recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee betaler ikke penge tilbage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee betaler ikke penge tilbage

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 16:59

Send en mail med samme ordlyd hver dag (måske flere gange om dagen) indtil de får taget sig sammen...

Held og lykke

Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 21:55

Send dem en mail med dit kontonummer, og du beder dem overfører pengene direkte til din konto. En både simpel og hurtigere løsning

Til top
megastone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 18:29

HURRA
I dag er det 100 (et hundrede) dage siden, jeg returnerede min Selector HD-81.
Meeen....... jeg har stadig ikke modtaget mine 2.495,-  

Det er utroligt med YouSee:
- D. 26/2 mailer jeg endnu en gang for at spørge, hvor mine penge bliver af.
- D. 27/2 modtager jeg en mail fra YouSee, hvor de skriver, at der er afsendt en check til mig d. 25/2
- D. 28/2 har jeg endnu ikke modtaget checken.

Jeg har mistet enhver tiltro til YouSee.
Jeg er efterhånden overbevist om, at det er med fuldt overlæg, at de trækker udbetalingssager i langdrag - enten i håbet om at deres kunder til sidst vil give op, eller måske for øge deres likvide beholdning???

Nå, her følger den sidste korrespondance:

Sendt: 26. februar 2008 12:13
Til: Kundeservice YouSee
Emne: Re: Returnering af Selector HD-81 - hvornår modtager jeg mine penge?[Sagsnr. 9655463]

YouSee - Kundeservice!
Mit kundenummer: 34 94 05 60
[Sagsnr. 9641047]

Det er i dag 98 dage siden, jeg returnerede min Selector HD-81 - og jeg har stadig ikke modtaget det beløb (2.495,-), jeg har til gode.

Jeg kræver at blive ringet op af en ledende medarbejder!

/Steen Cloos

Sent: Wednesday, February 27, 2008 12:36 PM
Subject: SV: Returnering af Selector HD-81 - hvornår modtager jeg mine penge?[Sagsnr. 9655463]

Tak for din e-mail 26. februar 2008 om returnering af Selector HD-81.

Vi kan bekræfte, at der blev sendt en check på 2495 kr. d. 25. februar 2008.

Vi beklager ventetid.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 80.

Venlig hilsen

Maria Liberty Balbuena
Kunderådgiver

Kundeservice
Amager Strandvej 108
0900 København C
Tlf. 80 80 40 40
Fax     80 80 40 41
Web: yousee.dk

28. februar 2008 18:06
Subject: Sagsnr. 9655463

Når du skriver, at I har sendt en check til mig d. 25. februar 2008, har jeg meget svært ved at tro på det.

Selv om checken skulle være sendt som "økonomibrev (B)", burde jeg allerede have modtaget den, hvilket ikke er tilfældet.

I dag er det præcis 100 (et hundrede) dage siden, at jeg returnerede min Selector HD-81, og jeg har stadig ikke modtaget mine penge.

Jeg er endnu ikke blevet kontaktet af en ledende medarbejder, som jeg bad om d. 25. februar 2008.

Hvis dette ikke sker i løbet af fredag d. 29. februar 2008, og jeg der får en god forklaring på, hvorfor denne sag er blevet trukket i langdrag, vil jeg videresende hele denne korrespondance til salgs- og servicedirektør Erik Andersen.

Som jeg tidligere har skrevet, er denne sag lagt på www.recordere.dk ´s forum, hvor den løbende blive opdateret.

Uden hilsen,
Steen Cloos
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 13:35

HURRA-HURRA - Jeg har modtaget en check fra YouSee

Fra jeg sendte Selector HD-81én retur, og til jeg fik mine penge, gik der 102 dage!

Og det var jo ikke sådan, at pengene bare kom af sig selv.
Nej, 6 opringninger og 3 emails skulle der til

Det er grotesk, at YouSee tillader sig, at udnytte deres monopol-ligende status på denne måde. (Jeg er påtvunget YouSee´s fulde pakke af min boligforening, samtidig med at vi har antenne- og parabol-forbud).

Én ting er, at YouSee er forbandet lang tid om at tilbagebetale, hvad de skylder. Noget andet er, at de er fulde af løgn! Prøv at se nedenstående og kig på datoerne:

26/2 mailer jeg endnu en gang for at høre, hvor mine penge bliver af. (Jeg beder også om, at blive ringet op af en ledende medarbejder).

27/2 svarer YouSee på mail: Vi kan bekræfte, at der blev sendt en check på 2495 kr. d. 25. februar 2008.

28/2 mailer jeg igen til YouSee for at bede om mine penge og oplyser, at jeg vil videresende den samlede korrespondance til deres salgs- og servicedirektør, hvis jeg ikke får en rigtig god forklaring, af en ledende medarbejder, på det lange sagsforløb.

1/3 ligger der en check i min postkasse. CHECKEN ER DATERET D. 29/2. Hvordan F... kan de så skrive d. 27/2, at checken er sendt d. 25/2???

Jeg er nu så smadder træt af YouSee, at jeg ikke rigtig orker mere (men jeg er efterhånden også fuldstændig overbevist om, at det er deres helt klare strategi at udmatte deres kunder).
Når man ringer til YouSee´s Kundeservice, kan det ikke lade sig gøre, at man kan komme til at tale med en ledende medarbejder.
Når man mailer og beder om at blive ringet op af en ledende medarbejder, bliver det ignoreret.
Det er udelukkende muligt at komme i kontakt med en flok unge telefonpassere, hvoraf flere har været direkte uhøflige og arrarrogante (men der har dog også været en enkelt sød pige, som rent faktisk var serviceminded).

Jeg håber andre kan lære noget af ovenstående - eller drage nytte af mine erfaringer - hvis de har penge tilgode hos YouSee.

Mvh, Steen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:18

Tillykke Steen

Ja - jeg fik jo også langt om længe min check....

Men nu bøvler jeg med dem om at få sendt den nye hd-boks som de lovede mig som en kompensation for alt bøvlet....

Jeg får den sikkert engang i år 2020...

blog.edtwodth.dk

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:28

Tak

Ja, det bliver spændende at se, hvor længe du skal vente på din nye hd-boks   
Men 2020 er måske lige i overkanten

(YouSee er lige så bøvlet, som en ex-kone, man har børn med  ).

Det er jo det, som er det satans ved det. Man er totalt i lommen på YouSee.
Jeg vil da gerne have den nye hd-boks med harddisk, når den kommer, selv om jeg ærligt må indrømme, at jeg ikke fremover har specielt meget lyst til at købe ydelser og udstyr hos YouSee - men hvad pokker skal man gøre???

/Steen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:46

De har jo monopol.

Der hvor jeg bor, vil de ikke have vi sætter parabol op, og den eneste tv leverandør der er via kabel er TDC.

Hold kæft hvor jeg glæder mig til den nye gatekeeper kommer i gang i 2009.

Det må og skal give større konkurrence, som forhåbentlig vil medføre bedre service.

Ps. Det er nu ikke fordi jeg har noget tv til boksen (forbrugerklagenævnssag!), men det er sgu mere princippet i så dårlig en service.

Man skulle skrive til chefen for deres service, men kan ikke finde en direkte mail-adresse (det er nok bevidst fra deres side).

Blog.edtwodth - en frustreret forbruger

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:56

Her har du YouSee´s ledelse:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_om_prof_led

Tror det må være ham her:

Erik Andersen

Erik Andersen
Salgs- og servicedirektør, individuelle kunder, YouSee A/S

Mon ikke du kan skrive til ham her:

YouSee A/S (TDC A/S)

Strandlodsvej 30
2300 København S

Held og lykke

/Steen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:58
Har set den adresse, men det ville nu være nemmere og smartere med en mailadresse, men måske man skulle gøre brug af snail-mail for første gang i en del år :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 14:11

Det er simpelthen ved at være dybt go'nat med Yousee/Tdc.

Nu har jeg skrevet til dem og ringet til dem samlet ca. 5 gange på 2 måneder, og alligevel har jeg ikke modtaget den sk... HD Boks de lovede mig gratis som kompensation på den 6 måneders lange sagsbehandling ved returnering af den gamle boks på grund af fejl.

MONOPOLET SEJRE - kunderne taber

blog.edtwodth.dk - en frustreret forbruger 

Til top
Frankeboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 09:59

Hej ha9953 og Megastore.

Interessant læsning om Jeres kontakt med YouSee. Den fandt jeg, da jeg igår var ved at eksplodere over den NoSee-rvice man får hos YouSee. Jeg kan godt se, at jeg ikke er nær så hårdt ramt som Jer - men vil alligevel gerne deltage i koret af utilfredse brugere af YouSee's service - selv om jeg faktisk blev "reddet" af nogle hjælpsomme og servicemindede medarbejdere i TDC-butikken i Hundige.

Lørdag 08.03.2008 købte jeg en Samsung HD-boks i TDC-butikken i Hundige. Det er min boks nr. 2, da jeg har indrettet en hjemmebiograf i kælderen i mit hus. Se iøvrigt mit indlæg med svar, for at finde løsningen på det problem: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37204& TPN=2 - Herfra kan jeg så lige trække NoSee-rvicen frem:

• Jeg fik 07.03.2008 et forkert svar fra YouSee's kundeservice pr. telefon på abonnementsspørgsmålet: Skal jeg betale dobbelt abonnement for fuldpakken (som jeg allerede har), hvis jeg køber en HD-boks nr. 2. De sagde: Ja! - Det var kun hjælpen fra andre her på recordere.dk der fik mig til, alligevel at købe HD-boks nr. 2 incl. et kort og 2 HD-kanaler (der lå udenfor fuldpakken). Dermed fik jeg HD-boks nr. 2 til intro-pris og til kun 49,- ekstra om måneden. Ikke dobbelt op i abonnement.

Men tilbage til indkøbet af HD-boksen 08.03.2008: For efter at have bøvlet, bandet og svovlet med den en halv søndag 09.03.2008, så går det op for mig, at jeg har fået en forkert fjernbetjening. Der er simpelthen lagt en fjernbetjening til en forkert Samsung-maskine ned i kassen. INGEN af tasterne - selv om de lignede lidt - fungerede. Jeg nåede aldrig længere end til der, hvor man skal angive kode for ens område. Det kan man ikke uden taltaster på en fjernbetjening.

Mandag 10.03.2008 står jeg i TDC-butikken i Hundige med den forkerte fjernbetjening, for at få den ombyttet. En smal sag, skulle man mene. Anders i TDC-butikken kan godt se, at den er forkert og ringer til YouSee, som siger: Vi sender en ny med posten direkte til kunden. Anders må ikke udlevere en anden tilfældig fjernbetjening. Den sidste "ekstra" TDC-butikken havde liggende, kommer en anden kunde og henter om få minutter. - Slukøret må jeg tage hjem uden ny fjernbetjening. - Anders tilbyder sågar pr. telefon (efter jeg er gået), at hvis jeg kommer ud med HD-boksen, så kan han installere den. Så skal jeg rejse mig, for at skifte kanal, men jeg vil kunne se TV på den. Men jeg skal først hjem og hente selve boksen, så klokken bliver så mange, at jeg beslutter at vente på PostDanmark. - Stor fejl, for den korte start-periode (hvor man har godt 200 kanaler på det nye kort) tikker.

Torsdag 13.03.2008 ringer jeg til NoSee-rvice og spørger hvor min fjernbetjening bliver af. Jeg er ikke tilfreds med svaret: "Den bliver lagt til forsendelse i morgen." Jeg er en gammel rotte, så den frase kender jeg. Det betyder reelt: Det er ikke gjort endnu, men mon ikke jeg når at gøre det i morgen!? - Jeg beder om at tale med en overordnet. - Det ender med en dut-dut-dut tone i røret. - Blodtrykket kommer kun ned, fordi konen i mellemtiden har åbnet en flaske vin, og skænket et glas til mig. Jeg gider ikke spilde mere tid den aften. Men her begynder udtrykket NoSee-rvice at opstå.

Lørdag 15.03.2008 - hvor der stadig ingen fjernbetjening er kommet - der gør jeg alvor af TDC-butikkens tilbud. Jeg tager HD-boksen med ud til TDC i Hundige og får den installeret. Igen er personalet flinke, forstående og hjælpsomme. Jeg kan nu faktisk bruge HD-boksen til at se TV på. Men det er godt nok bøvlet at skifte kanal direkte på boksen, og jeg tilbringer næsten mere tid på gulvet foran boksen end på stolen foran TV'et.

Mandag 17.03.2008 - hvor der stadig ingen fjernbetjening er kommet - der ringer jeg til NoSee-rvice igen. Hvor bliver den af? - Den blev jo lagt til forsendelse i fredags - fik jeg at vide. Jeg blev hurtigt stillet om 2 gange og endte med at tale med "Gabby". Hun starter med en "standard-support-rute" for at være sikker på, at jeg ikke fejlbetjener fjernbetjeningen. Her mister jeg tålmodighen for alvor. DER ER INGEN TVIVL: DET ER EN FORKERT FJERNBETJENING. Den har f.eks. INGEN farvede knapper i bunden. Og SAMTLIGE taster er afprøvet 4 gange. Desuden har TDC-medarbejder Anders bekræftet, at den var forkert. Gabby tilbyder at sende en tekniker ud til mig indenfor 2 hverdage. - SUK! - Her opgiver jeg. Jeg siger til Gabby, at hun bare skal glemme det hele. Jeg vil levere HD-boksen tilbage igen. - Måske kan jeg ligefrem tilslutte mig konkurrenten i stedet. Eller bare købe en ny HD-boks et andet sted. Der får jeg måske ingen forkert fjernbetjening med.

Så er det at jeg begynder at læse om rettigheder, returnering, ombytning o.l. på Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Desværre ser jeg på bon'en at der står: Ingen returret. Men jeg burde kunne benytte mig af den ombytningsret, som Forbrugerstyrelsen omtaler.

Jeg beslutter mig for, at besøge de flinke mennesker i TDC-butikken i Hundige. Her har jeg kun mødt forståelse og hjælp indenfor de rammer de har. Og gudskelov for det. - For souschef Ryan kan godt se problemet, og får efter opkald til sin forhandler-konsulent lov til at ombytte fjernbetjeningen med en anden. Der er ikke serie-nr. på fjernbetjeninger, og det kan jo lige så godt være en anden kasse den min der har en forkert fjernbetjening - som TDC-butikken så kan returnere til NoSee-rvice.

Kort og godt: Jeg kan nu benytte min Samsung HD-boks i min nyindrettede hjemmebiograf i kælderen. Hurra! - Men YouSee's karakter for kundeservice den står til: Ikke bestået. - De kan lære noget af TDC-butikken i Hundige.

Måske alle os utilfredse YouSee kunder (jeg har en kollega på jobbet, som helt sikkert vil stille op i køen) - måske vi skulle sende en samlet skriftlig klage til bestyrelsen og den administrerende direktør for YouSee over nedenstående, som jf.: http://yousee.dk/publish.php?id=13452 må være øverste ansvarlig for området. - Eller hvad med Kontant eller lignende forbrugerprogram i TV!?

Erik Andersen

Erik Andersen
Salgs- og servicedirektør, individuelle kunder, YouSee A/S

• Født 1969
  • Master, Management of Technology (UAB Madrid). Cand. scient. soc., Roskilde Universitet, 1996.
  • Konsulent, Andersen Consulting, 1996. TDC Kabel TV, 2000.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 10:35

Hej Frankeboy

Endnu en i koret - desværre.

Jeg har selv overvejet at kontakte direktøren, men har ikke gjort det på grund af manglende mail til ham. Det med at sende brev til så stort et foretagende har jeg ikke særlig gide erfaringer med. Ved mail kommer den direkte og man kan se om modtager har læst den. Men det er jo nok med vilje at der ikke står en mail ved ham. Han ville sikkert blive bombaderet.

Med hensyn til forbrugerprogrammer. Jeg har skrevet til samtlige forbrugerprogrammer på tv gennem det sidste halve år (se mere på www.enfrustreretforbruger.dk). Både omkring Yousee og forbrugerklagenævnet samt forbrugerrettigheder generelt. Jeg har også kontaktet politikere.

Men der er ingen respons. Desværre.

Og så længe, at der ikke er nogen der går TDC/Yousee - eller andre - på klingen omkring deres kundeservice - eller mangel på samme - ja så forsætter de ufortrødent.

Med hensyn til mig eget bøvl med Yousee, så skrev jeg for 14 dage siden en mail til dem om manglende levering af  gratis boks, jeg ved de har modtaget den og læst den, og jeg har stadig ikke modtaget et svar.

Yousee - pragteksemplet på ikke-eksisterende kundeservice.

Edtwodth

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu