|
Wupti anerkender ikke fejl på Samsung TV |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Surebertha
Ny bruger Oprettet: 24-Oktober-2007 Status: Offline Point: 11 |
Emne: Wupti anerkender ikke fejl på Samsung TV Sendt: 25-August-2008 kl. 15:49 |
|
Hej Alle Jeg købte sidste september et Samsung M87 igennem Wupti. Til at starte med blev det kun brugt sammen med analog antenne. Men efter skift til Yousee Box og PS3 via HDMI opdager jeg at der i mørke scener og specielt på ensfarvede flader kan ses gennemsigtige striber der løber op ad skærmen. Jeg har fundet nedenstående der beskriver problemet meget godt. Mine striber løber blot lidt hurtigere op af skærmen. Striberne varierer alt efter input. Ved et 24P input kører de meget hurtigt og ved 50/60Hz kører de langsomere. Sætter jeg backlight helt op, eller sætter billedet til Dynamic (med gyselige farver som resultat) så ses problemet næsten ikke. Men det ændrer ikke på det faktum at det er en klar fejl på panelet i mine øjne. Mit problem er nu at jeg to gange har haft fjernsynet til reparation hvor Wupti har en aftale med Elektronik Centret. Elektronik-Centret mener ikke kan de kan se nogen fejl. De henviser til at apparatet virker efter specifikationerne. Jeg har endda i flere omgange sendt beskrivelser af hvordan fejlen kan ses. Jeg er dog 100 sikker på at løbende striber ikke er en del af Samsungs specifikationer... Så jeg har derfor skrevet til Wupti og krævet en ombytning eller pengene retur. Men de henholder sig til Elektronik-Centrets svar og vil ikke foretage sig noget. Hvad kan jeg gøre? Gå til forbrugerklagenævnet? |
||
The_Unforgiven
Super bruger Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
Sendt: 25-August-2008 kl. 16:34 | |
Hvad med at kontakte Samsung først og høre deres mening? Jeg ved ikke om den er parallelimporteret , når det er Wupti. Hvis ikke så har Samsung noget med at rep på stedet.
The_Unforgiven |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 25-August-2008 kl. 16:48 | |
Ja, det bliver nok enden på det. Wupti parallel-importerer Samsung TV, det er i hvert fald hvad der tidligere er skrevet bl.a. i dette forum. Og det betyder at alle disse gråzone tilfælde hurtigt bliver ord mod ord. Og giver Wupti dig ret, så hænger de måske pludselig på mange klager. Og som parallel-import er det Wupti selv der betaler regningen, hvergang et TV er på værksted eller skal ombyttes. Der er selvfølgelig også den mulighed, at gå til forbrugerprogrammerne på DR og TV2. Hvis de finder problemstillingen interssant, måske pga. Wuptis størrelse og synlighed på det danske marked. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Surebertha
Sendt: 25-August-2008 kl. 18:14 | |
Ja jeg glemte selvfølgelig at skrive at TV'et er parallel-importeret. Så jeg regner ikke med nogen hjælp fra Samsung. Det er sgu lidt surt at skulle ud i sådanne instanser for hvad der egentlig er en banal sag. Jeg regner med at det snildt tager over 6 mdr at komme nogen vegne... Nogen der ved hvordan Forbrugerklagenævnet afgør sådanne sager? De skal vel stadig have en fagmand til at konkludere at der er en reel fejl på panelet. |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 25-August-2008 kl. 18:22 | |
Nok nærmere 12 måneder. Forbrugerklagenævnet anklages ofte, for at være meget sløve til at afgøre sagerne.
Eller også vurderer de rent juridisk, om der er tale om en mangel i forhold til loven eller ej. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
kylle_one
Bruger Oprettet: 11-Maj-2008 Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 25-August-2008 kl. 18:34 | |
Har det samme problem med mit M86, troede at det var et problem med mit
HDMI kabel. Håber at fohandleren vil anerkende fejlen og tage det ind til rep. |
||
Surebertha
Sendt: 25-August-2008 kl. 22:11 | |
Hej kylle_one Jeg vil meget gerne høre hvad din sag udvikler sig til. Det er jo altid rart at kunne henvise til andre sager når værkstedet hævder at fejlen ikke eksisterer. Hvis du vil må du meget gerne oplyse hvilken forhandler og værksted/service partner de benytter. Håber din sag går bedre end min. |
||
kylle_one
Bruger Oprettet: 11-Maj-2008 Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 26-August-2008 kl. 11:31 | |
Det ser ud til at jeg ikke kan genskabe fejlen på mit tv. Jeg kan huske at det var der for 14 dage siden. Jeg venter med at fejlmelde det indtil jeg ser fejlen igen. |
||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 26-August-2008 kl. 11:56 | |
Har du prøvet med Blu-Ray / dvd som kilde for at se og det er samme billede der tegner sig, for det kan jo være boksen fra yousee eller selve signalet fra kilden der har problemer? |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
Surebertha
Sendt: 26-August-2008 kl. 16:17 | |
Tro mig. Jeg har prøvet adskillige signalkilder for at udelukke fejlen lå der. Jeg har prøvet input fra PC, DVD, PS3 og Yousee STB'en. De er også prøvet på alle 3 HDMI indgange for at udelukke at det bare var det ene stik. Der er også skiftet kabel for at udelukke dette. Alt dette skrev jeg også i min fejlmelding. Alligevel konkluderede værkstedet at det var inputtet det var galt med... |
||
Surebertha
Sendt: 02-September-2008 kl. 10:18 | |
Nu har jeg så efter lidt mere forgæves palaver med Wupti lavet en sag hos Forbrugerklagenævnet. Så nu må jeg bare vente.
Men det er dælenduleme ærgeligt at sådanne sager skal afhænge af et værksted som Elektronik-Centret der enten er meget fortravlet eller på grænsen til inkompetente. Og de er endda autoriseret. Wupti er selvfølgelig på ingen måde interesseret i at forfølge sagen da det jo er parallel-import og de vil hænge på hele udgiften. Det er sgu noget øv... |
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 02-September-2008 kl. 10:35 | |
Det viser jo bare at man skal hold sig lange væk fra forhandler der gør ud i parallel-import, som kunde står man dårlig.
Og ja de enste mulighed er jo, Forbrugerklagenævnet men her kan der let gå over et år for en afgørlse, og det er slet ikke sikke at du for noget ud af det, da der er mange forhandler der se højt og flot på Forbrugerklagenævnets afgørlse, så Forbrugerklagenævnets afgørlse er ikke en garanti for at du hverken få pengen retur eller ombytte TV. At så Wupti komme på Forbrugerklagenævnet sort liste, er en anden sag, men det hjælpe dig ikke en pind. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |