recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox360 eller PS3.. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox360 eller PS3.. ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Han kan jo ret nemt checke om det er BenQ-drevet der er i hans box.

Se her

Jeg er selv ret spændt på Spring Update her d. 7. maj, der også skulle addressere støj-problemet. Det kommer til at afgøre, om jeg køber et HD-Drev eller ej.

Ja så blev den med lotto jo bevist det er et Samsung TS-H943A der sidder i hans

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 13:27

Med hensyn til PS3'ens grafiske overlegenhed, tvivler jeg stærkt. For det er rigtigt at CPU'en er sej i PS3, men GPU'en i Xboxen er bedre. Så gad vide om det ikke kommer til at gå lige op til sidst.

Du tager fejl omkring gpu delen nvidi lavede die skrink på RSX og skruede op for hastigheden, mens sony ventede på blå dioder

Måske bør jeg tilføje at jeg har aktier både AMD/ATI og nvidia

Redigeret af mejersken - 22-April-2007 kl. 13:31
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af mejersken mejersken skrev:

Med hensyn til PS3'ens grafiske overlegenhed, tvivler jeg stærkt. For det er rigtigt at CPU'en er sej i PS3, men GPU'en i Xboxen er bedre. Så gad vide om det ikke kommer til at gå lige op til sidst.

Du tager fejl omkring gpu delen nvidi lavede die skrink på RSX og skruede op for hastigheden, mens sony ventede på blå dioder

Måske bør jeg tilføje at jeg har aktier både AMD/ATI og nvidia

Hmmm, mig bekendt er RSX ikke stærkere end et GeForce 7900GTX - men det er kun hvad jeg har læst mig til... så jeg tror at PS3 "overlever" på Cell...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 11:07

Tror man skal passe på med at sammenligne en given konsol med pc hardware.

Hardwaren i konsolerne bliver brugt meget mere hensigtsmæssigt end pcens, pga. konsolernes lange levetid.

Dog er jeg flere gange støt på Xbox360 har den stærkeste GPU, mens PS3 har den stærkeste CPU (cpuer). Meeen det er rygter.

Anywhoo så var jeg helt klar til at købe PS3, men har besluttet at vente til efter sommer. Sony skulle komme med en mindre cpu (mindre varme = mindre støj), lancering af HOME og forhåbentlig flere spil, moden onlinedel, flere bruger erfaringer. Jeg er pt. ikke int. i Xbox360. Umiddelbart billegere, men hvis jeg vil have samme muligheder som PS3 koster den stort set det samme. Derudover håber jeg på en bredere genre af spil til PS3. Til sidst er det lidt pjattet følelse af at MS ikke også skal sidde og dominere konsol markedet. Pjat det ved jeg men anyways .

Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 13:09

RSX er et mix imellen en 7900 og en 8800, med et par modifikationer som fx. mere hukomelse på chippen, men en 8800 er hurtigere end RSX ifølge udtalelser fra nvidia.

MHT. cpuèn er det rigtig nok at cellen i ps3 er hurtigere end power pcèn fra xbox 360 toeretisk set, men da den samtidig er sværere at få de sidste kræfter ud af er det nok uafgjort.

Jeg har valgt ps3 udfra at den er meget kønnere at se på,

en xbox360 ligner noget fra en børnehave.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 16:08
CELL CPU'en er svære at kode for - men kun ved at prøve nye ting får man nye ting - Microsoft er jo tilhængere af at bare lave det hele igen og igen ;)

Hvornår har Microsoft sidst fundet på nyt?

Redigeret af Mike S. - 23-April-2007 kl. 16:08
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 19:52
RSX er bygget ud fra Geforce 7800 kortet og svarer ca. til et 7800GTX kort.
Det har absolut intet med 8800 serien at gøre, der er et 10dx-kort.

Om PS3 eller x360 er kønnest at se på er da vist totalt subjektivt.

Mike S - Det er da vist kun en fanboy der kan få noget positivt ud af noget negativt. Jeg siger absolut ikke at Cell er en dårlig processor, men at sige at den er svær at programmere til, skulle være en styrke.... du får vidst brug for nogle stærke præmisser.
At M$ ikke har tilføjet noget på konsol markedet er da vist din udlægning og stemmer ikke overens med virkeligheden, kan jeg så oplyse dig.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

CELL CPU'en er svære at kode for - men kun ved at prøve nye ting får man nye ting - Microsoft er jo tilhængere af at bare lave det hele igen og igen ;)

Hvad i alverden vil du med det indlæg??

Er det ikke lidt at gøre en dyd af nødvendigheden??

100% fanboy snik-snak!! Gaaaabb!!

Redigeret af Pede8000 - 23-April-2007 kl. 20:19
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Hvad i alverden vil du med det indlæg??

Er det ikke lidt at gøre en dyd af nødvendigheden??

100% fanboy snik-snak!! Gaaaabb!!

Hey Pede8000, du er ikke tilfældigvis ejer af en Xbox360 vel? Det kunne nemlig godt lyde lidt sådan

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 20:47

Wheee - så er religionskrigen skudt i gang :)

Det Mike S mener er, tror jeg, at Sony med deres valgt af processor forsøger at prøve noget nyt - være inovative, og give udviklerne nogle muligheder de ikke har med et normalt Intel chipset.

Så må Mike rette mig :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 21:02

Ha ha, jeps jeg har en 360´er, og en Wii og ville gerne have en PS3...

Jeg har haft alle Nintendos konsoller siden NES (1986-87) og Sega Mega Drive og en PS og en PS2 og en Xbox osv, osv...

Jeg er gamer, ikke fanboy!!

En side bemærkning: Flot grafik er udemærket, men det er spilleglæden der er afgørende!!! Husker stadig MGS til ps1.. det var jo fremragende.. Super Mario Bros 3 , banebrydende, for ikke at nævne Golden Eye til N64.. kunne blive ved.. Ikke grafik der nærmer den vi ser nu, men kvaliteten var så absolut til stede i form af spilleglæde og inovation!!

Syns det mangler lidt for tiden!!

Mvh

P.

Redigeret af Pede8000 - 23-April-2007 kl. 21:15
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
patfigs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 22:28

for ikke at nævne Golden Eye til N64

Fu.k JA, det var tider Det bedste spil nogen sinde, samt en Mega fed controler...

Omkrig hvilken konsol der er bedste, kan i diskuter til i død, debatten er lidt ”hvem kom først hønen eller ægget” Den bedste grafik i spil kommer af den bedste kodning + grafik kortede. Den bedste konsol er = Dit behov…

Jeg tog en PS3 men er også computernørd

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu