recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - windows bootcamp på Mac mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

windows bootcamp på Mac mini

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: windows bootcamp på Mac mini
    Sendt: 14-Marts-2021 kl. 04:37

Nogle som har erfaringer med at køre Windows 10 på Mac mini via bootcamp ? 

Kører det 100% stabilt eller er man bedre stillet med at købe en Mini Pc ? 


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 19:00
Har du overvejet virtualbox i stedet for - Du slipper for at dele harddisken op - alt ligger i 1 fil. Og hvis du vil af med det igen, sletter du bare den ene fil.

Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 20:25
Har prøvet at køre parallels et par gange på min imac, var ikke imponeret. Stabiliteten er vigtig, så hellere bootcanp som så får alle resourcer til rådighed istedet for computeren skal køre 2 OS plus evt programmer
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 21:02
hej 

Bootcamp køre fint på en mac mini. Hvilken mac mini er det du vil køre det på.
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 21:10
Overvejede at finde en 2018 model med 8/256

Så må være rigeligt
Bare surt man kan nemlig få en Asus mini pc med ryzen 5 4500u 
16/512 så væsentligt mere power for samme penge 
Så er lidt splittet, men mac os trækker da jeg har mac ellers 
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 09:26
Jeg bruger min Mac Mini som server, og den kører 24/7 med Windows i en VMWare virtuel maskine. 
Det kører stabilt, og giver nogle fordele, som f.eks. at jeg nemt kan flytte min server over til en anden fysisk maskine.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Overvejede at finde en 2018 model med 8/256

Så må være rigeligt
Bare surt man kan nemlig få en Asus mini pc med ryzen 5 4500u 
16/512 så væsentligt mere power for samme penge 
Så er lidt splittet, men mac os trækker da jeg har mac ellers 


Hvis hovedformålet er at køre windows, så er du langt bedre tjent med Asus'en, er det et must at afvikle mac software på den også, ja så er valget jo truffet med bootcamp.
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 05:08
Men det er nu skønt kun med ene computer på bordet...

Selv køre jeg bootcamp på en iMac uden problemer.
Desværre på en hybriddisk, hvor MacOS køre på SSD delen og Windows på den roterende 5400 rpm del.
Det giver lidt lang opstartestid for Windows, men derfra køre det perfekt. 
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 05:13

Ok tak for svar 

Må se om jeg kan finde en brugt 2018 model et sted
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Men det er nu skønt kun med ene computer på bordet...

Selv køre jeg bootcamp på en iMac uden problemer.
Desværre på en hybriddisk, hvor MacOS køre på SSD delen og Windows på den roterende 5400 rpm del.
Det giver lidt lang opstartestid for Windows, men derfra køre det perfekt. 
Bare nysgerrig, hvorfor i alverden har du delt dit fusiondrive op som 2 uafhængige enheder?Smile

Er din iMac med 24 eller 128GB SSD?


Redigeret af Potter - 16-Marts-2021 kl. 08:07
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Men det er nu skønt kun med ene computer på bordet...

Selv køre jeg bootcamp på en iMac uden problemer.
Desværre på en hybriddisk, hvor MacOS køre på SSD delen og Windows på den roterende 5400 rpm del.
Det giver lidt lang opstartestid for Windows, men derfra køre det perfekt. 
Bare nysgerrig, hvorfor i alverden har du delt dit fusiondrive op som 2 uafhængige enheder?Smile

Er din iMac med 24 eller 128GB SSD?

Det har jeg bestemt heller ikke gjort. Køre som ene disk.

Uden at blive hængt op for noget, så mener jeg fordelingen er 256 SSD og resten mekanisk.

Logisk set må jeg formode, at når jeg deler disken 50/50, så vil Windows delen ligge på mekanikken som udgangspunkt.
MacOS bliver jo installeret først på SSD’en
Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Men det er nu skønt kun med ene computer på bordet...

Selv køre jeg bootcamp på en iMac uden problemer.
Desværre på en hybriddisk, hvor MacOS køre på SSD delen og Windows på den roterende 5400 rpm del.
Det giver lidt lang opstartestid for Windows, men derfra køre det perfekt. 
Bare nysgerrig, hvorfor i alverden har du delt dit fusiondrive op som 2 uafhængige enheder?Smile

Er din iMac med 24 eller 128GB SSD?

Det har jeg bestemt heller ikke gjort. Køre som ene disk.

Uden at blive hængt op for noget, så mener jeg fordelingen er 256 SSD og resten mekanisk.

Logisk set må jeg formode, at når jeg deler disken 50/50, så vil Windows delen ligge på mekanikken som udgangspunkt.
MacOS bliver jo installeret først på SSD’en
Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Hvis det er rent bootcamp uden nogle fixfaxerier, så er dit fusion drive fra start en enkel enhed "1disk", som via bootcamp deles op som 2 partitioner, en Mac og en windows.

Man kan også skille sit fusion drive fra hinanden "terminal brug", så man har 2 enheder en SSD og en alm. hardisk.
Det man så kan gøre er at dele SSD i 2 partitioner, og benytte den ene af disse partitioner sammen med den alm. hardisk og genere et fusion drive på denne måde. Her skal der også bruges terminal.

På denne måde har du i princippet en SSD og et fusion drive, der er sikkert nogle syns det er smart, jeg kan dog ikke se nogle fordele ved.

Generelt syns jeg ikke SSD delen alene hvis man adskiller sit fusion drive fra hinanden, giver bedre performes end selv fusion drevet i sig selv ved generelt brug.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu