recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windovs opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windovs opdatering

Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

jeg har lige opgraderet via appen "hent windows 10", det gik fejlfrit igennem,

Hej.
Er det den Danske udgave.
Mvh. nesager

Redigeret af nesager - 29-Juli-2015 kl. 14:47
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:42
Det er især dette jeg tænker er dit problem:

"
  • Partition table type -- Old PCs used the Master Boot Record (MBR) method of partitioning disks. EFI introduced a new system, known as the GUID Partition Table (GPT). Although GPT is associated with EFI, the two aren't the same thing, and it's possible to use GPT on a BIOS-based computer or MBR on an EFI-based computer. Windows, though, does tie the two together for itsboot disk: Windows will boot from MBR disks only on BIOS-based computers (or when using CSM/BIOS/legacy mode on an EFI-based computer) and from GPT disks only on EFI-based computers. It's possible to use either partition table type with either boot mode for data disks or with many non-Windows OSes, though"
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:52
Hej zulfo
Hvis det er mig du henvender dig til så tak for hjælpen,men må så lige indrømme at det rækker mit engelsk ikke til Cry
Mvh.nesager

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej <span id="userPro1424095" ="showdropdown'userpro1424095',="" 'promenu1424095',="" 160,="" 0;"="msgSidePro" title="Se Drop Down">zulfo
Hvis det er mig du henvender dig til så tak for hjælpen,men må så lige indrømme at det rækker mit engelsk ikke til Cry
Mvh.nesager
</span>

Så findes der Google Translate som kan oversætte det hele for dig.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hej <span id="userPro1424095" ="showdropdown'userpro1424095',="" 'promenu1424095',="" 160,="" 0;"="msgSidePro" title="Se Drop Down">zulfo
Mvh.nesager
</span>

Så findes der Google Translate som kan oversætte det hele for dig.

Flemming

Tak for det Flemming,det er da en mulighed.
Mvh. nesager9

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro.
Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.

Hvordan kunne du installere, når din kode ikke blev accepteret?

Flemming

Det kan man godt ved at trykke på knappen spring over når du skal indtaste nøglen.

Men det hjælper alligevel ikke noget for der er ingen måde at Windows 10 vil acceptere ens Windows 7 eller 8/8.1 nøgle.

Der er kun en vej og det er opdatering af en eksisterende Windows 7 eller 8/8.1. Det jeg har læst mig frem til er, at ved opdateringen lægges der så en nøgle i Windows store som jo er tilknyttet din Windows konto.

Man er derefter i stand til at foretage en clean install og ved i første omgang at trykke på spring over knappen når Windows 10 i første omgang spørger efter licens nøglen. Derefter installeres Windows 10 og når der efter installation bootes op til licens nøglen vælger man muligheden at springe over indtastning af licensnøglen, jeg mener at huske at punktet hedder "ikke lige nu" men under alle omstændigheder får man lov til at fortsætte installationen.

Man skal jo så på et tidspunkt angive ens MS konto som jo også er tilknyttet Windows Store og i mit tilfælde så var Windows 10 aktiveret da jeg nåede frem til Desktoppen.

Håber det vil være til hjælp, for dem der ligesom jeg foretrækker en clean install af et nyt styresystem
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro.
Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.

Hvordan kunne du installere, når din kode ikke blev accepteret?

Flemming

Jeg kunne klikke på Spring over.

Men nu er det opdateret. Det var en virtuel Windows 8.1 - jeg kunne mounte ISO filen som et dvd-drev i VMware, og opdatere den vej. Nu skal jeg lige finde det gamle, så det kan slettes.

Jeg valgte at bevare "Intet".
Venlig hilsen
KB
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:11
Jeg har hentet iso filen og det var uden problemer. Det var kun Nvidia driveren der drillede lidt, men det er nu løst.

Jeg se at der står at windows 10 er aktiviteret, så aktivivering nøglen er vel knyttet til min konto jeg har lavet, for jeg ikke tastet noget ind.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:25

Hej.
Er det den Danske udgave.
Mvh. nesager

ja, og det spiller bare, jeg har ingen problemer oplevet endnu.

appen hent windows 10 vises i højre side af joblisten. jeg trykkede blot der og så stod den klar til at opgradere. det tog vel små 30 minutter og så var den færdig. 

det er samme sted app hvori man kunne reservere sin windows  10 udgave.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:27
Jeg strander også med min acer laptop med win 7.1

den starter fint download og klargører installationsfilen (via autoupdate), men efter den stopper den med fejlkode 80240020

Jeg har prøvet at slette indholdet i folderen C:\windows\softwareDistribution\download (altså ikke slette folderen men kun indholdet)
og derefter commandpromt som admin og skrive wuauclt.exe/updatenow

derefter prøver den igen og den henter og udpakker igen.. men samme fejlkode igen.

så har jeg læst at nogle anbefaler at slette folderen på c:$Windows.~BT men den kan jeg kun slette som admin, og jeg er admin på computeren, men har også tjekket og klikket rettigheder til på folderen under min bruger så jeg skulle have fuld kontrol.. dog uden held.
har også prøvet vha. command vha. denne guide men den siger adgang nægtet (har også prøvet i fejlsikret tilstand), men hvordan får jeg slettet folderen $Windows.~BT (noget af indholdet kunne jeg slette, men ikke alt)http://www.windows-commandline.com/delete-directory-from-command-line/

Redigeret af rhsin - 29-Juli-2015 kl. 21:38
Mvh

René
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:27

Hej.
Var det med denne opdatering.Jeg kan ikke få den til at virke

nej sådan så det ikke ud, jeg gik ned på appen i processlinjens højre side og åbnede appen som er låst dertil. (hent windows 10 appen) trykkede på den og valgte ja til at opgradere.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:47
Undskyld off-topic, men jeg prøver lige at spørge i denne tråd.

Jeg sidder med en stationær, som jeg har bestilt en ny SSD til. På min stationær som den er lige nu, har jeg Windows 7 Pro godkendt til at blive opgraderet til Windows 10.
Jeg har læst at man først skal opgradere Windows 7 til Windows 10, før jeg kan lave en clean install på en ny harddisk/SSD, da der ved opgraderingen bliver skrevet en licenskode ned i min computers UEFI/bundkort?

Betyder det at INDEN jeg sætter den ny SSD i så skal jeg opgradere mit Windows 7 til 10, og så først der sætte den nye SSD i og så installere Windows 10 fra fx en USB pen?

Ligeledes har jeg en bærbar med Windows 8.1 på (som er købt med Windows 8.1) kan jeg heller ikke lave en clean install på den, før jeg har opgraderet til Windows 10? Så jeg skal først opgradere til Windows 10, og så skal jeg lave en clean install fra en USB?

Mange tak for svar.

Edit: jespermart skriver på side 1 i denne tråd at "Det kan under alle omstændigheder bedst betale sig at lave en clean install af Windows 10". Hvorfor er det lige at det er tilfældet? Han er ikke den første jeg hører der siger dette, men hvad er det der gør det er bedre at lave en clean install? Er den upgrade funktion da ikke god nok?

Redigeret af ladiesman217 - 29-Juli-2015 kl. 23:37
          
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu