recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox360 eller PS3.. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox360 eller PS3.. ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Det er kun korrekt ved spilafvikling fra drevet. Støjen fra blæserne på de to konsoller er lige høj, dog føles støjen fra PS3's blæser lidt mere ren i lyden.

Ikke på de 2 modeller jeg har haft, der larmede 360'eren betydeligt mere også når drevet ikke kørte.

Mvh. Tommy
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Det er kun korrekt ved spilafvikling fra drevet. Støjen fra blæserne på de to konsoller er lige høj, dog føles støjen fra PS3's blæser lidt mere ren i lyden.

Ikke på de 2 modeller jeg har haft, der larmede 360'eren betydeligt mere også når drevet ikke kørte.

Den model jeg havde af Xbox 360 larmede ligesom en hårtørre i lav hastighed, når den ikke lavede noget og lavede noget. Min PS3 siger ikke en lyd når den ikke laver noget, under spil kan man hører den som en svag susen, ikke noget der genere sidder man og snakker ligger man ikke mærke til den. Xboxen var man ikke i tvirvl om at den var igang.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 18:09

En ting jeg synes der altid undlades i diverse tests og sammenligninger, er at PS3'en er lige til at gå til hvad kabler osv. angår - alt er almindelige standardkabler... Strømkablet - almindeligt kabel som man har i sin elkedel, eller pc. Ladekabel til controller, almidelig mini-USB kabler, kabler til skærmen, almindelige kabler, HDMI osv... Vil man sætte mus og tastatur til, igen - helt almindelig komponenter...

Vil man skife HD til en større - så køber man bare en større 2 1/2 disk...

Det synes jeg er temmelig lækkert... har man taget sin PS3 med et sted hem og har glemt et kabel, er der temmelig stor sandsynlighed for, at dem du besøger har sådan et kabel....

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

En ting jeg synes der altid undlades i diverse tests og sammenligninger, er at PS3'en er lige til at gå til hvad kabler osv. angår - alt er almindelige standardkabler... Strømkablet - almindeligt kabel som man har i sin elkedel, eller pc. Ladekabel til controller, almidelig mini-USB kabler, kabler til skærmen, almindelige kabler, HDMI osv... Vil man sætte mus og tastatur til, igen - helt almindelig komponenter...

Vil man skife HD til en større - så køber man bare en større 2 1/2 disk...

Det synes jeg er temmelig lækkert... har man taget sin PS3 med et sted hem og har glemt et kabel, er der temmelig stor sandsynlighed for, at dem du besøger har sådan et kabel....

Kan ikke være mere enig alt er standard

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 19:07
Jeg er så træt af, at alt jeg køber, viser sig at være defekt i mere eller mindre grad.   
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 20:13

Jeg er så træt af, at alt jeg køber, viser sig at være defekt i mere eller mindre grad.   

Ja det næsten synd for dig . Du kunne jo købe min PS3 for 9 kg

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 20:33

Mon du gør et eller andet galt ?! :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2007 kl. 21:28
Nej, jeg er yderst forsigtig med mine ting. Nu er det jo også lidt svært selv at være skyld i en støjende PS3 blæser, pixelfejl og alle de andre fejl jeg har oplevet de sidste par år.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 02:38
zulfo - god pointe som jeg også tit syntes folk glemmer.

PS3:
    Wireles controller bruger bluetooth
    Tastatur og mus - USB eller bluetooth
    Headset - USB eller bluetooth
    Harddisk - standard 2.5" med Fat32
    Indbygget wireless
    Gratis online del (dog lidt begrænset sammenlignet med xbox)
    HDMI mulighed

Xbox360:
    Bruger egen standard wireless løsning til controller, mus og keyboard
    Special harddisk og formattering
    Wireless delen er addon
    Onlinedelen koster
    HDMI er kun muligt på den nye Elite model

Kort fortalt:
    Lige nu vinder xbox'en på spil udvalg og PS3 vinder på hardware - men software opdateres, det gør hardware ikke...
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 08:30
Desværre kommer der færre og færre eksklusive titler til de enkelte konsoller, så opdelingen kommer groft sagt til at have PS3 og Xbox 360 på en side og så Wii på den anden, der vil have anderledes titler pga. af den anderledes hardware.

Med hensyn til PS3'ens grafiske overlegenhed, tvivler jeg stærkt. For det er rigtigt at CPU'en er sej i PS3, men GPU'en i Xboxen er bedre. Så gad vide om det ikke kommer til at gå lige op til sidst.

Lige nu er Xboxen det bedste valg, da der er flere titler og i november sidste år udkom konsollen med det nye BenQ-drev, der skulle være meget stille. Det er Hitachi og Samsung-drevene, der står for den store larm i boxene.

Meen.. Stod din gamle Xbox og samlede støv, er jeg bange for at du måske også vil blive en smule skuffet over den nye. Spiltitlerne er genremæssigt fordelt som på den gamle konsol.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Lige nu er Xboxen det bedste valg, da der er flere titler og i november sidste år udkom konsollen med det nye BenQ-drev, der skulle være meget stille. Det er Hitachi og Samsung-drevene, der står for den store larm i boxene.

Jeg ved ikke om man kan stole på det med drevet, en af mine arbejdskammerater har lige købt en XBox360 og der står den er lavet i jan 2007. Og der larmer drevet ligesom mit gjorde i min forhv XBox360, så jeg tror det er ligesom i lotto enten så er man heldig eller så er man ikke, og blæserne ja det var også det samme.  

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 11:45
Han kan jo ret nemt checke om det er BenQ-drevet der er i hans box.

Se her

Jeg er selv ret spændt på Spring Update her d. 7. maj, der også skulle addressere støj-problemet. Det kommer til at afgøre, om jeg køber et HD-Drev eller ej.

Redigeret af Bolt - 22-April-2007 kl. 11:46
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu