|
Win 10 Pro produktnøgle udløber |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Danni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2009 Sted: Odense , Fyn Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Windows 10 Pro OEM keys kan købes på EBAY til 60-70 kr ca. og så indtaster du bare den ny kode @done :)
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050430.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xwindows+10+pr.TRS0&_nkw=windows+10+pro&_sacat=0 Har selv købt flere og de virker fint :) Redigeret af Danni - 01-Januar-2017 kl. 23:27 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Der findes 3-4 forskellige udgaver af Windows 10 pro. Det må forventes at det der er installeret er den Europæiske version kaldet Pro N. Det jeg ikke ved er, om GVLK kræver sine egne Installationfiler eller om GVLK funktionen bare kommer når man indtaster specielle product nøgler? Men som skrevet er det relativt nemt at lede trådstarter igennem en nyinstallation af Windows 10. Men hvad har sønnen fået installeret siden han fik PC'en. Og har man DVD'er for alle de installerede programmer? Og vil han kunne gentage disse installationer uden hjælp? Det må være det første man skal undersøge? Ellers syntes jeg at der er så mange spørgsmål fremme, at jeg vil mene at det første man burde gøre, var at tage en Backup af den øjeblikkelige situation til en ekstern USB disk således at man kan komme tilbage til hvor man er nu. Brug evt. freeware programmet Macrium Reflect: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Der er flere ting du kan gøre for at løse problemet. Du kan lave en aftale med firmaet og få udleveret en MAK licens. Men det tvivler jeg stærkt på at de ønsker at gøre, da den giver mulighed for mange Windows installationer. Men det ville gøre at du kunne udskifte GVLK licensen med MAK og køre videre uden ændringer.
Måske er der også en mulighed for at du kan aktivere Windows 10 Pro med en Retail licens, men den ligger jo i flere tusinde kroners klassen. Du kan ikke gen-aktivere den med en OEM licens, selvom du kan indtaste nummeret. Så er der 3 muligheder tilbage som alle er lidt shady. ![]() Hvis du har en ubrugt Windows 7/8 liggende, så kan den installeres og du kan opdatere den gratis til Windows 10 (hvis din søn har et handicap) med dette link: https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade Du kan måske også få den originale installation til maskinen, hvis der sidder et "Windows" licens klistermærke på maskinen. Denne kan så igen opdatere til nyeste Windows 10 (Hvis din søn har et handicap) Sidste mulighed er at købe en OEM udgave som kan fås fra få hundrede kroner. Men teknisk set må den kun installeres på ny maskine af leverandøren. Der er nogle link tidligere i tråden til Amazon og Reddit. Jeg synes det er lidt noget roderi at firmaet har solgt en maskine med GVLK licens, de vidste jo godt at den ville holde op med at virke udenfor deres netværk.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
Tak for de mange indspark!
Firmaet er lukket og der var derfor der blev en masse laptops til overs ![]() Jeg har fundet et sted med en rimelig billig Retail key hvis den skulle kunne løse problemet. Mine licensoplysninger ser sådan ud: ![]() |
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
hvad mærke og modelnavn er bærbaren? Det kunne være at det var en windows 10 pro der er i bios?
|
|
![]() |
|
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
Hejsa, det er en Dell Latitude E6430
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Man kan ikke have "Windows" i bios. Men maskinen kan være registreret i Microsofts Windows database og derved kan genaktiveres igen. Det virker dog bedst fra Windows 10. Med Windows 8 kan man stadig rende ind i en installation som beder om at indtaste nøgle. Hvis der sidder et Windows sticker i stil med nedenstående, så skulle man kunne hente en Windows 8/8.1 fra leverandøren. Hvis maskinen tidligere har haft en retail/oem version installeret, så burde den genaktivere uden problemer. Det kunne være smart hvis det var muligt at få en gammel MAK nøgle, nu da firmaet er gået konkurs og de alligevel ikke bruger dem. ![]() ![]() Tilføjelse: Min fejl, man kan åbenbart godt have en Windows nøgle i Bios - men Windows 10 gemmer sin information i en online Windows database. Så det er nok sjældent at man kan finde en Windows 10 nøgle i bios.
Redigeret af Cyberguyen - 02-Januar-2017 kl. 15:29 |
|
|
|
![]() |
|
Jeg ved at man kan lave Retail om til volume licens, men jeg er stadig lidt usikker på om man kan køre den modsatte vej.
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Windows 10 product kan godt ligger gemt i biosén, mon ikke det er det han mener.
Den kan genskabes på følgende måde: https://www.nextofwindows.com/how-to-retrieve-windows-8-oem-product-key-from-bios |
|
![]() |
|
Snavsi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Køb en ny licens her https://www.g2play.net/catalogsearch/result/index/?q=windows+10
Jeg har selv købt en del licenser der ingen problemer med det kan være du skal aktivere den via telefon. |
|
Hjemme Bio
NAD T778 Blueray Dune HD Max Front B&W CM7 Center B&W CM Centre 2 Sub B&W ASV 10CM Bag/surr. Jamo Apollo 5 Projektor Sony VPL-HW40 Lissau 90" True Colour |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Det synstes jeg personligt er et dårligt råd. Det er en ret dyr OEM licens. Og din kommentar vedrørende evt aktivere den via telefon læser jeg som om at de ikke har helt styr på deres leverandør og hans licenser. Så findes der bedre sælgere på ebay.de Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Nåmenøhh.... en Noob som mig bliver hurtigt rundforvirret
![]() Mon ikke jeg bare skal kaste mig ud i at skaffe OEM keys til en HOME edition og installere fra scratch. Der er muligt at den ville kunne reddes på en eller anden finurlig måde men jeg kaster håndklædet. De vigtigste spil for ham er alligevel på Steam så han overlever nok hvis der er noget, der ryger i svinget. Er det ikke bare at følge fx en vejledning som denne? Eller hvis I har et link til noget nemmere.... (ja, jeg er en Noob)
Redigeret af Bladerunner - 02-Januar-2017 kl. 18:29 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |