recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 15:43

You See bruger stadig kobber ( Coax) i det sekundære fordelingsnet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Rabatter på TV gives til Stor aftagere, hvilket generelt er Boligforeninger med et stort antal brugere. Som enkelt kunde er der nok ikke store muligheder.

Som jeg skriver har jeg før opnået rabat blot ved at ringe dem op og fortælle stort set det samme som her, at jeg ikke har brug for kanalerne.  (Og er bare en enkelt husstand, bor i egen villa!)

Redigeret af Onaj - 26-Januar-2015 kl. 15:45
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 15:44
Coax kablet er ofte med kobber leder, men nok om det. Tror OP mener Yousee via Coax :)
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Du har evt også mulighed for at få bredbånd her:
http://www.danskkabeltv.dk/private/generelt/bredbaand/

Ser ud til at de kun levere til boligforeninger.

Men det er et godt bud, da jeg skal ud og finde mig en ny Internet leverandør :)
Reklame on:
Reklame off:
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Eller ultimativ sige alt op, så må jeg bare reetablere den gamle tretråede telefon linje og finde en anden Internet leverandør. (det burde være nok med 30mbit til et par streaming tjenester) 
Hastighed via telefonkabel afhænger af kabelkvalitet og afstand til central/fordelingspunkt. 
Hvor høj hastighed kan der efterhånden overføres via tlf.kabel?

Mvh. JørgenT
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 16:34
Via telefon kabel ligner det umiddelbart 30/10mbit (min.20mbit)  fra Telia VDSL2+  det burde være nok til et par der streamer samt lidt CS:GO en gang i mellem.  

233kr per måned i 6mdr.

Langt under halvpris af hvad jeg betaler nu!

Så er der Tv2 hvis vi ønsker det, til 49kr. pr. mdr. fra Boxer (deri ligger også Dr1/Dr2/Dr3/Drk og børne DR..) 
Men det kan fravælges og så kan vi måske nappe det på Tv2play eller som jeg skrev helt undvære og bare købe streaming tjenester for pengene i stedet. 

Meget af det Tv "vi" ser nu er rene serier, nogle enkelte film (men helst i bio) og så er vi begyndt at bruge HbbTV (DrNU?)  samt diverse Youtube/Vimeo/osv fra smart bokse/tv.

Redigeret af Onaj - 26-Januar-2015 kl. 16:35
Reklame on:
Reklame off:
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:49
Jeg mener at have læst (her på forummet) at Yousee overvejer at indføre en billig basispakke med kun de allermest basale kanaler, for at få en fod indenfor på en større del af bredbåndsmarkedet. I dag udelukker de jo sig selv fra en masse potentielle bredbåndskunder ved at kræve at de har en tv pakke med 25 kanaler til 229 kr. 
En basispakke med 5-10 kanaler til 79 kr. pr. måned ville løse en del af dette problem. Mest oplagt er nok at starte med at pille TV3 ud, som må være den klart dyreste kanal i grundpakken.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:55
Jeg er træt af de hamper priser som bla Yousee har .
Min fuldpakke er steget med 25% siden 15/1 2012 .
Og troede at man kunne vælge lige nøjagtig de kanaler som man ville have ?
Mente at de var tvunget til det ?
Er træt af alle de sportskanaler , sidste på stammen er tv2 Sport , arghhhhhhh.

Stein
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:56

Den pris på Kr. 229 for Grund pakken, er liste prisen, stor aftagere får den en del billigere, alt efter hvad der kan forhandles, her ligger vil en pænt stykke under den pris, og vores Internet er også billigere som stor kunde, samt også rabat på Mobil abonnementer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:21

Via telefon kabel ligner det umiddelbart 30/10mbit (min.20mbit)  fra Telia VDSL2+  det burde være nok til et par der streamer samt lidt CS:GO en gang i mellem.  

233kr per måned i 6mdr.

Langt under halvpris af hvad jeg betaler nu!
Hvilken hastighed har du nu, hvis 233,- er halv pris af Yousee internetpris?

Så er der Tv2 hvis vi ønsker det, til 49kr. pr. mdr. fra Boxer (deri ligger også Dr1/Dr2/Dr3/Drk og børne DR..) 
Men det kan fravælges og så kan vi måske nappe det på Tv2play eller som jeg skrev helt undvære og bare købe streaming tjenester for pengene i stedet. 
DR's kanaler og TV2 Regional kanal er Free To Air og har intet med Boxer at gøre.
De udsendes af http://digi-tv.dk/
og dem skal under alle omstændigheder betale for via licens.  Wink
Så det er kun et spørgsmål om at have en egnet antenne hertil.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:42
@JørgenT..  
Vi har 100/20 eller sådan noget, vi betaler 299 (de har løbende giver mere fart for samme penge), men vi er så tvunget til at betale for grundpakken oveni dette.

Licens til DR/Tv2 regional betaler jeg med glæde :D  Hader af et "godt" hjerte de kommercielle kanaler og deres hjerne døde social sovse tv samt reklamer på fuld lyd hver 15min.   

Købte i sin tid gennem fælleskøb et Panasonic plasma 42" som stadig står flot (bruger lidt meget strøm..), desværre har den ikke Mpeg4 eller hvad det nu hedder. Så vi skal igennem en boks for at se FTA kanalerne på DVB-T.
Reklame on:
Reklame off:
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den pris på Kr. 229 for Grund pakken, er liste prisen, stor aftagere får den en del billigere, alt efter hvad der kan forhandles, her ligger vil en pænt stykke under den pris, og vores Internet er også billigere som stor kunde, samt også rabat på Mobil abonnementer.

Mit Internet er som sådant OK billigt hvis man ser på deres priser på hjemmesiden 299kr for 91/42Mbit målt på speedtest.net idag.     Så der kan jeg ikke klage, men når man tillægger tvunget grundpakke bliver det for dyrt, især når man ser på indholdet af de kanaler der er med. Hoved parten er rent skrammel fra vores synspunkt.

Jeg vil som skrevet trykke dem lidt på maven også selv jeg blot er en enkelt kunde og de er monopol størrelse. Hjælper det ikke må jeg jo bare skifte og vente med at komme tilbage til den dag de sælger en nedbarberet pakke for en hund :)

Reklame on:
Reklame off:
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu