recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha receiver melder decoder off
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha receiver melder decoder off

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Slå ARC fra på tv og hiv lyden ud optisk, så slipper du for det bøvl...
Frank 
Det er jo fordi arc er slået til, så kommer der ikke lyd gennem optisk. Tag nu og guide ham til at få arc til at virke. Så skifter TV selv til home cinema når reciever tændes, og TV lyd slukker automatisk så lyden kommer ud af reciever.
Nej, når ARC er slået til, så tænder tv'et reciveren og der kommer ingen lyd ud og han kan heller ikke få lyden tilbage på tv uden en stor omvej. Derfor optisk...

Frank 
Det er ikke arc der gør det, men hdmi cec. Så det er det der skal slås fra. Jeg har selv prøvet at ha begge dele fordi et af apparaterne ikke understøttede arc. Og arc er det bedste.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:23
Jeg er virkelig glad for hjælpen jeg jar fået indtil videre Clap.

Vi står her.

Jeg kan se tv hvor lyden kommer ud fra det.
Tænder jeg receiveren og sætter den på AV1 som er gennem
det optiske kabel virker dette også fint.
Men når jeg tænder for receiveren går den med det samme på AV4
og der kommer ingen lyd ud. Der skal jeg så vælge AV1.
Så langt så godt.
Slukker vi så for receiveren kommer lyden ikke tilbage på tv'et. Her skal vi
så ind i menuen på tv'et og slå "audiosystem fra" som åbenbart selv slår sig til hvergang.

Men det kan vi godt leve med, men det er lidt træls at skulle den omvej.

Det er jo underligt da det jo har virket i sin tid.

@Klaus.
Chromecast virker åbenbart fint :-)


Redigeret af pipper - 09-Januar-2022 kl. 16:25
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:53
Få Bravida sync slået fra. Så skal du godt nok skrue ned for fjernsynet når du vi have lyd ud via forstærkeren. Til gengæld er der dig der bestemmer!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:57
Ja få det bravia sync, som hdmi cec hedder i Sony TV, slået fra. Du muter bare TV’et når du vil ha lyden via recieveren.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 17:30
Sådan drenge, så er vi i mål takket være jeres hjælp Clap.

Jeg skylder jer sgu en øl Wink
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 18:38
Sådan Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu