recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha receiver melder decoder off
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha receiver melder decoder off

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 19:00
Inden du smider den ud, så prøvfølgende:

Slå alle former for styring fra i alle enheder (hdmi CEC, eller hvad de nu kalder det.

Forbind alt til tv, forstærker til ARC indgang på tv oh hdmi 1 out på forstærker.

Slå alt der hedder ARC fra i både tv og forstærker.

Forbind tv og forstærker med et optisk kabel og få lyden gennem det.

Alternativt, så er jeg køber til din forstærker for 500 kroner - min knægts Onkyo driller igen og nu gider jeg snart ikke mere ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 21:12
Jeg har haft alt pillet fra da vi var ved at møblerer om, og håber jeg har monteret dem korrekt.
Men et eller andet er der galt.
Jeg kan ikke få det billede frem på tv'et  hvor Yamaha'en kan indstilles og styres fra.


Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 22:38
Har du prøvet med en reset?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Har du prøvet med en reset?


Ja det har jeg prøvet her til aften.
Dette hjalp ikke og nu kan jeg ikke få opsat receiveren
igen, da jeg ikke får billede på tv'et (der opsætter man den).
Den viser ikke yamaha billedet.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 23:07
Har du hdmi kabel fra Reciever out til TV? Trykker du på menu knappen på fjbtj til Reciever? Hvis ja, får du reciever menu på skærmen når det rigtige input er valgt på TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du hdmi kabel fra Reciever out til TV? Trykker du på menu knappen på fjbtj til Reciever? Hvis ja, får du reciever menu på skærmen når det rigtige input er valgt på TV.


Så kom jeg et skridt videre.

Jeg har taget alle hdmi kabler ud og kun sat en fra receiveren out til tv'et ARC.
Nu kan jeg godt få installations billedet op på tv'et.

Men hvordan vil du montere de andre hdmi stik.
Vi har en dvdafspiller, dvb-c modtager.
Skal de i receiveren eller op i tv'et?

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 23:45
dvb-c modtageren vil jeg sætte op bag i TV’et, så i kan se TV uden at tænde for reciever. Sæt bare dvd til bag i TV’et hvis der plads.

Redigeret af Munch - 08-Januar-2022 kl. 23:47
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Men hvordan vil du montere de andre hdmi stik.
Vi har en dvdafspiller, dvb-c modtager.
Skal de i receiveren eller op i tv'et?


Som skrevet tidligere på dagen, skal de i tv.
Men start med at konfigurere alt “smart” fra i bokse og tv.

Når jeg læser tråden, lyder det mest som om din nye tv boks er den der skaber alle problemerne. Det hjælper en ny forstærker ikke på....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2022 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

dvb-c modtageren vil jeg sætte op bag i TV’et, så i kan se TV uden at tænde for reciever. Sæt bare dvd til bag i TV’et hvis der plads.


Det er også sådan det har været monteret.
Men jeg tror måske at det kan være et defekt hdmi kabel der måske laver balladen.
Jeg prøver lige at sætte et i af gangen og ser hvordan det kommer til at gå.

Nu hører vi youtube via en chromecast som sidder bag tv'et i HDMI 4.
Skal receiveren så stå på HDMI 4 for at vi kan høre musikken for der er
ingen lyd der.


Redigeret af pipper - 09-Januar-2022 kl. 00:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 00:19
Nej, fjernsynet skal stå på hdmi 4.
Forstærkeren aner intet, den skal bare have lyden fra tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, fjernsynet skal stå på hdmi 4.
Forstærkeren aner intet, den skal bare have lyden fra tv.


Klaus


Hej Klaus
Fjernsynet står på hdmi4 hvor chromecasten er sat til og lyden kommer også ud af tv'et, men ikke af receiveren.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 08:09
Hvis du sætter et lysleder kabel fra tv til reciveren, så vælger du den indgang på reciveren som lyslederkablet et tilsluttet og så har du lyd på reciveren og også på tv. Så skal du skrue lyden ned på tv'et og styre lyden på reciveren. Jeg ville sætte enten en ekstra chromecast i reciveren eller den fra tv'et i reciveren og så caste YouTube til reciveren og derfra til tv.
Jeg har selv en chromecast både i min reciver og en i tv samt lysleder imellem (Toslink) dem. 

Frank 


Redigeret af Frank13 - 09-Januar-2022 kl. 08:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu