recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee dårligt billed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee dårligt billed

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:48

det er jo kun en kanal der er lidt streger på , jeg kan slet ikke se hvordan det kan være en fejl i min (shit never breaks) tuner. Alle de andre 41 kanaler står jo knivskarpt.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge tuneren i mit tv da den er rigtigt langsom og jeg derved heller ikke kan optage tv mere.

Nu bliver der købt dyre RF guld (shit never breaks kabler) og så har det bare at virke.

Glædelig jul til jer alle.

 

Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Glædelig jul til jer alle.

 

Glædelig jul - håber da bestemt du får problemet løst.

Tag eventuelt et kig forbi:

http://www.av-connection.dk/?ML=112

De har gode kabler til forholdsvis billige penge.





Redigeret af tobywan - 24-December-2008 kl. 11:54
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:58

 

 Da det kun er den ene kanal, som der er problemer med, så er det jo nok givet at dyrt guld ikke vil afhjælpe problemet, og så er guld købt for dyrt. Man fejlfinder først, og derefter kan man så udelukke en e.v.t kabelfejl, da det sagtens kan være en ting, som et kabel intet har med at gøre. Det kan være en udefra kommende fejl, og så hjælper "guldkabler" ikke en skid. Bruger dem aldrig, kun ganske almindelige hjemmelavede kabler, dem er der intet i vejen med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

det er jo kun en kanal der er lidt streger på , jeg kan slet ikke se hvordan det kan være en fejl i min (shit never breaks) tuner. Alle de andre 41 kanaler står jo knivskarpt.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge tuneren i mit tv da den er rigtigt langsom og jeg derved heller ikke kan optage tv mere.

Nu bliver der købt dyre RF guld (shit never breaks kabler) og så har det bare at virke.

Glædelig jul til jer alle.

 


Prøv i første omgang og sætte de to kabler sammen du allerede har, for at se om det ændrer noget på den kanal du har forstyrrelser på.

Hvis det forsvinder, så er det inteferens fra antenneloopet i din recorder, som du først ser nu efter en kanal er flyttet til en anden frekvens.

Redigeret af fast2night - 24-December-2008 kl. 12:35
Mvh Hans
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 14:46

Tak for alle jeres svar, nu har jeg lige rykket lidt i antenne stikket bag på min recorder, så forsvandt stregerne på tv2.

På tv3 plus hvor der hele tiden har været streger der forsvandt det ikke. Det ligner en bølge der løber over skærmen fra venstre bund mod højre top. Jeg har nu forbundet 2 kabler og sat direkte til tv skærmen, bølgerne/stregerne er der stadig men de er mindre tydelige nu.

Tror i ikke det bare er mit RF kabel der skal skiftes ? det er ret gammel og stikkene ser ud til at være ved at falde fra hinanden...

Er det iøvrigt helt normalt at man får stød når man rør ved antenne stikket der kommer ud af væggen ?

Endnu engang glædelig juleaften til jer alle.

 



Redigeret af qpad - 24-December-2008 kl. 14:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Tror i ikke det bare er mit RF kabel der skal skiftes ? det er ret gammel og stikkene ser ud til at være ved at falde fra hinanden...

Er det iøvrigt helt normalt at man får stød når man rør ved antenne stikket der kommer ud af væggen ?

 Så skal de jo bare udskiftes eller repareres, og det kan jo kun give problemer hvis det er sådan, så frem værktøjet.

Det er helt korretkt at få en over fingrene af et antenneudtag, det er jo strømførende.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 14:54

Tak radiomanden , syntes du ikke jeg bør skiftes hele kablet, man kan jo få et fint kabel med stik og det hele på til en hund , og så er det også med guld ender og ferrit kerner og dobbelt skærm og jeg ved ikke hvad.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 15:00

 

 Det skulle ikke være nødvendigt, at gå så langt, køber altid kabler i metermål og løse stik, da jeg for det meste bruger F-Connectorer hvor muligt, men også når standard stik skal anvendes, laves det selv, det er også billigere at gøre det selv.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 15:07

Njaaa men her skal ikke og kan ikke bruges F stik ... desværre.

 

Et kabel som dette er vel ok er det ikke ?

http://www.avconnection.dk/?PNo=TL680113&ML=316

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-ci nema-antennekabel-3-meter.asp

 

De få kroner ofre jeg da meget gerne, er de kabler iorden ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 15:14

 

 Det er de vel, kan bare ikke se meningen med sådanne, når det er nemt og billigt at lave dem selv, og de er lige så gode, derudover kan man jo så lave dem i den længde de skal have, der er jo ingen grund til, at de f.eks er 3M lange, når de kun skal være 1,5M. Kabler i metermål er helt op til den standard der kræves af et sådan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 17:12
Qpad, køb dog det kabel du har set på til 109 kr. Det slår dig jo ikke ud økonomisk.  Og det er HF sikret mod indstråling. Så har du da i det mindste fået et godt kabel. Du kan jo ikke lave det selv billigere. Husk den rette længde.

En ting der ikke har været nævnt er overstyring. Det forekommer hvis dit antennesignal er for kraftigt og resulterer netop i de problemer du beskriver. Og det er ikke alle kanaler du kan se det, det passer også godt til dit opståede problem. Fx opstå det hvis man bruger en antenneforstærker der leverer et for kraftigt signal.

Skulle du nu ikke få løst dit problem med dit nye kabel (tvivler noget, skønt du jo nævner en forbedring når du rykker lidt rundt på kablerne) så kunne en løsning være et dæmpeled. Ved ikke hvad det koster, men det kunne du jo se.  Et billigt antennekabel af de tynde hvide på 10 meter har en dæmpning på grund af længden. Det koster vist 35 kr hos HC Hansen, og det er faktisk dobbeltskærmet. Men det er jo så den modsatte vej af den man normalt går.

Jeg skriver som jeg gør fordi dit problem meget ligner et for kraftigt signal der overstyrer. det gver som sagt striber på skærmen.

YouSee kan sende en tekniker ud der skruer ned for styrken hvis du vil  gå den vej.

 


Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 17:22
Og så syntes din beskrivelse af dit nuværende antennekabel at give en god grund til noget bedre. Et kabel til YouSee skal være af god kvalitet, som det du vil købe hos AVXperten.

KabelTV er et lukket system, hvor man skal gøre alt for at holde uvedkommende signaler ude og dem er der mange af. Så fra antennestikket til din tuner skal du bruge et dobbeltskærmet antennekabel for bedste resultat. Der skal også være HF sikrede metal stik, da der eller her godt kan forekomme noget indstråling. Særlig vigtig ved digital modtagelse.

Og da du kan købe 3 meter samlet for 109 kr (var vist nok prisen) så køb dog det.     

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu