recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha 2030, nogen der ved lidt om frequency set?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha 2030, nogen der ved lidt om frequency set?

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:08
Ja det gør min. Hvis input er sat til pcm ville den skrive pcm. Så tror ikke den er sat til at vise lydspor men en anden info i stedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Som udgangspunkt nej - og i min situation er det heller ikke nødvendigt.

Men hvis man gerne vil have "double bass" til sine fronter, så kunne det jo være rart at kunne begrænse den til måske 80 hz eller hvor man ønskede... F.eks. hvis man gerne ville have subben med i de ældre surround modes også... Nu har jeg ikke selv lyst til at spille med sub i stereo, men kunne jo være andre havde, og det jo ikke alle der ønsker crossover på deres fronter... 

Men nu har jeg ikke decideret undersøgt om den egentlig selv spørger efter frekvens ved double bass mode, men det undrede mig bare den indstilling var gemt langt væk... I princippet kan jeg dog godt følge jeres / yamahas tankegang om ikke at gøre indstillingen mulig... Nu hvor jeg har haft den lidt tid, så finder man også ud af at mange unødvendige ting er pillet lidt væk, den er forsøgt gjort simpel... Hvilket også lykkedes meget godt hen ad vejen...

Noget helt 3... Nogen der ved om man kan ændre på den, så den skriver hvilken surround mode den afspiller? I stedet for der bare står straight osv.? Kigger nok selv lige i manualen her senere, men kaster den lige op her også :)

INGEN "double bass" på fronter! Det giver bøvl, faseproblemer, flere stående bølger, og pukler på frekvensgangen!
Det man gør er, at man får lavet en ordentlig og korrekt frekvensdeling mellem fronter og SUB. Ønsker man herefter mere bas, så justerer man hele setup'et op, inde fra receiverens menu. Dét er måden at gøre det på, hvis man ikke vil have problemer, og ødelægge lyden.

M.v.h.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:16
Jamen giver dig helt klart ret, jeg havde dog på et tidspunkt double bass med system audio og deres sub, det synes jeg faktisk lykkedes ret godt, men der skat jeg også sub dybt.. Det virkede faktisk okay i mine øre, kan da ikke garantere der ikke var en lille pukkel, men fordele var bedre end ulemperne ;).

Men generelt er jeg ellers modstander af double bass, køb i stedet bedre fronter ;-)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:20
Vi enige om at sub aldrig spiller med i gamle surround formater, med mindre man laver deling på fronter ikk? Eller double bass...
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:29
I dolby digital 5.1 gør den da. Men går vi tilbage til pro-logic så ved jeg ikke
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:32
Rasmus, du skriver at du er modstander af autosetup.

Jeg forstår det ikke helt, idet du mangler en del af den grundlæggende viden omkring surround, kanaler og setup. Eksempel med maks frekvens på subsporet.

Jeg vil tro at du vil få et bedre resultat med autosetup end det du selv gør manuelt. Du ender formodentligt med et resultat der lyder langt fra det du er vant til, men nok mere korrekt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:32
Ja men det er det jeg tænker på, f.els med 2 kanals materiale ;)

Tak for tippet med Info, det var perfekt - kan godt lide at følge med ;)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:42
Jeg ved ikke med Yamaha, men på Pio har jeg valgfrihed med/uden sub uanset lydformat, prologic og stereo. Den må bare ikke stå på Pure Direct.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 22:56
Ja det tror jeg bare ikke man har, men kan godt huske det da jeg havde lx83 ;)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg ved ikke med Yamaha, men på Pio har jeg valgfrihed med/uden sub uanset lydformat, prologic og stereo. Den må bare ikke stå på Pure Direct.

Den mulighed har du også på Yamaha...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den mulighed har du også på Yamaha...

M.v.h.

Andet ville også være mærkeligt..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2014 kl. 00:05
Altså double bass indstillingen på Yamaha ikke?

Eller hvad tænker du på Henrik?

Redigeret af Rasmus8D - 02-Marts-2014 kl. 00:13
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu