|
Yamaha receiver melder decoder off |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Okay tak. Vil prøve at sætte chromecasten i receiveren og se om den kan afspilles den vej. Forstår bare ikke helt hvordan det kan lade sig gøre ![]() Vil det så sige at når jeg skal caste skal jeg vælge receiveren og så kommer der billede på tv'et og lyd ud af anlægget?
|
|||
![]() |
|||
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
||
Sådan virker det hos mig, hvis tv'et ikke automatisk vælger indgangen med din reciver når du caster til reciveren, så vælg reciver indgangen på tv og så skal det virke... Frank
|
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
||
Hvorfor bruger du ikke TV’ets indbyggede dvb-t2 modtager, det forenkler opsætningen.
Redigeret af Munch - 09-Januar-2022 kl. 11:28 |
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
![]() |
|||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
||
Det er fordi jeg kun bruger dvd-c boksen til at optage på. :-)
|
|||
![]() |
|||
||
Så kom vi da lidt videre.
Chromecasten kom ned i receiveren og nu kan vi godt få lyd ude af anlægget. ![]() Men men men. Når vi ser tv kan det så ikke lade sig gøre at få lyd ud gennem receiveren? Det mener jeg bestemt har været muligt før. |
|||
![]() |
|||
||
Frank jeg vil prøve at køre ud at købe et optisk kabel.
Men umiddelbart kan man ikke vælge optisk indgang på receiveren. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
||
Hvilke stik har du brugt hvor mellem TV og Receiver? Som jeg læser vejledningen, skal du montere et HDMI kabel mellem HDMI2 (ARC) på tv til HDMI OUT 1 på receiver - har du du det? Læs evt her: Klaus
Redigeret af KlausDM - 09-Januar-2022 kl. 14:16 |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
||
|
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
||
Ja jeg har et HDMI kabel fra HDMI2 (ARC) på tv'et som går til HDMI OUT1 på receiveren. Men ingen lyd når jeg afspiller tv. Er lige kommet hjem igen med nye kabler. Prøver at montere dem, |
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
||
Ok, ja det tyder på det kun kan afspille video fra usb stikket, meget usædvanligt at indspilning ikke også er muligt.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
||
Og du har valgt at der skal bruges "Audiosystem" i fjernsynet? Klaus
|
|||
![]() |
|||
||
Mon ikke du skal ind i opsætningen og slå ARC til? Det var da nødvendigt på min Marantz reciever. Det er helt unødvendigt med optisk kabel mellem TV og reciever. Ofte gir det også kun stereo, mens ARC tillader surroundlyd at passere.
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |