recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows ReadyBoost, hvad er det!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows ReadyBoost, hvad er det!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows ReadyBoost, hvad er det!?
    Sendt: 09-November-2007 kl. 17:46
Hvad er lige præcis Windows ReadyBoost og virker det??
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2007 kl. 18:30
Windows Vista kan bruge flashhukommelse som f.eks USB-sticks som ekstra midlertidig hukommelse(en slags ekstra RAM).

Fordelen er at det er hurtigere at skrive/læse til Flashhukommelsen end det er at læse/skrive til harddisk.

Ulempen er at det ikke er lige så hurtigt som RAM.

Der er delte meninger om hvor meget det reelt hjælper at benytte sig af readyboost. Jeg har selv 2 GB ram og har prøvet at køre med en 2 GB USBstick som ekstra readyboost, men synes ikke der er nogen forskel.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Windows Vista kan bruge flashhukommelse som f.eks USB-sticks som ekstra midlertidig hukommelse(en slags ekstra RAM).

Fordelen er at det er hurtigere at skrive/læse til Flashhukommelsen end det er at læse/skrive til harddisk.

Ulempen er at det ikke er lige så hurtigt som RAM.

Der er delte meninger om hvor meget det reelt hjælper at benytte sig af readyboost. Jeg har selv 2 GB ram og har prøvet at køre med en 2 GB USBstick som ekstra readyboost, men synes ikke der er nogen forskel.

skal de være 2GB USBstick man skal bruge og skal den hedde noget specielt??

men hvis den ellers ikk har noget speciel funktion ud over en slags erstatning for at putte mere Ram i ens maskine, så kan man da næsten lige så godt købe noget rigtig Ram - det er sgu så billigt efterhånden?!

Til top
vang42 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

skal de være 2GB USBstick man skal bruge og skal den hedde noget specielt??

men hvis den ellers ikk har noget speciel funktion ud over en slags erstatning for at putte mere Ram i ens maskine, så kan man da næsten lige så godt købe noget rigtig Ram - det er sgu så billigt efterhånden?!

Det er en hurtig måde at sætte f eks 4 GB extra ram i en maskine. Og væsentligt billigere hvis man har en bærbar!

Jeg syntes at tricket virker meget godt.  Som hovedregel skal man dog tilføje dobelt så meget som man har RAM, for at have den ønskede effekt.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 15:55

Det giver ikke i nærheden af den ydelse du vil få med samme mængde ekstra RAM. Det er der ikke den store uenighed i.

Det giver en lille merydelse. Men med de priser der er på RAM i øjeblikket, kan jeg slet ikke se pointen i at benytte Readyboost.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu