|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad077/?ref=2024
Jeg skal ikke sige hvordan byrdefuldt skal fortolkes, men som fremhævet, når det drejer som om AV udstyr, er der ingen kære mor får sælger. Redigeret af mufcdk1974 - 24-Maj-2010 kl. 17:24 |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Jeg har igennem forbrugerklagenævnet lagt sag imod Wupti. Jeg købte et kamera som gik i stykker og Wupti nægtede at reparere det - De annullerede handlen og gav mig mine penge tilbage.
Problemet var, at jeg havde købt dele til kameraet, som jeg nu ikke kan bruge (oplader). Wupti beklager selvfølgelig, men ser sagen som lukket.. |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Sælger kan jo vælge at rep. eller ophæve købet.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Wupti har været i søgelyset, fordi de ikke selv vil behandle reklamationer:
|
||
![]() |
||
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Nej jeg har krav på at få min ting fixet, ombyttet eller pengene tilbage - Og jeg kan umiddelbart vælge. Som forbruger, må jeg ikke stilles ringere end før købet....
Jeg bliver klogere om 7 måneder - Det er behandlingstiden hos forbrugerklagenævnet :) |
||
![]() |
||
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
|
Det kan godt være, at Wupti har nogle smarte reklamer. Er man i tvivl om en given online butik, så køb varen et andet sted... til trods for, at varen måke skulle koste lidt mere.
Og så er det i øvrigt en rigtig god idé, at lave noget research på en butiks troværdighed og kundeservice når noget går galt - eks. Trustpilot.
Alt er naturligvis i skønneste orden, hvis varen virker som den skal.
Redigeret af Gromit - 24-Maj-2010 kl. 19:37 |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
Hvad er problemet? Du har vel fået dine penge. Kan du ikke bare købe den samme? Tvivler på, du får medhold, din klage er langt ude, uden proportioner eller reelt indholdsmateriale. |
||
![]() |
||
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Hvad er problemet?
Jeg har købt et kamera UDEN oplader, med 2 års reklamationsret. Køber en oplader hos en anden forhandler. Da kameraet går i stykker (efter en uge) ophæver Wupti handlen og jeg står nu uden kamera, med en kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv Jeg synes det er PISSE dårlig kundeservice og jeg synes umiddelbart jeg har en sag :) At du så synes min klage er langt ude, uden proportioner eller reelt indholdsmateriale.........tjaaa........ |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Du mener at det er Wupti der skal betale for kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv. som du har valgt at købe i en anden butik, kan ikke rigtig se at Wupti har noget at gøre med det.
At Wupti har være så flink at ophæve en handle på et defekt kamera skal du være glad for, der er mange forhandle der ville sende det til rep. gentage gang og til sidst ikke ville give dig penge tilbage. Kan så ikke fatte at du så ikke har købe et andet kamera af samme type, hos en anden forhandler. Kan ikke se at du har en sag hos forbrugerklagenævnet, da du jo har fået penge retur. Redigeret af Startrek - 25-Maj-2010 kl. 07:16 |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
![]() |
|
Nej, jeg tror også den sag er "dead in the water". Skulle Expert så også hæfte for dit TDC KabelTV som du købte efter du købte nyt fjernsyn (som gik i stykker, men du har ikke købt et nyt). Nahh... ![]() |
||
![]() |
||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() |
|
Hmm der er tilsyneladende en masse ting om wupti jeg ikke var klar over, de ting der bliver nævnt her i tråden er nok at jeg ville finde en anden forhandler, også selvom der er udsigt til at spare 1000kr, ved evt. reklamationer ville jeg simpelthen ikke gide bruge tid på at slås med forhandleren for "småpenge"..
|
||
![]() |
||
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Som forbruger må jeg ikke stilles ringere end før købet.
Hvis ens produkt går i stykker skal forbrugeren have muligheden for at få sit produkt repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt eller hvis forbrugeren ønsker det, få pengene tilbage (den korte version).
Wupti vil ikke reparere produktet, de vil ikke ombytte, men har valgt at give mig pengene tilbage, hvilket jeg ikke ønsker.
Det betyder, at jeg står i situation, hvor jeg står ringere end før købet.
Efter telefonisk kontakt med Forbrugerrådet, hvor jeg forklarede forløbet blev jeg opfordret til at klage.
I har måske ret, men umiddelbart vil Forbrugerrådet kigge på min sag, hvilket må betyde, at den ikke er ""dead in the water".
Ifølge jer, må en virksomhed nægte RMA og "bare" ophæve handlen - Men hvorfor har vi så reklamationsretten?
Ifølge lovgivningen må virksomheder ophæve handlen, hvis reparationen er "uforholdsmæssigt" dyr. Det bliver spændende hvad definitionen er på det....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |