recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 Media center og boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 Media center og boxer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 14:59
jeg har selv leget med Boxer og CI cam for nogle måneder siden.
Jeg kunne ikke få det til at virke.
Til top
Borupborup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Borupborup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 15:07
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Borupborup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

jeg har selv leget med Boxer og CI cam for nogle måneder siden.
Jeg kunne ikke få det til at virke.

Hva gjorde du med stumperne?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:43
sendte dem retur..

Jeg prøvede med mangle kombinationsmuligheder både med Hauppauge CI modulet og  med dette her: http://www.electrola.dk/shop/anysee-e7-ptc-359p.html

han har nu opdateret info på kortet, for han kunne heller ikke få det til at virke..

Har måske bare været uheldig men mine kombinationer af hardware, cams og software..

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Borupborup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:48
Ok, jeg kan jo lige give en melding hvis det lykkes mig.

Vil bruge følgende:

Hauppauge! WinTV CI
Hauppauge! WinTV-NOVA-TD-500 HD (PCI)
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Borupborup Borupborup skrev:

Ja det var også det jeg mente.
Har i dag en Cinergy 2400i DT
Så er nedenstående udstyr en holdbar løsning?:
Hauppauge WinTV-NOVA-TD-500 Dual tuner (pci)
Hauppauge WinTV-CI (usb)
Boxer TV-modul

WinTV-CI kan kun tilknyttes en hauppauge tuner. Det tilknyttes automatisk den første der bruges. Så svaret er ja, men du skal i dit WMC setup sikre dig at kun den en af de to dual tunere blir brugt til og se Boxer kanaler. Den anden skal kun kunne bruges til freeview kanaler.
Still learning ...
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 17:26
Hvad med TERRATEC H7 DVB-T HDTV / DVB-C modtager
De skriver jo selv at de kan afkode Boxer:
Receive and record encoded programmes
Even encoded programmes (such as Boxer, Stofa, YouSee) are very easy to receive, and they can even be recorded. After all, the TerraTec H7 comes with an integrated Common Interface (CI) slot. A Conditional Access Module (CAM) must be bought and the smart card from the pay TV provider (e.g. Boxer, Stofa, YouSee) must be inserted in this module, which is then inserted into the CI slot. Nothing else is required to allow you to use the pay TV contract you entered into, now also on your computer.
Til top
rasmusd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2005
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 00:07
Hej Jeg kører med
< style="TOP: 0px; LEFT: 0px; : transparent" id=stL =stL height=350 ="" Border=0 width=353 allowTransparency name=stL scrolling=no>

Anysee E7 T2C CI Plus (CI & Smart Card Slots) - DVB-T/T2, DVB-C (Mastebaseret TV og kabel-TV) USB 2.0 TV-tuner

og det virker fint, man skal lige have en kortlæser til den, ligesom man skal med tv med indbygget dvb-t tuner.
Jeg bruger WMC i stedet for det medfølgende software.
Mvh. Rasmusd
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af rasmusd rasmusd skrev:

Hej Jeg kører med
< style="TOP: 0px; LEFT: 0px; : transparent" id=stL =stL height=350 ="" Border=0 width=353 allowTransparency name=stL scrolling=no>

Anysee E7 T2C CI Plus (CI & Smart Card Slots) - DVB-T/T2, DVB-C (Mastebaseret TV og kabel-TV) USB 2.0 TV-tuner

og det virker fint, man skal lige have en kortlæser til den, ligesom man skal med tv med indbygget dvb-t tuner.
Jeg bruger WMC i stedet for det medfølgende software.
Mvh. Rasmusd

Spørgsmål: Når du programmere optagelser for Boxer kanaler i WMC, går det så aldrig galt? Altså: Virker det 110% ?

De løsninger jeg har prøver (og jeg har prøvet rigtig mange!) har jeg aldrig haft et 110% stabilt boxer setup. Fx med H7/DVBlink får jeg en gang i mellem optaget en "blå skærm" og med Hauppauge WinTV-CI løsninger har der en gang imellem været optagelser der ikke blev optaget (i historikken i WMC kan man se om optagelser er fejlet). Og jeg er helt sikker på at det ikke er mit antennesignal der er noget i vejen med.

Still learning ...
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 22:39

Har kigget lidt på det Anysee E7 T2C som jeg overvejede som første tuner. Er der nogen der ved om dekodningen sker i selve Anyseeboksen eller om det går over computeren ligesom med WINTV CI og dermed sluger af computerens ressourcer?

Jeg har forøvrigt WinTV-NOVA-T-HD-Stick + WINTV-CI fra hauppauge og det virker umiddelbart fint med Boxer. Jeg har dog det problem, at i DVBViewer så er der først ingen lyd på de kodede kanaler, men ved kanalskift så kommer lyden (så det er blot et irritationsmoment). Dertil kommer, at man kun kan have et WINTV-CI tilsluttet, så dualtune er ikke en mulighed med Hauppauge alene på Boxer.

Til top
rasmusd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2005
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 19:06
Hej, nu har jeg godt nok en stærk pc der kører mediacenter, men det virker som om at kodningen foregår i selve boksen, kan man aflæse det et sted, så vil jeg gerne det.

Ang. hvor driftsikker den er, tør jeg ikke rigtigt at kommentere på, jeg roder en del med software og lign på pc'e og derfor sker der lidt en gang imellem, jeg synes egentlig at Windows mediacenter er lidt pudsigt, og havde installationsproblemer i starten, men fandt løsning via nettet på det.

Men jeg har lige opdateret driveren, og det kører fint, jeg kan lige melde tilbage om 14 dage, om hvordan det kører.

Jeg bruger remote potato til at styre optagelser med og det fungerer ret fint.

Mvh. Rasmusd
Til top
better Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Oktober-2009
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér better Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 16:48

Hej er der nogen som kan sige god for Anysee E7 T2C CI Plus. efter Boxer har updateret deres TV signal den 11.1.2012...

http://www.opencompany.dk/products.php?showvariant_id=9144

Med andre ord virker den stadig? Confused

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu