømforbrug ved 7200rpm er rigtigt fedt.LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ja, larm og højt strømforbrug ved 7200rpm er rigtigt fedt.LOL

Højere strømforbrug er til at leve med, så må man bare gå på toilettet i mørke :) angående larmen så burde det være muligt at finde en der ikke siger så meget... 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu