recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee dårligt billed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee dårligt billed

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 01:06
Placeringen af tv-senderne kan man finde på nettet. Derimod kan man formentlig ikke finde oplysning om, hvad din nabo får at spise :-)
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 11:57

Og selvom de fleste Antenneforeninger nok ved hvor nærmeste Tv sender ER. og hvor kraftig. Behøver de heller ikke fortælle dette    Jeg mener nu hvor de som godt som aldrig sker at sammes signaler forsvinder.

Så ingen ved hvordan man skal "fange et Mastesignal".   



Redigeret af moho - 23-December-2008 kl. 11:59
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 16:21
jeg aner ikke hvad i taler om, men det ville være rart hvis der ikke var streger på tv2 og tv3 plus
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

altså tv virkerde uden streger på skærmen inden 15 dec. hvor kanaler blev ændret af yousee, og jeg har ikke ændret på noget som helst med kablerne, yousee siger bare at det er fordi signalet skal uden om min harddisk optagers tuner , siden hvornår må man nu ikke selv vælge sin tuner, men det er det samme lige meget hvilken tuner jeg bruger. det er sikkert bare fordi de vil have mig til at købe deres samsung box ...


Har næppe noget med Samsung boksen at gøre..... - du skal altid fjerne så mange mulige fejlkilder, når du tester for fejl. Derfor beder de dig kable direkte fra antennestil til TV - det kunne jo rent faktisk være, at fejlårsagen ligger i dit eget udstyr. Jeg er næsten sikker på, at 90% af alle fejl på analogt tv ligger i kundernes egne underlige kablinger, antenneforstærkere og andet sjov som ikke er tvudbyderens ansvar - så derfor beder de dig om dette. Sådan er det ved alle udbydere, og det kan man lige så godt acceptere, når man fejlmelder sine tv signaler - bare gør det inden du ringer til dem næste gang :)  Prøv at skifte, det kan umuligt tage mere end et par minutter at afvise fejl i dit eget udstyr - herefter har du så en reel fejlmelding af dit signal.

Når det så er sagt, vil du da helt sikkert få en væsentlig forbedring af dit signal ved at skifte til en digitalboks ;)




Redigeret af tobywan - 23-December-2008 kl. 17:01
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 22:34

og du arbejder så hos yousee skulle man tro

jeg har ingen af de mærkelige kablinger du nævner, blot et hdmi kabel fra min tuner til min monitor.

stregerne var der ikke før yousee lavede om på kanal pladserne, og jeg har intet ændret på mit udstyr.

alle andre kanaler er der ingen fejl på, udover tv3 som der hele tiden har været streger på, også før de lavede om på kanalerne.

hvordan skulle tuneren i min thomson scenium hdd pludseligt vise streger på tv2 fordi yousee ændrer kanal pladsen ? er der er teknisk forklaring på dette ? vil disse mystiske streger forsvinde hvis jeg køber en samsung box og udskifter den med min thomson box ... og findes julemanden virkeligt, følg med i næste afsnit ...

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

jeg har ingen af de mærkelige kablinger du nævner, blot et hdmi kabel fra min tuner til min monitor.

Du har jo nok også et antennekabel fra stikdåse til tuner.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 23:12

Ja det har alle vel ? ... kan man få nogle bedre kvalitet antenne cabler og stik da ?

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 23:39

Jeg tror faktisk jeg vil prøve at skifte mit RF kabel til noget bedre, nogen forslag til et godt tilbud ?

 

 

Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

og du arbejder så hos yousee skulle man tro

jeg har ingen af de mærkelige kablinger du nævner, blot et hdmi kabel fra min tuner til min monitor.

stregerne var der ikke før yousee lavede om på kanal pladserne, og jeg har intet ændret på mit udstyr.

alle andre kanaler er der ingen fejl på, udover tv3 som der hele tiden har været streger på, også før de lavede om på kanalerne.

hvordan skulle tuneren i min thomson scenium hdd pludseligt vise streger på tv2 fordi yousee ændrer kanal pladsen ? er der er teknisk forklaring på dette ? vil disse mystiske streger forsvinde hvis jeg køber en samsung box og udskifter den med min thomson box ... og findes julemanden virkeligt, følg med i næste afsnit ...



Du lider tydeligvis af "my shit cant break" syndromet   Du kører jo også kun videre i din bil indtil et dæk punkterer, uden at have ændret noget   Det kan måske være svært at forstå, men det er ikke altid udbyderens ting som fejler - det er meget muligt, at det ikke er tilfældet her, men hvad nu hvis?  Så kan du købe nok så mange nye RF kabler uden at det hjælper noget  - kør nu bare udenom og få lavet en fejlmelding.

Og jeg må desværre skuffe dig, jeg arbejder ikke ved YouSee, og du må jo så bare acceptere ikke at kunne komme igennem med en fejlmelding, når du ikke vil koble dit eget udstyr fra - som den tuner jo unægteligt er. Jeg kan ikke rigtigt se hvad du vinder ved ikke at prøve.

God jul herfra

Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:04

jeg lider meget af det der med mit lort ikke kan brække.

mit rf kabel er ikke langt nok til at kunne kobles til mit tvs tuner, derfor er det ret besværligt at gøre det, jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle gøre det for at kunne fejlmelde heller ? Jeg må selv om hvilken tuner jeg bruger.

Men nu vil jeg købe mig nogle dyre guldbelagte RF kabler og så håber jeg det hjælper. Jeg får intet ud af at fejlmelde til yousee desværre.

 

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:06

 

 Det er ALTID en god ide, at lave en fejlfinding, for at udelukke, at problemet ligger i egne installationer og kabler, det kaldes udelukkelses metoden, er fejlen der stadig, så ved man at den kommer udefra.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

mit rf kabel er ikke langt nok til at kunne kobles til mit tvs tuner, derfor er det ret besværligt at gøre det, jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle gøre det for at kunne fejlmelde heller ? Jeg må selv om hvilken tuner jeg bruger.



Så må du jo enten flytte dit tv, teste med et andet tv eller længere kabel som kan nå derhen.

Som Radiomanden skriver skal du gøre det for at udelukke fejl  - bagefter kabler du bare tilbage igen. Du må naturligvis selv vælge hvilken tuner du benytter, men lige i dette tilfælde bliver du nødt til at fjerne alle mulige fejlårsager mellem tv og antennestik. Det er også derfor YouSee beder dig om de samme - for at udelukke fejlkilder. Der er tale om helt almindelig praksis, når man fejlsøger indenfor elektronik.

Hvis fejlen nu rent faktisk er i din tuner, er du jo slet ikke bedre stillet om så du køber det fineste og dyreste guldbelagte RF kabel, der kan støves op.


Redigeret af tobywan - 24-December-2008 kl. 11:44
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu