recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee betaler ikke mine penge tilbage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee betaler ikke mine penge tilbage

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
s.hundahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee betaler ikke mine penge tilbage
    Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:38

I forbindelse med mit køb af digital HD box kom Yousee til at tage for 2 boxe og med almindelig Yousee-regne-plus-minus var regningen på min Betalingservice-regning ca 4700,- for stor.....

Jeg kontaktede Yousee 3 dage før betalingen gik igennem og de fortalte mig at jeg bare skulle forholde mig rolig, der var tale om en generel fejl og pengene ville ikke blive trukket.

Pengene blev alligevel trukket og nu har jeg ringet 5 gange på 3 måneder til Yousee for at klage og hver gang fortæller de at de kan se at der sket en fejl og de skylder mig penge. Checken er bestilt...

Først og fremmest vil jeg gerne have mine penge men hvis det var omvendt var der tillagt både renter, morarenter, gebyrer og advokatsalær.

Det kan ikke passe at Yousee skal have dækket deres kassekredit ureglementeret hos kunderne

Er der andre der har ligende oplevelser eller løsninger på problemet...

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af s.hundahl s.hundahl skrev:

I forbindelse med mit køb af digital HD box kom Yousee til at tage for 2 boxe og med almindelig Yousee-regne-plus-minus var regningen på min Betalingservice-regning ca 4700,- for stor.....

Jeg kontaktede Yousee 3 dage før betalingen gik igennem og de fortalte mig at jeg bare skulle forholde mig rolig, der var tale om en generel fejl og pengene ville ikke blive trukket.

Pengene blev alligevel trukket og nu har jeg ringet 5 gange på 3 måneder til Yousee for at klage og hver gang fortæller de at de kan se at der sket en fejl og de skylder mig penge. Checken er bestilt...

Først og fremmest vil jeg gerne have mine penge men hvis det var omvendt var der tillagt både renter, morarenter, gebyrer og advokatsalær.

Det kan ikke passe at Yousee skal have dækket deres kassekredit ureglementeret hos kunderne

Er der andre der har ligende oplevelser eller løsninger på problemet...

Nej, det har jeg ikke, men ingen skal være i tvivl om, at var det sket hos mig, havde jeg afvist betalingen.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 12:09

Jeg har et par gange oplevet lignende scenaria, hvor TDC/Yousee har fejlagtigt har trukket mig via PBS dobbelt for ADSL abonnement eller lignende så der var trukket nogle tusinde for meget.

Det kan jo ske - fred være med det

Men når jeg så har kontaktet dem og gjort opmærksom på fejlen, har jeg begge gange fået responsen fra kontoret "at det skulle jeg ikke bekymre mig om, det ville bare blive modregnet ved næste kvartalsregning - helt automatisk" !!!

Jeg skulle altså "ikke bekymre mig om" at de lige ville låne nogle tusinde kroner fra min konto i 3 mdr.'s tid ?

Hvad nu hvis der kun lige var nok til huslejen - før TDC hævede for meget ??

Så har jeg forklaret at jeg altså ikke sådan uden videre havde nogen trang til at låne TDC penge i 3 mdrs. tid og meget bestemt bedt dem returnere det for meget trukkede beløb øjeblikkeligt. Hvilket så også er sket - men jeg kan ikke lige huske om der gik en uge eller 2 før jeg modtog pengene.

Men jeg har mange gange grint af medarbejderens forsøg på et berolige mig med at beløbet ville blive modregnet ved næste afregning.

Jeg har ikke rigtig nogen løsning til dig som sådan, andet end at du må holde kontakten til dem og forlange action på sagen hvis pengene ikke dukker op meget snart.

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 12:16
Man kan vel også få banken til at trække beløbet tilbage?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af s.hundahl s.hundahl skrev:

Først og fremmest vil jeg gerne have mine penge men hvis det var omvendt var der tillagt både renter, morarenter, gebyrer og advokatsalær.

Send et anbefalet brev til økonomidirektøren hos TDC, hvori du skriver, at du giver dem 8 dage til at tilbagebetale beløbet, da du ellers vil overdrage sagen til retslig inkasso med yderligere omkostninger (for dem) til følge.

Samtidig vil du opkræve renter af beløbet fra og med den dato de fejlagtigt blev trukket, som beskrevet i loven.

Det er nemlig ikke kun firmaer, der har ret til at opkræve renter og/eller sende til inkasso. Det kan private også.

Og det er TDC, der kommer til at hænge på omkostningerne i den forbindelse...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af s.hundahl s.hundahl skrev:

Først og fremmest vil jeg gerne have mine penge men hvis det var omvendt var der tillagt både renter, morarenter, gebyrer og advokatsalær.

Send et anbefalet brev til økonomidirektøren hos TDC, hvori du skriver, at du giver dem 8 dage til at tilbagebetale beløbet, da du ellers vil overdrage sagen til retslig inkasso med yderligere omkostninger (for dem) til følge.

Samtidig vil du opkræve renter af beløbet fra og med den dato de fejlagtigt blev trukket, som beskrevet i loven.

Det er nemlig ikke kun firmaer, der har ret til at opkræve renter og/eller sende til inkasso. Det kan private også.

Og det er TDC, der kommer til at hænge på omkostningerne i den forbindelse...

Nemlig - haar prøvet og det virker

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:34
...

Redigeret af lunddal - 28-Maj-2008 kl. 13:37
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 17:52

Ja, de stjæler med arme og ben gør de. Det nemlig måden de tjener deres millioner på.

Det et meget stort fakta, at YouSee bliver nød til at stjæle fra alle og enhver så de kan betale deres kassekredit. For et par bokses pris om måneden dækker jo det hele - og sikkert mere til! 

Det da klart... det ikke sket for mig endnu, men nøjser for en farlig en, den skal jeg nok holde øje med. Så kan vi få lukket YouSee en gang for alle når de glipper de par hundered kr! Tænk de har lagt sådan en _snedig_ plan! ...

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Macbom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Ja, de stjæler med arme og ben gør de. Det nemlig måden de tjener deres millioner på.


Det et meget stort fakta, at YouSee bliver nød til at stjæle fra alle og enhver så de kan betale deres kassekredit. For et par bokses pris om måneden dækker jo det hele - og sikkert mere til! 

Det da klart... det ikke sket for mig endnu, men nøjser for en farlig en, den skal jeg nok holde øje med. Så kan vi få lukket YouSee en gang for alle når de glipper de par hundered kr! Tænk de har lagt sådan en _snedig_ plan!



HEHE ... tak for dagens smil
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Send et anbefalet brev til økonomidirektøren hos TDC, hvori du skriver, at du giver dem 8 dage til at tilbagebetale beløbet, da du ellers vil overdrage sagen til retslig inkasso med yderligere omkostninger (for dem) til følge.

Samtidig vil du opkræve renter af beløbet fra og med den dato de fejlagtigt blev trukket, som beskrevet i loven.

Det er nemlig ikke kun firmaer, der har ret til at opkræve renter og/eller sende til inkasso. Det kan private også.

Og det er TDC, der kommer til at hænge på omkostningerne i den forbindelse...


Når betalingsfristen på 8 dage er overskredet, kan man desuden fremsende en rykker, og man kan opkræve 100 kr per rykker. Brevene behøver ikke at være anbefalede.

Der må fremsendes i alt 3 rykkere inden sagen skal overgå til retslig inkasso. Den sag kan man selv køre som "småsag".

Her er et eksempel på en person som endte med at hive 800 kr ud af et teleselskab. Han fik sit oprindelige tilgodehavende, men ikke rykkergebyret. Men.. så slæbte han firmaet i retten, og de kom til at betale 3x100 kr + sagsomkostninger.

YouSee's kundeservice er ekstremt langsom, så der er en god chance for at de kommer til at overskride en frist.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 09:03
 Så kan de lærer det
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af s.hundahl s.hundahl skrev:

I forbindelse med mit køb af digital HD box kom Yousee til at tage for 2 boxe og med almindelig Yousee-regne-plus-minus var regningen på min Betalingservice-regning ca 4700,- for stor.....

Jeg kontaktede Yousee 3 dage før betalingen gik igennem og de fortalte mig at jeg bare skulle forholde mig rolig, der var tale om en generel fejl og pengene ville ikke blive trukket.

Pengene blev alligevel trukket og nu har jeg ringet 5 gange på 3 måneder til Yousee for at klage og hver gang fortæller de at de kan se at der sket en fejl og de skylder mig penge. Checken er bestilt...

Først og fremmest vil jeg gerne have mine penge men hvis det var omvendt var der tillagt både renter, morarenter, gebyrer og advokatsalær.

Det kan ikke passe at Yousee skal have dækket deres kassekredit ureglementeret hos kunderne

Er der andre der har ligende oplevelser eller løsninger på problemet...

Har selv prøvet noget lignende.. Du skulle have afvist betalingen.. Det skal man altid hvis noget er galt, og man har opdaget det i  tide.

I en periode på over 6 måneder betalte jeg ikke min Yousee regning, fordi den ikke var korrekt. Sagen endte med at jeg fik en måneds gratis TV, som kompensation, og fejlen blev rettet.

Du skal kontakte Yousee klageservice via klage formularen på siden, det virker som regel.

Kundesservice består umiddelbart af nogle 14 årige skole elever der er ansat til at holde folk hen.. Det er ihvertfald min opfattelse.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu