recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windovs opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windovs opdatering

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering. Se sidste punkt i den her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10

Sådan læser jeg det ikke her er hvad der står på samme side om clean install

If you want to perform a clean install on your PC, or if your PC doesn’t have an operating system, you can use the DVD or USB. Here's how:

How to perform a clean installation of Windows

Warning

• If you format a drive partition during installation, any data on the partition will be erased. Be sure to back up any data you want to keep before you begin.

1. Turn on your PC, insert the DVD or USB flash drive, and then shut down your PC.

2. Restart your PC, and then press any key to boot from the DVD or USB flash drive.

If you restart your PC and your current version of Windows starts, you might have to open a boot menu or change the boot order in your PC's BIOS or UEFI settings so that your PC boots from the media. To open a boot menu or change the boot order, you'll typically need to press a combination of keys (such as F2, F12, Delete, or Esc) immediately after you turn on your PC. For instructions on changing the boot order for your PC, check the documentation that came with your PC or go to the manufacturer's website.

If changing the boot menu or order doesn't work, try again by signing into Windows, shutting down, and then starting your PC.

3. On the Install Windows page, enter your language and other preferences, and then select Next.

4. Select Install Windows.

5. On the Enter the product key to activate Windows page, enter your product key. The product key should be in a purchase confirmation email if you bought Windows 10. It looks like this: PRODUCT KEY: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering. Se sidste punkt i den her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10

Sådan læser jeg det ikke her er hvad der står på samme side om clean install, det kræver selvfølgelig at du har et sn. nummer fra en tidligere windows 7 eller 8.

Jeg er snart klar til at prøve en clean install og vender derefter tilbage med resultatet

If you want to perform a clean install on your PC, or if your PC doesn’t have an operating system, you can use the DVD or USB. Here's how:

How to perform a clean installation of Windows

Warning

• If you format a drive partition during installation, any data on the partition will be erased. Be sure to back up any data you want to keep before you begin.

1. Turn on your PC, insert the DVD or USB flash drive, and then shut down your PC.

2. Restart your PC, and then press any key to boot from the DVD or USB flash drive.

If you restart your PC and your current version of Windows starts, you might have to open a boot menu or change the boot order in your PC's BIOS or UEFI settings so that your PC boots from the media. To open a boot menu or change the boot order, you'll typically need to press a combination of keys (such as F2, F12, Delete, or Esc) immediately after you turn on your PC. For instructions on changing the boot order for your PC, check the documentation that came with your PC or go to the manufacturer's website.

If changing the boot menu or order doesn't work, try again by signing into Windows, shutting down, and then starting your PC.

3. On the Install Windows page, enter your language and other preferences, and then select Next.

4. Select Install Windows.

5. On the Enter the product key to activate Windows page, enter your product key. The product key should be in a purchase confirmation email if you bought Windows 10. It looks like this: PRODUCT KEY: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:49
Så læser du samme tekst forskelligt fra mig. Der står jo:

Citér On the "Enter the product key to activate Windows" page, enter your product key. The product key should be in a purchase confirmation email if you bought Windows 10. It looks like this: PRODUCT KEY: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.

Redigeret af Torben Rasmussen - 29-Juli-2015 kl. 12:51
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:50

Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering.

Jamen, hvor svært kan det lige være at indtaste licensnøglen?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:51
... licensnøglen fra den Windows 10 du har købt. Ikke fra din Windows 7.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:58

Det er jo det som jeg giver en tilbagemelding om, når jeg har forsøgt at lave en clean install med en windows 8 licens nøgle
Jesper

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:04

Det skal komme an på en prøve.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:24
Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro.

Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.

og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.

Redigeret af Brixen - 29-Juli-2015 kl. 13:33
Venlig hilsen
KB
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro.
Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.

Hvordan kunne du installere, når din kode ikke blev accepteret?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:08
jeg har lige opgraderet via appen "hent windows 10", det gik fejlfrit igennem,
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

jeg har lige opgraderet via appen "hent windows 10", det gik fejlfrit igennem,

Hej.
Var det med denne opdatering.Jeg kan ikke få den til at virke

Redigeret af nesager - 29-Juli-2015 kl. 14:37
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:40
Mit bud på at du ikke kan installere er noget med UEFI.

Prøv at tjekke dette (engelske) link:

Jeg havde samme problem med min svogers Medion PC da han hellere ville have Windows 7 end Windows 8!

Redigeret af zulfo - 29-Juli-2015 kl. 14:40
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu