|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bols ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-December-2007 Status: Offline Point: 47 |
![]() Sendt: 21-Februar-2010 kl. 09:55 |
Håber i kan hjælpe Jeg står foran og skal vælge imellem trio eller yousee på tv, bredbånd og telefoni. Som jeg ser det vil jeg slippe for boxe med yousee (har DVB-C) men er der ellers fordele og ulemper jeg skal kende til? Priserne er jo de samme - højest overraskende. |
|
![]() |
|
Jean ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Fordele ved Yousee: - Du får digitalt TV uden at skulle bruge boks (hvis du har DVB-C - gerne MPEG4).
- Du kan koble flere TV på uden problemer.
- Du får et noget anderledes kanaludbud, da Yousee blander Canal Digital-kanaler med Viasat kanaler:
http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Grundpakken.aspx - DRHD uden køb af ekstrapakke (Hvis du har DVB-C - MPEG4)
Fordel ved Hometrio:
- Kanon interface!!
- Sindsygt hurtigt kanalskifte, selvom det er boks
- Mulighed for at optage 1 kanal mens du ser en anden (hvis din linie kan trække dette...)
- Picture in picture...
- Leje af film, også alle de nye... nemt og til okay priser.
Ulemper:
- HD-kanaler kræver køb af HD-pakke (og at din linie kan trække det...)
- Der er en grænse for hvor mange TV din linie kan trække...
Der er fordele og ulemper ved begge dele. Jeg ville vælge Yousee. Jeg synes HomeTrio bliver for dyrt, når man både skal have Familiepakke + Viasat og HD-pakke...
Lige nu er der gratis oprettelse på Yousee, hvis du selv kan grave fra offentlig vej indtil dit hus. Jeg mener man sparer op til 3.595 kr. Hometrio koster lige nu 99,- i oprettelse (normalt 995,-) inkl. tekniker, som installerer TV (hovedTV), bredbånd og telefoni.
Skriv igen, hvis du har spørgsmål til nogle af produkterne.
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
YouSee ville også være mit valg, ikke fordi jeg har erfaring med Home Trio, men ud fra det jeg har læst med pixelering og andre problemer med Trio.
Der er dog også nogle der har haft problemer med YouSee, men jeg har ikke problemer med YouSee.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Molbech ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2009 Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Jeg synes kun Hometrio bliver spændende, hvis du kan få 2 tv strømme. Så det synes jeg du skal undersøge
![]() Redigeret af Molbech - 21-Februar-2010 kl. 13:19 |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Hvis du går bare lidt op i billedkvalitet så tager du YouSee. I en A/B-sammenligning er YouSee i mine øjne en klar vinder. Bitraten hos TDC-TV er noget lavere - og det ses tydeligt.
Læg dertil en del ustabilitet på TDC TV her på det seneste, så er valget klart. Jeg har i løbet af de sidste 10 år kun oplevet 3-4 nedbrud hos YouSee, og de har alle været løst indenfor 3-4 timer. Ja, TDC TV har det fedeste interface og det hurtigste kanalskift - men det opvejer IMHO ikke ulemperne. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
![]() |
Begge ting er da også muligt hos YouSee. Det kræver selvfølgelig en boks, men det gør det jo også med TDC.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
![]() |
Hvilke ting hos de to sammenligner du? Grund-, Mellem- eller Fuldpakken hos YouSee? Med eller uden Viasat og HD hos TDC? Med eller uden mulighed for at pause og optage?
|
|
![]() |
|
Jean ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Ja, men hos TDC er boksen tvungen... det er den ikke hos Yousee.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men det kræver ekstra abonnement for at kunne optage med TDC - det er ikke standard.
|
|
![]() |
|
![]() |
Korrekt. Plus følger med gratis i 3 måneder og koster derefter 69 kr. pr. md.
Hos Yousee koster boksen 89 kr. inkl. kortafgift.
|
|
![]() |
|
kolmorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Sydney Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Ah, så er det vist heller ikke værre med TDC TV... Jeg har haft TDC TV i godt og vel 1½ år og jeg har kun oplevet 2 nedbrud, hvor vi det ene af nedbrudene fik tre gratis film fra TDC Film... Jeg havde YouSee i blot et halvt år og havde 3 nedbrud... Men som andre skriver her på tråden, så skal man ikke tage TDC TV pga. billede kvaliteten. Billede kvaliteten er acceptabel (selvfølgelig smag og behag) og HD kanalerne er ganske udmærkede. Men der hvor forskellen virkelig er at se, er TDC TV's plus abonnement... Pause, spoling, optage (planlagt og spontant) mv. Det virker bare - der kan på ingen måde sættes nogen finger på dette, og har du en bedre halvdel der regelmæssigt ser serier og lign. så er hun 100% solgt efter en uge med TDC TV. En ting er helt sikkert; jeg får ikke lov til at skifte til anden udbyder herhjemme... Derudover får TDC TV's planlagte optagelser Stofa's og YouSee's "start-forfra" til at ligne en tam løsning... Men alt er selvfølgelig smag og behag...
|
|
![]() |
|
Bols ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-December-2007 Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Hej alle,
Tusinde tak for alle jeres input.
Jeg har idag fuld pakke med Yousee (og er faktisk vældig godt tilfreds), overvejer alene Trio fordi det kunne være et alternativ til Yousee Internet med 20 mbit.
jeg har idag tv med dvb-c (dog ikke MPEG 4) og vil være træt af boksene så hvis eller Yousee internet er ok tenderer jeg nok at blive hvor jeg er med det i siger.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |