|
Yamaha 2030, nogen der ved lidt om frequency set? |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | |
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke så meget inde i det endnu, men måske står din ene front tættere på væg?
Generelt har jeg aldrig brudt mig om auto setup... ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hvor arbejder du da Henrik? Siden du har så ondt i numsen over netkøb? ;)
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Og du véd at det ikke har været kablerne tidligere? M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg har INGEN problemer med netkøb, jeg bruger det selv flittigt. Men jeg har problemer med, når vi mennesker ikke vil erkende, at vi har brug for at betale lidt ekstra for varerne, fordi vi behøver ordentlig vejledning om det vi er i færd med at købe! M.v.h. |
|
![]() |
|
Jamen har ikke haft problemer ellers siden jeg har fået nye kabler. Jo, min første onkyo 3010 brændte helt af i Hdmi board, men det tvivler jeg stærkt på kablet skal have skylden for ;)
Jeg har haft rigtig mange surround forstærkere, har leget utrolig meget med opsætning, må indrømme at jeg ikke lige regnede med jeg skulle bruge hjælp til noget som helst. At yamaha så til dags dato har haft det allermest indviklet måde at lave en skæringsfrekvens på, ja det havde jeg ikke lige forestillet mig. Det er absolut også det eneste minus jeg kan sætte på den - indtil videre... Men det er decideret tåbeligt man ikke kan lege med det, uden at køre ypao. Jeg synes din kommentar vedr butik lød lidt anklagende ;) men jeg valgte at give 500 mere for den, mest af alt for at støtte butikken, som jeg har brugt gennem flere år, men også for at have muligheder for hjælp hvis der skulle blive noget ;). |
|
|
|
![]() |
|
I øvrigt Henrik - tak for hjælpen med at pointe mig hen mod kablet!
|
|
|
|
![]() |
|
![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
Yamahas måde er da ikke indviklet.... Det du efterspørger giver bare ingen mening overhovedet og derfor kan du ikke finde det i menuen.
Mht tidligere spørgsmål om peq og frekvens, så Google hvad parametrisk eq er... Så giver det mening. |
|
![]() |
|
Som udgangspunkt nej - og i min situation er det heller ikke nødvendigt.
Men hvis man gerne vil have "double bass" til sine fronter, så kunne det jo være rart at kunne begrænse den til måske 80 hz eller hvor man ønskede... F.eks. hvis man gerne ville have subben med i de ældre surround modes også... Nu har jeg ikke selv lyst til at spille med sub i stereo, men kunne jo være andre havde, og det jo ikke alle der ønsker crossover på deres fronter... Men nu har jeg ikke decideret undersøgt om den egentlig selv spørger efter frekvens ved double bass mode, men det undrede mig bare den indstilling var gemt langt væk... I princippet kan jeg dog godt følge jeres / yamahas tankegang om ikke at gøre indstillingen mulig... Nu hvor jeg har haft den lidt tid, så finder man også ud af at mange unødvendige ting er pillet lidt væk, den er forsøgt gjort simpel... Hvilket også lykkedes meget godt hen ad vejen... Noget helt 3... Nogen der ved om man kan ændre på den, så den skriver hvilken surround mode den afspiller? I stedet for der bare står straight osv.? Kigger nok selv lige i manualen her senere, men kaster den lige op her også :)
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Indstil afspilleren til bitstream, så det er recieveren der dekoder lyden. Så kommer lydformatet til at stå i displayet helt automatisk.
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Prøv info på fronten så kan du vælge hvilken info du ønsker. Det hedder det ihvertfald på min yamaha
Redigeret af technology - 01-Marts-2014 kl. 22:02 |
|
![]() |
|
Hmm synes bare jeg har indstillet det til bitstream, prøver lige at kigge omkring ;)
Technology - husker den denne indstilling så? Eller? ;) |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |