|
Windows 10 |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
kun hvis man tillader det. Det kan faktisk også slås fra.(og man kan aktivt vælge nej når den spørger om det.) [/QUOTE] Det er vist slået fra som standard i Windows 8.1? Jeg mener, jeg skulle lede længe efter det, for at få det slået til og lade den gøre det automatisk. Og nu kører det så af sig selv, uden at den spørger om noget - man kan lige så godt gøre det - der går ikke noget fra mig ved det... Husker ikke lige, hvordan det var da jeg var insider... TROR faktisk, den lige meddelte, at nu sendte den en gang fejlmeddelelser, når skidtet drillede.
|
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Installationsfilen til Windows 10, som jeg har reserveret, bliver downloadet til min pc forud for frigivelsesdatoen, så den ligger klar til installation den 29. juli 2015. Installationsfilen er på 3 GB, så det er nødvendigt og fornuftigt at alverdens pc'er ikke på samme dag går i gang med at downloade den store fil. Jeg tør ikke sige om man kan genbruge installationsfilen, selv om det plejer at være tilfældet med installationsfiler. Men man kan jo lave en fuld backup af computeren efter at Windows 10 er installeret. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Lige som, man nok bør lave en back up af sin nuærende Windows FØR man opgraderer - hvis nu det går i ged...
|
|
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja et Image af systemdisken er altid godt ;-)
|
|
mvh Infinity
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. den iso der kommer den 29/7 vil være som en alm update for dem der kører win10 insider. Det vil sige når man har opgraderet kan man hente den som man har lyst til og lave en full reinstall efterfølgende, men det skal først køres som update.
2. for at få den gratis fra win10 insider - SKAL man bruge login til maskinen som den ms-konto man bruger til insider. Så det er email-adressen der bliver bundet op på den gratis løsning OG kræver man fortsætter som tester til nye builds. - hvis ikke man vil det skal man afinstallere og køre den som en update i punkt 3 3. update af 7 og 8. her får man den også som alm windows update, og senere kan man hente iso'en ned som alm fil igen og lave en full install af win10. Så vidt jeg lige umiddelbart kan se mig frem til, så er der ikke mulighed for at se den fil der bliver brugt til at opdatere med i initielt (lidt som den måde man "fanger" den DMG fil man downloader på æblemaskiner). Tror faktisk ikke den kommer som iso i sig selv, men mere som en exe. men har faktisk ikke engang kigget efter hvor den lægger nye builds når den downloader dem. Min sidste opdatering kom fra build 126 og den hentede så selv 130 da jeg bootede den første install uden at jeg overhovedet var kommet i nærheden af et skrivebord så jeg kunne se hvad den lavede. |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dvs. hvis jeg nu opgraderer min nuværende - aldrenden - PC, så vil jeg kunne downloade Win10 igen og smide den på en ny PC som en frisk installation? Det kræver vel at man deaktiverer Windows 10 på den gamle maskine på en eller anden måde, eller finder den selv ud af det?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke den friske installation kun vil virke på den PC der er blevet opgraderet? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
bruger udmeldt 23
Funktioner
Tak(0)
|
Slettet
Redigeret af turbo2 - 30-Juni-2015 kl. 06:56 |
|
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg har forstået det, er opgraderingen bundet til den fysiske PC dvs bundkortet, og kan således ikke overføres til en anden PC. Den vil heller ikke virke mere hvis man opgraderer bundkortet til et nyere.
|
|
/Peter
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror på at man godt kan opgradere sin maskine som tidligere, men man skal sikkert igennem en telefon aktivering. Hvis man skifter maskine, så har man ikke foretaget en opgradering og overtræder hermed licensen. Jeg tror dog ikke at det forhindre én i at genaktivere den på en ny maskine via telefon, selvom man ikke må.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så når jeg har købt en fuld licens af Windows (ikke en OEM), så skal jeg altså nu spises af med en bundet licens, som jeg ikke kan fået over på en ny PC, selvom min nuværende licens godt kan. Ja, jeg ved godt, at jeg får Win10 gratis og at man da bare kan lade den ligge, men det klinger noget hult at jeg nu må ofre min licens, så den reelt bliver OEM.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
De tidligere opgraderinger fra Win XP/Vista/7 til Windows 8, har været en retail upgrade. Der stod ikke noget sted i den licens som fulgte med at den er bundet til en speciel maskine. Men software er ikke glad for at skulle skifte hardware. Jeg vil tro at licensen vil være den samme for Windows 10. Så jeg er overbevist om at en retail Windows 7 vil kunne installeret på hvilken som helst maskine og herefter kunne opgraderes til Windows 10. Men man skal sikkert igennem en telefon aktivering, da den mener at softwaren er i brug på en anden maskine. Det er dog ikke det samme som at det ikke er lovligt ifølge licensen, hvor hvis du må flytte din Windows 7, så må du vil også opgradere din Windows 7 til Windows 10. Den kan dog være at de vil begrænse opgraderingen til en periode, men det har de endnu ikke gjort med Windows 8.1 og derfor tror jeg ikke det er noget problem.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |