recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee - gider ikke mere nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee - gider ikke mere nu

 Besvar Besvar Side  <1 31323334>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad er det for et TV du har med indbygget kortlæser? Det har jeg aldrig tidligere hørt om.

CI slot - ikke selve kortlæseren, men den skal blot mokkes i slottet.
Pioneer 5090.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 08-Oktober-2019 kl. 13:30
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


CI slot - ikke selve kortlæseren, men den skal blot mokkes i slottet.
Pioneer 5090.

Klaus

Det er jo IKKE kortlæser. Hvordan kan du dog få dig selv til at skrive det.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


CI slot - ikke selve kortlæseren, men den skal blot mokkes i slottet.
Pioneer 5090.

Klaus

Det er jo IKKE kortlæser. Hvordan kan du dog få dig selv til at skrive det.


Åh ja, min fejl.

Pointen skulle være at med en kortlæser i det dertilindrettede CI slot på mit tv, er der ikke brug for en ekstern boks.


Det er der, hvis jeg skal køre en app.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kunne det så tænkes at Mefisto's kommentar er tænkt fra et kundesynspunkt, altså fra hans "point of view"?

Alt kan "tænkes", men jeg lærte engang på et kursus i kommunikation, at det er afsenders opgave, at sørge for, at budskabet modtages korrekt af modtager.

Hvis man skriver tvetydigt, så lever man ikke op til dette ansvar og må enten præcisere sin udtalelse efterfølgende eller acceptere, at budskabet kan læses på en anden måde og så tage "skraldet".

Mefisto har ikke været inde og præcisere sin udtalelse, så derfor er min forståelse af den helt i tråd med, hvad man kan forvente.

IMNSHO, that is...

Faktum er og bliver, at Mefisto kom med en noget bombastisk påstand, som jeg ikke kunne lade stå uimodsagt. Jeg pointerer derfor, at YouSee faktisk leverer noget (til hver enkel husstand), som internettet ikke kan (og sandsynligvis ikke kommer til at kunne de næste mange år).


Sjovt nok kunne alle andre forstår hans budskab og debattere udfra det. 
Nogle vælger så  at tolke på deres egen måde og så kværulere selv efter det er påpeget flere gange hvad hensigten/pointen var. 
Ikke specielt fremmende for debatten...


indtil Mefisto præcisiser hvad han mente, er din mening om hvad han mener, Sjovt nok utroligt ubrugelig og ligegyldige




Redigeret af Furry - 08-Oktober-2019 kl. 15:30
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

HeartWare har jo ret uanset ? - YS kan pt levere noget internettet ikke kan . . Både kapacitet og sendekvalitet.Så er det individuelt om det er væsentligt . 


Man kan sagtens streame indhold med 8 Mbit/s eller derover via internettet, så der er intet der taler for at kvaliteten nødvendigvis behøver at være bedre på YouSee's Coax netværk. Faktisk er kvaliteten ofte højere ved diverse fibernet leverandører der ikke bruger Coax men derimod streamet IP-tv.

Så er der jo hele diskussionen om, hvorvidt der er højere kapacitet på Coax netværket. Det er jo et meget tænkt eksempel, og problemet opstår jo når man begynder at fluekneppe diverse sætninger.

Mefisto skriver helt klart at Yousee ikke kan tilbyde ham noget han ikke kan få via Internettet. Modsvaret er så at man ved Yousee kan se 400 kanaler på samme tid. De fleste mennesker syntes jo det er ret absurd. Prøv og forestille dig Yousee's opsigelses afdeling.

Kunde: Jeg vil gerne opsige mit TV, da jeg kan streame det hele via nettet i god kvalitet.
Yousee: Er du godt klar over at man hos os kan streame 400 kanaler på samme tid, det kan du ikke via internettet?
Kunde: Øhh

Det svarer lidt til at jeg køber en Citroen C4 og siger at den kan det samme som den VW Golf jeg havde før, og der så kommer en eller anden Autistisk bilnørd der forklarer at det kan den altså ikke, da der kun er 4 hjulbolte i en Citroen, hvorimod der er 5 i en Golf, og derfor kan den jo umuligt det samme, når der nu er 5 hjulbolte i en Golf og derefter begynder at argumentere for at have ret.



på nogle citroen kan man indstille affjedringen, det kan man ikke på Golfer, så af sige af 2 forskellige bil modeller kan det samme er tit forkert.

Men det kan være af forskellen er ligegyldig for dig.

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 15:49
Sgu' en ret underholdende diskussion - helt ude på overdrevet - som nogle her fører.

Bliv endelig ved, det er ret underholdende at læse LOL


Redigeret af Deschain - 08-Oktober-2019 kl. 15:49
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Sgu' en ret underholdende diskussion - helt ude på overdrevet - som nogle her fører.

Bliv endelig ved, det er ret underholdende at læse LOL


Jamen så må du sa komme med en emne relevant kommentar

To forslag kunne være

Forslag et
“Jubii Yousee fjerner prisstigninger grundet sportsrettigheder”

Forslag to
“Hvis ikke Yousee fortsætter med at vise Discoverys kanaler så vil 109% at Yousee kunder forsvinde”
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Sgu' en ret underholdende diskussion - helt ude på overdrevet - som nogle her fører.

Bliv endelig ved, det er ret underholdende at læse LOL


Jamen så må du sa komme med en emne relevant kommentar

To forslag kunne være

Forslag et
“Jubii Yousee fjerner prisstigninger grundet sportsrettigheder”

Forslag to
“Hvis ikke Yousee fortsætter med at vise Discoverys kanaler så vil 109% at Yousee kunder forsvinde”
109%? Nu kan der vel ikke forsvinde flere kunder end 100%.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kunne det så tænkes at Mefisto's kommentar er tænkt fra et kundesynspunkt, altså fra hans "point of view"?

Alt kan "tænkes", men jeg lærte engang på et kursus i kommunikation, at det er afsenders opgave, at sørge for, at budskabet modtages korrekt af modtager.

Hvis man skriver tvetydigt, så lever man ikke op til dette ansvar og må enten præcisere sin udtalelse efterfølgende eller acceptere, at budskabet kan læses på en anden måde og så tage "skraldet".

Mefisto har ikke været inde og præcisere sin udtalelse, så derfor er min forståelse af den helt i tråd med, hvad man kan forvente.

IMNSHO, that is...

Faktum er og bliver, at Mefisto kom med en noget bombastisk påstand, som jeg ikke kunne lade stå uimodsagt. Jeg pointerer derfor, at YouSee faktisk leverer noget (til hver enkel husstand), som internettet ikke kan (og sandsynligvis ikke kommer til at kunne de næste mange år).


Sjovt nok kunne alle andre forstår hans budskab og debattere udfra det. 
Nogle vælger så  at tolke på deres egen måde og så kværulere selv efter det er påpeget flere gange hvad hensigten/pointen var. 
Ikke specielt fremmende for debatten...


indtil Mefisto præcisiser hvad han mente, er din mening om hvad han mener, Sjovt nok utroligt ubrugelig og ligegyldige


Er det i tråd med, at du ikke anser fodbold som et premium produkt, som du tidligere i tråden har oplyst? Det er jo fuldkommen irrelevant, at du ikke anser fodbold som et premiumprodukt, det kaldes blot fornægtelse.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Sgu' en ret underholdende diskussion - helt ude på overdrevet - som nogle her fører.

Bliv endelig ved, det er ret underholdende at læse LOL


Jamen så må du sa komme med en emne relevant kommentar

To forslag kunne være

Forslag et
“Jubii Yousee fjerner prisstigninger grundet sportsrettigheder”

Forslag to
“Hvis ikke Yousee fortsætter med at vise Discoverys kanaler så vil 109% at Yousee kunder forsvinde”
109%? Nu kan der vel ikke forsvinde flere kunder end 100%.

Jeg kan kun være enig med dig
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kunne det så tænkes at Mefisto's kommentar er tænkt fra et kundesynspunkt, altså fra hans "point of view"?

Alt kan "tænkes", men jeg lærte engang på et kursus i kommunikation, at det er afsenders opgave, at sørge for, at budskabet modtages korrekt af modtager.

Hvis man skriver tvetydigt, så lever man ikke op til dette ansvar og må enten præcisere sin udtalelse efterfølgende eller acceptere, at budskabet kan læses på en anden måde og så tage "skraldet".

Mefisto har ikke været inde og præcisere sin udtalelse, så derfor er min forståelse af den helt i tråd med, hvad man kan forvente.

IMNSHO, that is...

Faktum er og bliver, at Mefisto kom med en noget bombastisk påstand, som jeg ikke kunne lade stå uimodsagt. Jeg pointerer derfor, at YouSee faktisk leverer noget (til hver enkel husstand), som internettet ikke kan (og sandsynligvis ikke kommer til at kunne de næste mange år).


Sjovt nok kunne alle andre forstår hans budskab og debattere udfra det. 
Nogle vælger så  at tolke på deres egen måde og så kværulere selv efter det er påpeget flere gange hvad hensigten/pointen var. 
Ikke specielt fremmende for debatten...


indtil Mefisto præcisiser hvad han mente, er din mening om hvad han mener, Sjovt nok utroligt ubrugelig og ligegyldige



Er det i tråd med, at du ikke anser fodbold som et premium produkt, som du tidligere i tråden har oplyst? Det er jo fuldkommen irrelevant, at du ikke anser fodbold som et premiumprodukt, det kaldes blot fornægtelse.

Jeg har ikke ændret mening på det punkt.
Og som du selv siger kan min menig ses tidligere i tråden
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

problemet opstår jo når man begynder at fluekneppe diverse sætninger.

Forskellen er, at jeg argumenterer ud fra det, der rent faktisk blev skrevet, hvor du så prøver at lægge en egen fortolkning ned over udtalelsen.

Hvis det er "flueknepperi" at forholde sig til det, der rent faktisk står, så må det stå for egen regning - det er ikke sådan jeg (og sikkert mange andre) definerer "flueknepperi".


Skulle alt, der skrives og udtales tages 100% bogstaveligt, skulle vi jo skrive/tale kancellisprog, og selv tekster skrevet i kancellisprog kan tolkes forskelligt af forskellige personer.

Der må være noget i dit kommunikationskursus, du er gået glip af.

Redigeret af lunddal - 09-Oktober-2019 kl. 08:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 31323334>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu