recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha receiver melder decoder off
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha receiver melder decoder off

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha receiver melder decoder off
    Sendt: 01-Januar-2022 kl. 14:18
Hej og godt nytår.

Jeg har en Yamaha receiver som melder "DECORDER OFF".

Vi bruger den til at afspille lyden fra chromecasten som er tilsluttet tv'et.
Men nu melder den altså denne fejl og der kommer ikke nogen lyd.

Vi har også tilslyttet en Dvd-C modtager og når jeg tager strømmen til den
virker det mht. lyden på chromecasten.
Det er en ny Dvb-C modtager og der var ikke problemer med den gamle modtager
der før var koblet til.

Hvad kan jeg gøre?

Ps har læst på nettet men forstår ikke så godt engelsk, så måske en herinde kunne hjælpe :-)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 15:46
Det hænder ind i mellem også på vores, som oftest på vores blu-ray afspillers Netflix-app, af en eller anden grund, men til tider også ved andre tilfælde. Jeg ved ikke hvorfor det sker, men for os virker det altid - uden undtagelse - at pause afspilning og starte igen.

I dit tilfælde kan det selvfølgelig være noget helt andet. Nu ved jeg ikke hvilken model du har, men din forklaring med din DVB-boks får mig til at tænke på om det kunne være noget "auto-source" eller evt. HDMI CEC-relateret.


Redigeret af jacobe - 01-Januar-2022 kl. 15:47
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 04:50
Har du CEC og ARC slået til i en af dine enheder. Ret sikker på det er det, der driller.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har du CEC og ARC slået til i en af dine enheder. Ret sikker på det er det, der driller.


Nu er jeg kommet helt i tvivl om jeg har monteret det ordenligt.

På denne side kan man se bagsiden af min receiver hvor jeg har 2 HDMI stik der går ud fra "nr3" på billedet, altså output. De går begge op til tvet.
Er det rigtigt?



Redigeret af pipper - 03-Januar-2022 kl. 22:52
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 23:08
nej det er helt forkert. Du skal kun bruge hdmi 1 out som har ARC returlyd fra TV’et.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

nej det er helt forkert. Du skal kun bruge hdmi 1 out som har ARC returlyd fra TV’et.


Så i tv'et skal den sættes i ARC indgangen og i receiveren HDMI 1 OUT ?

Det hele er lidt besværligt at komme til da reolen med anlægget er sat fast på vægen.

Men vi har en dvd afspiller, dvb-c modtager og så vores receiver.

Hvordan skal det hele strikkes sammen?



Redigeret af pipper - 03-Januar-2022 kl. 23:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Så i tv'et skal den sættes i ARC indgangen og i receiveren HDMI 1 OUT ?



Korrekt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det hele er lidt besværligt at komme til da reolen med anlægget er sat fast på vægen.

Men vi har en dvd afspiller, dvb-c modtager og så vores receiver.

Hvordan skal det hele strikkes sammen?


Det kommer an på, hvor du helst vil vælge mellem de forskellige enheder, er det på receiver, eller på tv?

Prøv at kom med producent og typenummer på alle dine enheder, så er det lettere at hjælpe dig.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2022 kl. 17:51
Her er lidt info om enhederne.

Tv sony kdl-55w815b
Dvb-c modtager Xoro HRK 7672 HDD
Receiver Yamaha Rx-v779
Samsung dvdafspiller

Jeg vil helst vælge enheder på tv'et.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 14:14
Kan ikke få det til at virke.

Er her ingen der kan hjælpe?

Fra tv HDMI ARC går der et kabel til receiver ARC.
Fra tv HDMI 3 går der et kabel til DVB-C modtager. (er det rigtigt)
Fra tv HDMI 4 er der isat chromecast.

Så har jeg et HDMI kabel fra en dvdafspiller hvor skal det sættes til?

På tv'et er der et HDMI der hedder "HDMI 1 in MHL" skal det bruges.

Jeg er meget i tvivl om hvor kablet fra dvb-c modtageren skal gå hen.


Redigeret af pipper - 08-Januar-2022 kl. 14:16
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 15:49
Det er en (for mig) velkendt fejl på Yamahas receivere. Du nævner ikke modelnavnet, men jeg gætter på den har mindst et par år på bagen.

Du nævner, at det virkede med din gamle DVB-C modtager.

Den nye DVB-C modtager skal tilsluttes på samme måde som den. Ingen grund til at ændre på de ting, som fungerede.

Når din Yamaha melder "DECODER OFF" kan det skyldes to ting:
1) At den ikke modtager noget lydsignal
2) At den ikke forstår det lydsignal den modtager

Det er 2eren især der kan snyde.

Jeg kørte også lyd via ARC til min Yamaha receiver. Fungerede generelt, men ikke altid. Når det IKKE fungerede skyldes det, at kilden (dvs. fjernsynet) sendte et Dolby Digital Plus (også kendt som DD+ eller EAC-3) signal. Når der blev sendt et almindeligt Dolby Digital (også kendt som DD eller AC-3) signal til min Yamaha fungerede det fint.

Jeg rodede i min manual til Yamahaen, men måtte erkende, at den faktisk IKKE var specificeret til at understøtte DD+.

ALLIGEVEL kunne jeg få den til at forstå signalet. Jeg satte noget på fjernsynet (som sædvanligt). Yamahaen stod til AV1/TV (som den gør, når den skal tage imod signalet via ARC) og var stille som graven. Men hvis jeg så på Yamahaen (kun den!) skiftes kilde til f.eks. "AUDIO1" og så tilbage til "TV", så afkodede den fint signalet og viste DD+ i displayet og det hele. Så det spillede!

Jeg GÆTTER på, at dine problemer med den nye DVB-C enhed skyldes, at den udsender et DD+ signal i stedet for den gamle, som udsendte DD.

Så hvis jeg var dig:

Tilslut tingene som de var før.
Skift over på din DVB-C modtager på fjernsynet og se noget TV. Din receiver (Yamaha) siger "DECODER OFF".
Tag fjernbetjeningen til din Yamaha og tryk på "AUDIO1". Tryk derefter på "TV".
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Det er en (for mig) velkendt fejl på Yamahas receivere. Du nævner ikke modelnavnet, men jeg gætter på den har mindst et par år på bagen.

Du nævner, at det virkede med din gamle DVB-C modtager.

Den nye DVB-C modtager skal tilsluttes på samme måde som den. Ingen grund til at ændre på de ting, som fungerede.

Når din Yamaha melder "DECODER OFF" kan det skyldes to ting:
1) At den ikke modtager noget lydsignal
2) At den ikke forstår det lydsignal den modtager

Det er 2eren især der kan snyde.

Jeg kørte også lyd via ARC til min Yamaha receiver. Fungerede generelt, men ikke altid. Når det IKKE fungerede skyldes det, at kilden (dvs. fjernsynet) sendte et Dolby Digital Plus (også kendt som DD+ eller EAC-3) signal. Når der blev sendt et almindeligt Dolby Digital (også kendt som DD eller AC-3) signal til min Yamaha fungerede det fint.

Jeg rodede i min manual til Yamahaen, men måtte erkende, at den faktisk IKKE var specificeret til at understøtte DD+.

ALLIGEVEL kunne jeg få den til at forstå signalet. Jeg satte noget på fjernsynet (som sædvanligt). Yamahaen stod til AV1/TV (som den gør, når den skal tage imod signalet via ARC) og var stille som graven. Men hvis jeg så på Yamahaen (kun den!) skiftes kilde til f.eks. "AUDIO1" og så tilbage til "TV", så afkodede den fint signalet og viste DD+ i displayet og det hele. Så det spillede!

Jeg GÆTTER på, at dine problemer med den nye DVB-C enhed skyldes, at den udsender et DD+ signal i stedet for den gamle, som udsendte DD.

Så hvis jeg var dig:

Tilslut tingene som de var før.
Skift over på din DVB-C modtager på fjernsynet og se noget TV. Din receiver (Yamaha) siger "DECODER OFF".
Tag fjernbetjeningen til din Yamaha og tryk på "AUDIO1". Tryk derefter på "TV".


Tak for svaret.
Det hjælper desværre ikke at forsøge at gå på audio 1 og tilbage på tv. Den skriver stadig "decorder off".
Konen og jeg har besluttet at den ryger af h....... til.

Så nu må vi på jagt efter noget nyt og ved ikke helt hvad det skal være.
Har oprettet en ny tråd om hjælp.

http://forum.recordere.dk/hvad-skal-jeg-kbe_topic164398.html


Redigeret af pipper - 08-Januar-2022 kl. 17:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu