recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8 - erfaringer......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8 - erfaringer......

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 19:06
Jeg er gået fra Vista og til Windows 8, og hold da op en performance forbedring. Det er ligesom at få helt ny computer. Jeg er ved at vænne mig til den Titles skærm. Glæder mig til at der kommer flere apps, men f.eks. mail appèn virker rigtig lækkert, det samme med netflix.

Glæder mig til at Nokia Lumia 920 udkommer, tror det kommer til at køre rigtig godt sammen. Et øko system der ikke står Apple på, det er lige noget for mig

Redigeret af SilverLine - 05-November-2012 kl. 19:07
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 09:38
Der står i licensaftalen efterfølgende at man godt må videresælge eller overflytte Windows 8 til en anden maskine.

Jeg har kun købt Windows 8 opdateringen og ikke har nogle problemer ved hverken at opgradere en smadret Windows 7 eller flere Windows XP'er.

Det ene er sket med boot på DVD og flere andre med memory stick.

Jeg tror at Windows opgraderingen til 229 kr er ligeglad med om Windows ligger på maskinen, efter man har hentet mediet.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:46
Man bør kun opgradere til Windows 8, hvis man har en touch-skærm og/eller en tablet. Har man en desktop-pc – herunder en traditionel bærbar - er der intet vundet ved at opgradere. 

Den nye startskærm (Metro) ser bestemt nydelig ud, men efter at have leget med den et par uger, irriteres man over dens mange begrænsninger. Programmer lægges hulter til bulter; det ville være smart, om systemet var så smart, at programmer fx blev grupperet efter type. Programmer, der ikke er født til Windows 8 appstore optræder med gammeldags ikoner og er med til at gøre den nye startskærm endnu mere uoverskuelig. 

Det er muligt, Windows 8 starter hurtigere end Windows 7, men tiden bliver hurtigt spildt med at skulle klikke sig tilbage til den velkendte desktop, hvor startmenuen som bekendt er fjernet. Løsningen er at installere diverse hjælpeprogrammer, som dels bringer stratknappen tilbage og dels starter Windows på Skrivebordet. Men det kan vel ikke være meningen. Hvorfor er det ikke en option at beholde startknappen og starte Windows med det velkendte skrivebord. 

Flere af nye Windows 8 programmer er uhyggelig ringe. Det gælder eksempelvis mail, kalender og kontakter.

Af positive ting kan nævnes, at den nye Jobliste (Task Manager) er smart – bl.a. med en app-history fane, hvor man kan se, hvilke programmer man sidst har benyttet. Også kopiering/Flyt funktionen er forbedret, hvor det bl.a. er muligt at pause en kopiering. 

Men alt i alt er det en opgradering, der på mange måder leder tankerne tilbage til Windows 3.1, der som bekendt var en skal (shell) ovenpå DOS. Ny er den nye Metro så en skal oven på Desktoppen; men i dette tilfælde til ingen verdens nytte. Havde Metro været en shell-udvidelse, havde jeg sikkert synes, den var sjov at lege med et par dage, hvorefter jeg ville have slettet den. Windows 8 er en fejltagelse for dem af os, der stadig bruger en desktop-computer.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Man bør kun opgradere til Windows 8, hvis man har en touch-skærm og/eller en tablet. Har man en desktop-pc – herunder en traditionel bærbar - er der intet vundet ved at opgradere.

Vil lige nuancere denne bastante udtalelse. Hvis man sidder med Windows XP eller Windows Vista er der meget at vinde ved at opgradere for 229kr.

Man vil få et meget mere sikkert og hurtigt operativ system.

Hvis man har Windows 7, er jeg mere enig i at man skal overveje om man får nok ud af en opgradering. Gør det hvis du er nysgerrig.

Redigeret af Letten - 06-November-2012 kl. 13:53
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Vil lige nuancere denne bastante udtalelse. Hvis man sidder med Windows XP eller Windows Vista er der meget at vinde ved at opgradere for 229kr.

Man vil få et meget mere sikkert og hurtigt operativ system.

Hvis man har Windows 7, er jeg mere enig i at man skal overveje om man får nok ud af en opgradering. Gør det hvis du er nysgerrig.

Den betragtning er jeg sådan set helt enig i, men trådstarter spørger netop, om det giver mening at opgradere fra 7 til 8. 

Har man en Nokia 3210, kan det også være på sin plads at opgradere til eksempelvis iPhone 5, hvorimod det er mere tvivlsomt, om en 4S ejer bør gøre det. Alt er jo som bekendt relativt Wink 
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 14:15

Har man en Nokia 3210, kan det også være på sin plads at opgradere til eksempelvis iPhone 5

Ikke helt det samme, det koster i hvert fald lidt mere end 229kr LOL
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:23

Forudsat at éns hardware er understøttet. Min tidligere Dell laptop, leveret med Windows XP, var ikke understøttet af Windows 7. Det kunne køre, men langtfra optimalt. F.eks. var der ingen driver til touchpad'en, så den fungerede væsentligt ringere, uden scroll-funktionen.

Hvis det ER understøttet, bliver næste beslutning så om man skal opgradere til Win8 eller Win7...
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:41
har nu også en gammel dell laptop som kører win 7. 
det viste sig at de fleste vista drivere fungerede når der ikke var officielle win 7 drivere. bare et lille tip
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

har nu også en gammel dell laptop som kører win 7. 
det viste sig at de fleste vista drivere fungerede når der ikke var officielle win 7 drivere. bare et lille tip

Ikke på min Smile 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:47
@Otto: prisen er vel også en parameter om det skal være 7 eller 8. Og lige nu ER 8 bare attraktivt prissat. Det gjorde f.eks. at jeg sprang/bed på.

BS
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Forudsat at éns hardware er understøttet. Min tidligere Dell laptop, leveret med Windows XP, var ikke understøttet af Windows 7. Det kunne køre, men langtfra optimalt. F.eks. var der ingen driver til touchpad'en, så den fungerede væsentligt ringere, uden scroll-funktionen.

Hvis det ER understøttet, bliver næste beslutning så om man skal opgradere til Win8 eller Win7...

Synes da at erindre at Dell benytter standard Synaptics drivere til deres trackpads

Har du prøvet disse: 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 16:07
Jeg har den ikke længere.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu