recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee i CAT5 installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee i CAT5 installation

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 09:07
Hej

Surt at der ikke er tænkt kabler ind.... eller i det mindste "husket".

Jeg har alt mit TV igennem Rj45 stik..... søg på Flexcabling.
Jeg har nu brugt det i 2 år, og aldrig haft et eneste problem.
Der skal købes et sæt bestående af forstærker og fordeler - og så er du kørende - det er dog ikke helt gratis.

Skal du have noget ordentligt, så virker dette!

Mvh
LBA75

Til top
AndersKjergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2012
Sted: Aalborg
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersKjergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 09:20
Jeg vil lige starte med at understrege at jeg ikke ved om det rent praktisk har en betydning, men det undrer mig at det ikke er nævnt endnu:

Er det skærmede netværkskabler som er trukket i huset? For hvis det ikke er det, kunne jeg forstille mig at det bliver noget bøvl med tv signaler. Det samme gælder vægudtagene som også skal skiftes såfremt de ikke er af metal.
Du skriver godt nok at nye kabler ikke er en option, men hvis der er lagt rør burde det ikke være et stort problem at skifte de nuværende til skærmede. Eller kan det ikke lade sig gøre at trække nye kabler i rørene? 

Hvis han har trukket skærmet kabel kan jeg ikke se at det skulle give problemer, og skulle jeg selv bygge nyt hus ville jeg selv vælge en RJ45 løsning (dog med CAT6/7).

Giv det et forsøg med de to RJ45-Coax cabler, det skulle ikke give problemer hvis du først konverterer til 100 ohm og så tilbage igen, ud over lidt tab af forstærkning måske.

Vh Anders

Edit: LBA75 - Har du skærmede netværkskabler i din installations? Hvis du ikke har det, og det virker upklageligt, så kan trådstarter bare se bort fra ovenståendeWink

Edit igen: ifølge http://www.flexcabling.com/ og http://flexcabling.com/filer/jura/nye-standarder.pdf så kan det sagtens lade sig gøre med uskærmede kabler.

Redigeret af AndersKjergaard - 13-Oktober-2012 kl. 09:28
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 10:17
Jeg antager, at det er alm. CAT 5 kabler, som jeg skrev i overskriften. Dvs. der er ikke ekstra skærmning ud over hvad der normalt er i CAT5. Den første boks jeg linker til er samme løsning som flexcabling.

Redigeret af Yakken - 13-Oktober-2012 kl. 10:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 12:35
Hvad står der på stikkene i væggen? Du kan afgøre hvilken installation der er bagved ud fra det. Hvis huset er helt nyt er det nok cat 5e eller 6. Flexcabling er en god løsning der virker. Faktisk er ,IMHO, en netværksinstallation meget mere brugbar end en coax da den kan bruges til andet end tv signaler.

BS 
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 15:17
Har du prøvet blot med 2 x kabler uden ekstra udstyr?

Jeg er selv i samme situation, hvor jeg kun har cat6 kabler i dobbeltstik til alle rum. Dette var dog bevidst, da jeg kører Mediaportal TV server, HDHomerun etc.

Dog tror jeg at mit tv til soveværelset bliver udenom Mediaportal, da jeg her blot skal have det så fladt op af væggen som muligt (stik sidder allerede på væggen), så altså ingen extendere, bokse, mini-pc'ere, store strømforsyninger etc. Derfor er jeg også lidt interesseret i om jeg blot kan benytte to kabler.

Jeg havde egentlig kigget på 19" 8-ports tv-enheden fra Flexcabling, men den koster 3000,- og hertil kommer så ét kabel pr. tv til et par hundrede kroner. Som jeg læser det, så gør tv-enheden ikke andet end at dæmpe og fordele, således der kan bruges alm. patchkabler mellem tv-enhed og patchpanel og så stadig det specielle kabel ved tv'et.

Jeg bruger i forvejen en König forstærker til mit Yousee signal, som har flere ledige udgange, og jeg kan ikke se hvorfor der ikke skulle kunne kables direkte herfra med specialkablet til patchpanelet.

Eneste umiddelbare fordel ved tv-enheden er vel hvis man skal bruge mange tv, idet der ikke findes mange antenne-forstærkere med ex. 8 udtag.
Mvh. HamDenFede
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:59
Jeg får kablerne i morgen pg får det testet i den gamle lejlighed, hvor vores Yousee endnu kører (der er ikke åbnet for signalet i det nye hus endnu). Jeg melder tilbage når det er testet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 18:25
Så er det testet af. Jeg har brugt IHC kabler i begge ender og tilsluttet den ene ende til min almindelige antenneforstærker (8 porte) vis F-adapteren, som følger med i pakken, og den anden ende sidder i Yousee-boksen. Derimellem sidder der 3 m CAT5 kabel termineret i almindelige stikdåser beregnet til netværk. Der er ingen problemer og fejlraten er 0 på begge tunere i boksen. Det gør det hele noget billigere, da jeg nu blot kan købe en almindelig antenneforstærker. Rådet er hermed givet videre. Jeg skal nok opdatere når jeg har prøvet det sf i det nye hus.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 20:56
Et enkelt ?...
Hvor tæt ligger jeres nye bolig fra en af de der jordbaserede antennemaster ? (Gladsaxe, Hove, Jyderup)
Tættere på eller længere væk derfra hvor du lavede kabeltesten ?
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 07:29
Min nuværende lejlighed ligger i Søborg og jeg kan se Gladsaxe senderen. Den nye ligger i Glostrup, så det bliver længere væk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 07:49
En sidste update på dette. Jeg har nu installeret en Triax-forstærker med 4 stk. F-stik-udgange i mit nye hus og benyttet mig af IHC-net kabler, der konverterer coax til RJ45. Indtil videre har der ingen problemer været og både TV i stue og soveværelse fungerer upåklageligt. Så den dyre forstærker med RJ45 forbindelser var altså ikke nødvendig - hvilket mit hovede heller ikke helt kunne få til at stemme.
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 18:46
Er fetich net stik der er lavet?
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 18:47
Hov hehe jeg mener ihc net
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu