recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi 6  ax
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi 6 ax

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:12
Kablet backhaul vil altid være at foretrække, og jeg vil give KlausDM ret, det er simpelthen mest optimalt.
Problemet er bare at kabling til div. AP'er rundt i en bolig kan være både besværligt og dyrt, også er det bare et fornuftigt tradeoff at ofre noget af din båndbredde i forhold til at få en god dækning.

Jeg syntes diverse MESH systemer fungere ganske glimrende, og især Google Wifi's fungere godt, igen er hastigheden det eneste man kan måle på, men jeg vil hellere ha et stabilt og bredt dækkende netværk fremfor at teste 500 Mbit/s trådløst lige ved siden af routeren/ap'et. 




Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

vil du være konkret? På dit svar? For jeg ved at unifi, orbi. Har særskilt antenner til trådløs mesh

en hel klar begrænsning ved de billige systemer. Hvis man kun ønsker at give 999kr for et komplet system, så er der jo sparet et sted.

Min Asus mesh klient har en seperat wifi6 forbindelse til backhaul. Den koster så også lidt mere end 300kr
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

vil du være konkret? På dit svar? For jeg ved at unifi, orbi. Har særskilt antenner til trådløs mesh

den med ASUS ramte du lige ved siden af og understøtter min påstand. Hvis du lige kigger på graferne. Og de forskellige situationer, for hvis du ser efter svinger det fra rum til rum. Mellem trådet mesh og trådløs mesh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 den med ASUS ramte du lige ved siden af og understøtter min påstand.

Kig på upload hastighederne.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kablet backhaul vil altid være at foretrække, og jeg vil give KlausDM ret, det er simpelthen mest optimalt.
Problemet er bare at kabling til div. AP'er rundt i en bolig kan være både besværligt og dyrt, også er det bare et fornuftigt tradeoff at ofre noget af din båndbredde i forhold til at få en god dækning.

Jeg syntes diverse MESH systemer fungere ganske glimrende, og især Google Wifi's fungere godt, igen er hastigheden det eneste man kan måle på, men jeg vil hellere ha et stabilt og bredt dækkende netværk fremfor at teste 500 Mbit/s trådløst lige ved siden af routeren/ap'et. 




det er mest optimalt ja. Men om man har 400 Mbit i hele huset eller 500mbit lige ved siden af routeren. Jeg giver dig helt ret. Men jeg kunne aldrig finde på at sætte en nas eller en anden form for en server på et ap der er sat til med trådløs uplink. Der ville jeg bruge trådet hele vejen igennem
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 den med ASUS ramte du lige ved siden af og understøtter min påstand.


Kig på upload hastighederne.....


Klaus
ja de svinger fra rum til rum nogle var der bedre ved kabler andre ved trådløs
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

vil du være konkret? På dit svar? For jeg ved at unifi, orbi. Har særskilt antenner til trådløs mesh

en hel klar begrænsning ved de billige systemer. Hvis man kun ønsker at give 999kr for et komplet system, så er der jo sparet et sted.

Min Asus mesh klient har en seperat wifi6 forbindelse til backhaul. Den koster så også lidt mere end 300kr
som jeg siger han ramte ved siden af. I det han skrev
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ja de svinger fra rum til rum nogle var der bedre ved kabler andre ved trådløs

Men overall var de bedst med kablet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

som jeg siger han ramte ved siden af. I det han skrev

Næh.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ja de svinger fra rum til rum nogle var der bedre ved kabler andre ved trådløs

Men overall var de bedst med kablet.

Klaus
det er ikke meget man mister ved et ordentligt Wireless mesh den dag i dag. Jeg mister med min orbi omkring 50bmit
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er ikke meget man mister ved et ordentligt Wireless mesh den dag i dag. Jeg mister med min orbi omkring 50bmit

I går aftes skrev du:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

der tager du fejl Klaus med mesh den dag i dag. 

Kan du bestemme dig?
Mister man hastighed selv ved et moderne mesh, eller gør man ikke?



For øvrigt skriver du at du har 200 Mbit, med kablede enheder kunne du få 250 Mbit. Det er en forøgelse på hastigheden på 25%.
25% hastighed er måske ikke meget i dine øjne, men det er det i høj grad i mine.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er ikke meget man mister ved et ordentligt Wireless mesh den dag i dag. Jeg mister med min orbi omkring 50bmit

I går aftes skrev du:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">der tager du fejl Klaus med mesh den dag i dag.</span> 

Kan du bestemme dig?
Mister man hastighed selv ved et moderne mesh, eller gør man ikke?



For øvrigt skriver du at du har 200 Mbit, med kablede enheder kunne du få 250 Mbit. Det er en forøgelse på hastigheden på 25%.
25% hastighed er måske ikke meget i dine øjne, men det er det i høj grad i mine.


Klaus

du skal lige læse efter hvad jeg skriver.. jeg skrev. Jeg ligger over 200 Mbit på min Galaxy s10+ men kan ikke komme op på 500 Mbit. Der jeg stadig har ældre enheder på WiFi der kun kører wifi4 så der der er den reducerede der. Men ligger på upload på lige godt 450 Mbit og det er selv i trådet mess. Jeg kan ikke bevise det, da jeg kunne snyde med billederne og tidspunktet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu