recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8 - erfaringer......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8 - erfaringer......

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:04
Hvis man har en Windows XP eller en Windows Vista, så synes jeg det klart er værd at opgradere til Windows 8.
Hvis man har en fin Windows 7, så er der efter min mening ikke meget at komme efter.

Der findes flere forskellige værktøjer som giver start menuen tilbage og så har men det mest stabile styresystemstem på markedet.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man har en Windows XP eller en Windows Vista, så synes jeg det klart er værd at opgradere til Windows 8.
Hvis man har en fin Windows 7, så er der efter min mening ikke meget at komme efter.

Der findes flere forskellige værktøjer som giver start menuen tilbage og så har men det mest stabile styresystemstem på markedet.

Hej...

Det er da fint, at muligheden for en start-menu kan genetableres. Men kan vi ikke få nogle links og evt. meninger om denne start-menu og om den er ligesom i de tidligere WIN-versioner fuldstændig?
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hej...

Det er da fint, at muligheden for en start-menu kan genetableres. Men kan vi ikke få nogle links og evt. meninger om denne start-menu og om den er ligesom i de tidligere WIN-versioner fuldstændig?

Du kan læse meget mere om det her:

Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 20:13
Jeg opgradere min stationær fra win7 til win8. Jeg valgte, at beholde programmer og data. Opgraderingen forløb umiddelbart uden problemer, men det viste dig desværre, at der alligevel var mange problemer. Her er de største:
1. Ingen af standardfliserne på start-siden virkede
2. Ingen af mine 4 emailkonti i Windows Live Mail virkede
3. Min wampserver virkede ikke og en geninstallation gav ret mange tekniske udfordringer

Efter lidt vejledning i et forum, valgte jeg at lave "optimere pc". Det fjernede, mod forventning, alle programmer, men ikke data. Så det gav en masse arbejde med geninstallation af programmet, og få mails til at virke igen.
Til gengæld er systemet blevet meget hurtigere. Men det var det nok også blevet ved en nyinstallation af Win7.

Jeg har fortrudt opgraderingen ift. alt bøvlet contra udbyttet.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 12:10

Hej !

Som så mange andre, vil jeg også gerne prøve Windows 8 Smile

Vil høre om nogen har prøvet, eller ved om det er muligt, at download'e Windows 8 og installere på en selvstændig disk eller diskpartition ? Altså så den eksisterende Windows 7 bevares intakt, og boot manager bruges til at vælge Windows 7 eller Windows 8 ?

M.v.h.
Poul

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 12:15
Mon ikke det vil kræve at man køber en fuld retail version (og ikke den opgradering de sælger for 229kr pt)?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg nyder hver dag at have skiftet til 8 på vores køkkencomputer. Metro er rigtigt lækkert når du har en touchskærm og kører flydende. Stabiliteten er fin men det var den også med 7. Jeg har lidt problemer med drivere og flere producenter har valgt ikke at lave drivere til noget af deres hardware (eks ATI med deres HD3xxx og HD4xxx grafikkort) alt i alt et lækkert system som jeg dog glæder mig til modnes lidt, med flere apps og generel understøttelse af sødt og hardwareproducenterne.

MVH BS

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det overhovedet er der skal nye drivere til? Jeg påstår ikke at jeg har forstand på styresystemer, men jeg forstår ikke hvorfor man skal igennem det driver-helvede hver eneste gang der kommer en ny Windows version. Især i betragtning af at Metro for mig at se er en shell der ligger "ovenpå" det egentlige windows, ikke omvendt.

Jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke har prøvet den færdige version, men jeg er egentlig ikke skuffet over Metro, jeg er skuffet over at man reelt ikke kan NØJES med at bruge Metro. Den sammenblanding der er mellem Metro og Desktop, det fungerer i min verden ganske enkelt elendigt. At selv Windows RT kræver at du hopper ud i desktoppen når du vil pille i avancerede indstillinger, det peger på at Windows 8 ikke er dén nye start, som den markante ændring af brugerfladen ellers lægger op til. Det føles efter min mening som om der er Windows 7 "indenunder". Hvilket ikke i sig selv ville være et problem, hvis ikke man reelt var tvunget til at lade den stikke hovedet frem i ny og næ.

Man kan pakke det ind på mange måder, men sådan helt bramfrit så synes jeg det er noget makværk.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg nyder hver dag at have skiftet til 8 på vores køkkencomputer. Metro er rigtigt lækkert når du har en touchskærm og kører flydende. Stabiliteten er fin men det var den også med 7. Jeg har lidt problemer med drivere og flere producenter har valgt ikke at lave drivere til noget af deres hardware (eks ATI med deres HD3xxx og HD4xxx grafikkort) alt i alt et lækkert system som jeg dog glæder mig til modnes lidt, med flere apps og generel understøttelse af sødt og hardwareproducenterne.

MVH BS

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det overhovedet er der skal nye drivere til? Jeg påstår ikke at jeg har forstand på styresystemer, men jeg forstår ikke hvorfor man skal igennem det driver-helvede hver eneste gang der kommer en ny Windows version. Især i betragtning af at Metro for mig at se er en shell der ligger "ovenpå" det egentlige windows, ikke omvendt.

Jeg skal skynde mig at sige at jeg ikke har prøvet den færdige version, men jeg er egentlig ikke skuffet over Metro, jeg er skuffet over at man reelt ikke kan NØJES med at bruge Metro. Den sammenblanding der er mellem Metro og Desktop, det fungerer i min verden ganske enkelt elendigt. At selv Windows RT kræver at du hopper ud i desktoppen når du vil pille i avancerede indstillinger, det peger på at Windows 8 ikke er dén nye start, som den markante ændring af brugerfladen ellers lægger op til. Det føles efter min mening som om der er Windows 7 "indenunder". Hvilket ikke i sig selv ville være et problem, hvis ikke man reelt var tvunget til at lade den stikke hovedet frem i ny og næ.

Man kan pakke det ind på mange måder, men sådan helt bramfrit så synes jeg det er noget makværk.

Det har måske noget med dine forventninger at gøre. 

Det er et crossover OS til Work & Play, som også kan rumme produktivitets programmer som regneark og word hvor man helst skal bruge mus og tastatur. Sådan noget som arbejde med filhåndtering er efter min mening heller ikke egnet til pegefingre.

Jeg ved godt at anmeldere brokker sig over at desktopmiljøet er besværligt at bruge med en pegefinger - men jeg mener det er misforstået at betjene det med pegefinger - det er lavet til tastatur og mus.

Windows 8 har pga. Work & play også mange flere options der kan kontrolleres end i IOS og Android. Man har så valgt at gøre de mest brugte tilgængelige i såvel det pegefingervenlige miljø og i det mere professionelle miljø.

Skizofrent? Ja, og tiden vil vise om brugerne kan rumme to "maskiner" i en.

Jeg vil gerne have en to-i-en maskine og forsøgte mig med at bruge min iPad til som erstatning for min laptop men opgav pga. mangel på mus og multitasking.

Jeg er nået frem til at det bedste for mig er en hybrid laptop med touch, men med hovedvægt på at være laptop. Dejligt at man nu får alle de valgmuligheder. 

PS. jeg tror ikke generelt der er driverproblemer ift. windows 8, men de få touchskærme der allerede var på markedet er nok en særlig udfordring. Jeg havde ingen driverproblemer ved opgradering af min 6 år gamle HP bærbare.

Men drivere er en helt anden situation for Windows fordi de ikke kører på deres egen hardware, men kører på massivt meget hardware - det er prisen for valgmuligheder på hardware -generelt synes jeg det fungerer fint.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg ved godt at anmeldere brokker sig over at desktopmiljøet er besværligt at bruge med en pegefinger - men jeg mener det er misforstået at betjene det med pegefinger - det er lavet til tastatur og mus.

Den kritik synes jeg er berettiget. Desktop-miljøet findes stadig på tablets der sælges uden tastatur og mus, og Metro interfacet kan du ikke slippe for på PC'er der sælges uden Touch.

Men jeg kan godt overtales til at kalde Windows 8 for et cross-over produkt, og konstatere at jeg ikke har behov for et cross-over produkt. Men det er jo alt andet lige et problem for de mange mennesker der ikke vil have et cross-over produkt, men bare vil have et fungerende desktop-miljø.

Windows 8 har pga. Work & play også mange flere options der kan kontrolleres end i IOS og Android. Man har så valgt at gøre de mest brugte tilgængelige i såvel det pegefingervenlige miljø og i det mere professionelle miljø.

Skizofrent? Ja, og tiden vil vise om brugerne kan rumme to "maskiner" i en.

Jeg vil gerne have en to-i-en maskine og forsøgte mig med at bruge min iPad til som erstatning for min laptop men opgav pga. mangel på mus og multitasking.
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg er nået frem til at det bedste for mig er en hybrid laptop med touch, men med hovedvægt på at være laptop. Dejligt at man nu får alle de valgmuligheder. 

Det er jo godt for dig og andre der søger et crossover produkt. Men der er jo FJERNET nogle valgmuligheder, ikke mindst at fortsætte sådan som man er vant til, med et 100% desktop-baseret system.

Med andre ord, hvis spørgsmålet er om man skal vælge Windows 7 eller Windows 8, så er svaret at det er to FORSKELLIGE produkter, ikke to generationer af samme produkt. Så man skal blive hængende i Windows 7 hvis man "bare" vil have en ganske almindelig PC-oplevelse, og Windows 8 hvis man vil have "to-i-en".
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 15:15
Så er det heller ikke værre. Man har taget faciliteterne i startknappen og ladet den fylde et helt skærmbillede. Det kræver måske lidt tilvænning.

Hvis det er et stort skridt så er der allerede anvisninger til at hvordan man undgår at starte op i startskærmen, hvis man synes den er så forfærdelig. Ligeledes er der anvisninger til at få en start-knap tilbage i desktopmiljøet, hvis man foretrækker den. 

Det er trods alt Windows - det er ikke forbudt at tilpasse sit system til egne behov og lyster - det hedder "valgmuligheder" - ved godt nogle har glemt fænomenet eller synes det er noget skidt Wink
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 18:41
nu kan jeg rigtig godt lide windows 7, men jeg får nogle gange irriterende meddelelser der betvivler ægtheden af mit styresystem. Til gengæld har en original version af Windows Vista liggende i en smid ud bunke.

har det nogen betydning for windows 8 at jeg opgraderer fra vista. Jeg gider ikke have nogle vistasygdomme med i købet.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 19:01
Jeg mener at deres opgraderingstilbud gælder både XP, Vista og windows 7, men ved ikke om det skal være installeret på maskinen eller om den accepterer en installations CD som bevis.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu