recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Bredbånd erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Bredbånd erfaringer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 16:10
 
 Kører med en 30/6 forbindelse, har temmelig konstant 34/6,5.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 16:37
Kører upåklageligt her 60/12 og jeg for altid mere end det. Lav ping har deres forbindelse også. Jeg har dog ikke deres router på men et cisco model også en server bagved.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Jeg har allerede Yousee kabeltv, da det er påtvunget i den boligforening jeg er medlem af.
Planen var at sætte Yousee routeren bag min nuværende Apple Extreme Router og lade Apple routeren være trådløst netværk. Jeg har den nyeste Apple Extreme med AC trådløst netværk. Vil det give udfordringer?
 
 
Nix, du sætter bare Yousee routeren i bridge mode, som beskrevet her: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Opsaetning/Tilslut_separat_router_til_dit_Netgear-modem.aspx
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:



Jeg har allerede Yousee kabeltv, da det er påtvunget i den boligforening jeg er medlem af.
Planen var at sætte Yousee routeren bag min nuværende Apple Extreme Router og lade Apple routeren være trådløst netværk. Jeg har den nyeste Apple Extreme med AC trådløst netværk. Vil det give udfordringer?
 
 


Jeg kører selv på den måde og det fungere fint.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 21:55
Jeg kører også med en 60/12, som er sat op som 48/24 via bland selv. Jeg har ikke måtte genstarte min router endnu i de 4 måneder vi har brugt det og hastigheden er som lovet. Det er anden gang jeg har Yousee bredbånd og har aldrig haft problemer. Det er fedt at kunne skrue op for uploaden når man skal lægge billeder ud på nettet.

Jeg havde lidt problemer med, at mine iPad's var lidt lang tid om at logge på når man vækkede dem, men det er som om det er gået i sig selv igen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 08:14
Kører med 100/20 mbit og typisk er hastigheden omkring 100-104 mbit via giganews.

Jeg har haft det i 6 år og det kører sku super stabilt. Da jeg fik 100mbit fik jeg ny router og der var et lille problem, men det fik de løst hos YouSee efter der kom en teknikker ud.

Så de varmeste anbefalinger herfra og som nævnt er det let at få deres router til kun at fungere som modem.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 13:55
Tak for alle kommentarerne. Som forventet var der nogle med gode erfaringer og nogle med dårlige.

Tror jeg skifter til Yousee. Man kan jo altid skifte tilbage til Fullrate hvis jeg oplever problemer.
Apple & Sonos entusiast
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2014 kl. 20:28
Har netop fået installeret og sat Yousee bredbånd op. Men det er håbløst langsomt og er pt. tilbage på Fullrate's forbindelse.

Har en mistanke om at det skyldes at jeg ikke har slået NAT fra på mit Netgear modem, mend en vejledning der er linket til højere oppe passer ikke på mit modem. Er der nogle der evt. kan hjælpe? Kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan slå NAT fra.
Apple & Sonos entusiast
Til top
ruteclrp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-April-2014
Sted: Jyllinge, DK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ruteclrp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 21:27
Har TDC tiber homeduo 50/10
Prøvede at skifte til Yousee blandselv 100/20 på fiber - og det er ikke en god ide. Yousee benytter en Cisco DPON-ONT som ikke kan allokere mere end 12 MBit/sek op og hvis man derfor har en bredbånd med mere end 60/12 bliver upload kommunikationen forstyrret i en grad så det heller ikke virker ned.
Yousee har erkendt at de ikke kan levere bland selv bredbånd på fiber og kan ikke fortælle hvornår det kommer til at virke.
Interessant at man stadig kan bestille bland selv bredbånd på deres hjemmeside, og at der slet ingen info er om problemerne med dynamisk allokering af upload segmenter på fiberforbindelser.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Har netop fået installeret og sat Yousee bredbånd op. Men det er håbløst langsomt og er pt. tilbage på Fullrate's forbindelse.


Der havde jeg så den omvendte oplevelse.
Jeg havde Fullrate og var egentlig glad for det, indtil jeg godt ville have en hurtigere forbindelse. Desværre kunne Fullrate ikke levere den hastighed jeg ville have, og da vi så blev enig om en lavere hastighed, så gik Fullrates "op til" politik pludselig op for mig.
Da vi skruede ned for hastigheden til noget de kunne levere - så fik jeg under det jeg betalte for selv om de havde bevist at de kunne levere mere på min adresse.
Da tog jeg konsekvensen og skiftede til Yousee bredbånd, hvor jeg altid mere end jeg betaler for, altså bortset fra en kort periode, hvor vi var mange der led under de nye wifi hotspots Smile
Mvh
Bo

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 08:02
Efter at have haft Yousee i et halvt års tid nu, så er jeg desværre knapt så begejstret for det. I aftentimerne og tidspunkter hvor folk generelt er hjemme, så kan jeg sagtens mærke, at deres samlede båndbredde deles. På min 48/24 Mbit/s kan jeg sagtens komme ned på 8-10 MBit/s download om aftenen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

komme ned på 8-10 MBit/s download om aftenen.


Det samme gælder her.


Redigeret af bubbleboy - 23-April-2014 kl. 21:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu