|
Yamaha 2030, nogen der ved lidt om frequency set? |
Besvar ![]() |
Side <1 789 |
Forfatter | ||
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det gør min. Hvis input er sat til pcm ville den skrive pcm. Så tror ikke den er sat til at vise lydspor men en anden info i stedet
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
INGEN "double bass" på fronter! Det giver bøvl, faseproblemer, flere stående bølger, og pukler på frekvensgangen! Det man gør er, at man får lavet en ordentlig og korrekt frekvensdeling mellem fronter og SUB. Ønsker man herefter mere bas, så justerer man hele setup'et op, inde fra receiverens menu. Dét er måden at gøre det på, hvis man ikke vil have problemer, og ødelægge lyden. M.v.h. |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Jamen giver dig helt klart ret, jeg havde dog på et tidspunkt double bass med system audio og deres sub, det synes jeg faktisk lykkedes ret godt, men der skat jeg også sub dybt.. Det virkede faktisk okay i mine øre, kan da ikke garantere der ikke var en lille pukkel, men fordele var bedre end ulemperne ;).
Men generelt er jeg ellers modstander af double bass, køb i stedet bedre fronter ;-) |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Vi enige om at sub aldrig spiller med i gamle surround formater, med mindre man laver deling på fronter ikk? Eller double bass...
|
||
|
||
![]() |
||
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
|
I dolby digital 5.1 gør den da. Men går vi tilbage til pro-logic så ved jeg ikke
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19841 |
|
Rasmus, du skriver at du er modstander af autosetup.
Jeg forstår det ikke helt, idet du mangler en del af den grundlæggende viden omkring surround, kanaler og setup. Eksempel med maks frekvens på subsporet. Jeg vil tro at du vil få et bedre resultat med autosetup end det du selv gør manuelt. Du ender formodentligt med et resultat der lyder langt fra det du er vant til, men nok mere korrekt. Klaus |
||
![]() |
||
|
Ja men det er det jeg tænker på, f.els med 2 kanals materiale ;)
Tak for tippet med Info, det var perfekt - kan godt lide at følge med ;) |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jeg ved ikke med Yamaha, men på Pio har jeg valgfrihed med/uden sub uanset lydformat, prologic og stereo. Den må bare ikke stå på Pure Direct.
|
||
![]() |
||
|
Ja det tror jeg bare ikke man har, men kan godt huske det da jeg havde lx83 ;)
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Den mulighed har du også på Yamaha... M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Andet ville også være mærkeligt.. |
||
![]() |
||
|
Altså double bass indstillingen på Yamaha ikke?
Eller hvad tænker du på Henrik? Redigeret af Rasmus8D - 02-Marts-2014 kl. 00:13 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |