recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 x86
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 x86

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 17:29
Jamen det er fordi jeg går på Uni, og der har vi sådan en side vi kan hente Windows 7 fra osv. Der hentede jeg så Windows 32-bit til min gamle maskine, og fik en serial kode der til. Men nu står jeg og skal have installeret 64-bit så jeg kan udnytte alle mine ram, så derfor var jeg i tvivl om denne serial kode også virker til 64-bit.

Cyberguyen: Hvordan kan det være de har lagt Windows 7 Home ud gratis? Men det var da et fedt alternativ
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jamen det er fordi jeg går på Uni, og der har vi sådan en side vi kan hente Windows 7 fra osv. Der hentede jeg så Windows 32-bit til min gamle maskine, og fik en serial kode der til. Men nu står jeg og skal have installeret 64-bit så jeg kan udnytte alle mine ram, så derfor var jeg i tvivl om denne serial kode også virker til 64-bit.

Cyberguyen: Hvordan kan det være de har lagt Windows 7 Home ud gratis? Men det var da et fedt alternativ

Softwaren kræver jo en licens, det er jo ikke gratis.

Men hvis din maskine har en licens påklistret eller du har en retail pakke med licens, så må du jo gerne downloade og bruge deres software.

Rettelse: Der er vidst nok nogle regler omkring studerende, det kan være at du kun må bruge licensen så længe du er tilknyttet Uni. Men det står der sikkert en masse om i det du har fået sammen med licensnøglen.

Redigeret af Cyberguyen - 07-Oktober-2012 kl. 17:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 17:43
Ja det er rigtigt, jeg må kun bruge den mens jeg er elev på Uni, men det er jeg jo også.

Men der jeg er i tvivl det er at jeg hentede jo et Windows 7 32-bit, og fik så denne serial kode med til det download fra den side. Så ved jeg ikke om den samme serial kode så vil virke til et 64-bit. Jeg kan nemlig kun få én licens/serial kode, men jeg kan godt hente Windows 64-bit fra siden (uden serial) men mon ikke det virker, hvis serial koden kun bestemmer hvilken udgave og ikke hvilken bit af Windows?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 21:11
32 og 64 bit versionerne benytter samme kode...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 13:41
Ja, installationen gik fint igennem og den Windows 7 skive jeg brændte som image disk virkede også perfekt. Nu er det bare jeg lige tænker på, den serial kode jeg har, den har jeg jo installeret på min tidligere computer, og nu har jeg brugt den igen på den nye computer. Der står at den max må bruges på én, men jeg kunne godt aktivere Windows 7 igen? Skal jeg ind og fjerne koden på den gamle computer, eller hvordan fungerer det?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 15:24
Der er x antal gange man kan aktivere, windows før den brokker sig.
Så medmindre du har geninstalleret din maskine 3-4 gange indenfor kort tid, så vil koden virke uden at du skal ringe til Microsoft.

Hvis windows ligger på 2 maskiner, så får du til gengæld på et tidspunkt et problem.
Det hænger sammen med at maskinen sender koden sammen med en hardware specification, når den kører windows update. Så Microsoft vil kunne se at den ligger på to forskellige maskiner.

Så du skal fjerne den fra din gamle maskine.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er x antal gange man kan aktivere, windows før den brokker sig.
Så medmindre du har geninstalleret din maskine 3-4 gange indenfor kort tid, så vil koden virke uden at du skal ringe til Microsoft.

Hvis windows ligger på 2 maskiner, så får du til gengæld på et tidspunkt et problem.
Det hænger sammen med at maskinen sender koden sammen med en hardware specification, når den kører windows update. Så Microsoft vil kunne se at den ligger på to forskellige maskiner.

Så du skal fjerne den fra din gamle maskine.

Okay, jeg tror ikke jeg har haft den gamle computer tændt i snart 3-4 mdr. og jeg har heller ikke tænkt mig at tænde den igen, kun lige hvis jeg kommer ud for at jeg mangler en gammel fil.

Så det går vel fint nok, hvis jeg ikke kører nogen Windows Update på den gamle computer, eller skal jeg formattere den helt?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 22:52
Det går nok... (selvom du overtræder licensreglerne) Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu