recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee indklaget til konkurrencetilsynet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee indklaget til konkurrencetilsynet

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 23:38
Glimrende lunddal, du efterprøver mit emne kritisk. Jeg kunne have ladet være og bare kørt min sag i stilhed.

Udgangspunktet er netop lovgivningen.

Jeg har dybest set IKKE læst loven, men udelukkende forledt mig på, hvad jeg 1) har ladet mig fortælle gennen flere samtaler med Yousee og 2) har læst tilfældigt (men ikke husker præcist).

Det kunne selvfølgelig være komisk, hvis der noget som taler imod. Noget tyder på, når du siger "hvilken lov" og i så fald spyt dog ud med hvad du ved i første omgang, i stedet for at indlede en påståelighedstest og frem-og-tilbage snak, da vi så ellers får en masse indlæg.

Og hvad mener du med at de fleste kunder ikke vil opleve ændringer ? Det stiger mere eller mindre (mest)  for alle og jeg gider altså bare ikke at bruge tid på at hakke frem og tilbage om det er tilfældet - det er for åndssvagt..

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Det kunne selvfølgelig være komisk, hvis der noget som taler imod. Noget tyder på, når du siger "hvilken lov" og i så fald spyt dog ud med hvad du ved i første omgang, i stedet for at indlede en påståelighedstest og frem-og-tilbage snak, da vi så ellers får en masse indlæg.

Øh?

Du omtaler en lov i dit første indlæg, og jeg spørger så om hvilken lov det er du tænker på.

Jeg VED ikke hvad du tænker på, så det er da DIG der skal svare på det.

Hvis du ikke engang ved hvilken lov det er du bruger som grundlag for din klage (og derfor heller ikke har læst den), så synes jeg at det er flot at du kan komme med de påstande du kommer med.

Og hvad mener du med at de fleste kunder ikke vil opleve ændringer ? Det stiger mere eller mindre (mest)  for alle

Ja, der er prisreguleringerne på pakkerne hvert eneste år. Denne gang kommer TV 2 så med som betalingskanal, og det har selvfølgelig indflydelsen på prisændringerne.

Jeg gik dog ikke ud fra at det var det du brokkede dig over, da jeg ikke ligefrem kunne få det til at hænge sammen med uoverskuelighed, flytten rundt på kanaler osv. osv.

Redigeret af lunddal - 03-Oktober-2011 kl. 23:51
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil også gerne ha' oplyst hvilket lovgrundlang, der lægges til grund for en klage.
At YouSee skydes i skoen, at de har monopol, er noget sludder.
Både antenneforeninger, boligforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger er normalt demokratiske foreninger. Det er dem, der i stor udstrækning handler med YouSee. At den enkelte utilfredse, så ikke orker/magter at forsøge at ændre tingene gemmen sin egen forening, det fortæller jo intet om YouSee. Nok nærmere at nogle utilfredse får afløb ved at skrive her i forum. Det hjælper bare ikke. Prøv nu af få flertal for at få ændringerne igennem. Hvis ikke det kan lykkes, må det jo være fordi et flertal mener, at alternativerne er endnu ringere. Sådan virker demokratiet. Jeg ved selvfølgelig godt, at en del af dem, der ikke kan få ret, så gerne vil ha' et mindretalsdemokrati - hvad det så end er.

Wot ? - Jeg bor i en almen boligforening med Yousee. For en stribe år siden (5-6) mødtes vi og vedtog "pakkerne". Der var dengang det kørte analogt.

Siden har der ikke været møder om "pakkerne" - måske fordi Yousee indførte digitalt kort til mulighed for kanal-valg.

Vores "antenneforening" er ikke andet, end at vi har valgt YouSee som leverandør og ALT andet kører direkte mellem lejer og YouSee (dvs. pakke og kanalvalg).

MEN MEN - Hvis lovgivningen fritager "foreningsmedlemmer" (for medlemsskab, kanal og pakkevalg) så må det i princippet også forgrene sig helt op til YouSee, sådan at fx. undertegnede har (skal) have frit valg direkte hos leverandørern.

ps: Det der med at mødes og "vælge" pakkernes kanaler er godt nok old-nordisk. Det burde ikke kunne lade sig gøre...
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 00:05

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil også gerne ha' oplyst hvilket lovgrundlang, der lægges til grund for en klage.
At YouSee skydes i skoen, at de har monopol, er noget sludder.
Både antenneforeninger, boligforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger er normalt demokratiske foreninger. Det er dem, der i stor udstrækning handler med YouSee. At den enkelte utilfredse, så ikke orker/magter at forsøge at ændre tingene gemmen sin egen forening, det fortæller jo intet om YouSee. Nok nærmere at nogle utilfredse får afløb ved at skrive her i forum. Det hjælper bare ikke. Prøv nu af få flertal for at få ændringerne igennem. Hvis ikke det kan lykkes, må det jo være fordi et flertal mener, at alternativerne er endnu ringere. Sådan virker demokratiet. Jeg ved selvfølgelig godt, at en del af dem, der ikke kan få ret, så gerne vil ha' et mindretalsdemokrati - hvad det så end er.

Wot ? - Jeg bor i en almen boligforening med Yousee. For en stribe år siden (5-6) mødtes vi og vedtog "pakkerne". Der var dengang det kørte analogt.

Siden har der ikke været møder om "pakkerne" - måske fordi Yousee indførte digitalt kort til mulighed for kanal-valg.

Vores "antenneforening" er ikke andet, end at vi har valgt YouSee som leverandør og ALT andet kører direkte mellem lejer og YouSee (dvs. pakke og kanalvalg).

Og din "antenneforening" kan frit vælge en anden leverandør, hvis der er flertal for det.

MEN MEN - Hvis lovgivningen fritager "foreningsmedlemmer" (for medlemsskab, kanal og pakkevalg) så må det i princippet også forgrene sig helt op til YouSee, sådan at fx. undertegnede har (skal) have frit valg direkte hos leverandørern.

Nej, du blander ting sammen.
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 00:28

Redigeret af gearløs - 04-Oktober-2011 kl. 00:35
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 00:29

Redigeret af gearløs - 04-Oktober-2011 kl. 00:35
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 00:29

Hvad er egentligt din agenda lunddal (med al respekt)

Synes du at Yousee's kanal- og pakkepolitik, samt prissætninger er i orden. Vil du forsvare det eller hvad ?

Jeg stiller mig op og forsøger at anstød imod, hvad jeg betragter som et mediecirkus, med koncerner som aktører og forbrugerne som betalere.

Især TDC har ry for og telestyrelsens bevågenhed (iøvrigt også de andre) for at sprøjte nye tilbud ud som nærmest mere eller mindre er til at vildlede forbrugerne..

Måske rammer jeg lidt ved siden af, men jeg sigter sku da i den rigtige retning.

Hvad er din agenda ? Det virker som om, at du synes det er mere eller mindre i orden at Yousee smider nogle temmelig høje stigninger i hoved på os
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 00:30
ohh shit - jeg fukkede 2 redigeringer op så de blev til besvarelser (vidste du at jeg hedder Georg til fornavn)

Redigeret af gearløs - 04-Oktober-2011 kl. 00:36
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 01:55

Regeringen lovgav om frie kanal-, pakkevalg ud fra demokrati- og frihedsprincipper.

INGEN skulle tvinges til at købe (læs: betale) for ret meget mere end nødvendigt (tilføjelse: loven  må så absolut også indebære at priserne ikke skal stige - eller er loven jo til grin, hvis de bare henter "pakke" tabet hjem med prisstigninger, hvoraf loven som sådan også dikterer at priserne ikke må stige)

helt fint, OG så sker der gudhjælpe mig følgende...

Nu kan TV-producenterne desværre ikke score den samme profit ved at "medsælge" uønskede kanaler i pakker til folket.

OG så laver Yousee en TDC (en TDC er en ny betegnelse for et multinationalt profitselskab der  benytter sig af forvirringen ved ændringer til at score kassen med nye prissætninger).

Tænk hvis Netto altid havde solgt 1 liter mælk, hvor der var bundlet en lille fløde og Yougurt.

TÆNK, hvis Netto så kunne sige til deres kunder med tudekiks og andet pis, at DA DE IKKE mere kunne sælge mælk med ovennævne tilbehør SÅ SÆTTES PRISEN OP for fløde og Yougurt, samt at man nu kun kan købe 2 x 1/2 liter mælk i stedet for 1 liter (og dyrere).

UOVERSKUELIGT og forvirrende - og i tumulten løber de med folks penge.

DE VED GODT at folk i starten vil brokke sig

MEN de ved OGSÅ godt, at den pæne hr. Jensen hurtigt falder ned igen, fordi han er skolet til lydighed og kongehus.

MEN HVAD RAGER det OS, at de pludselig IKKE kan tjene det samme. Hidtil har De har skovlet penge ind fordi kanalerne ikke kunne adskilles på det analoge net.

Fu.. jer forkælede selskaber, bøj jer for tiderne og konkurrencen og indret jer til en lavere fortjeneste.

Jeg har derfor p.t. indgivet en anmeldelse til konkurrencestyrelsen for følgende...

UOVERSKULIGE KANALSAMMENSÆTNINGER
UIGENNEMSKULIGE PRISSTIGNINGER

OMBYTNING AF KANALER FOR AT SKABE FORVIRRING (MANIPULATION)

Hold da k... man, de tror saft-suseme at vi er en flok dresserede aber som de kan malke. JEG har aldrig set en så UFORSKAMMET, ÅBENLYS og AMATØRAGTIG måde at forsøge at score kassen på.

Helt ærligt - de tror at vi er IDIOTER. AT de bare kan bytte kanalerne rundt mellem pakkerne og så sætte priserne op - som om det var noget nyt og flot - haleluja !

ps: Har i set den med TV2-film kanalen. Man skal gud-hjælpe-mig købe HD-Pakken for at se TV2-film. Dette er bare et eksempel.

Med fare for at blive anklaget, for bare ville lave et indlæg uden nytte, vil jeg gøre et forsøg.
Jeg vil først sige at det er fremragende at intiativrige personer som Gearløs, bruger sin demokratiske ret til at indklage Yousee (TDC) for ombudsmanden, og guderne skal vide at jeg ønsker at sagen falder ud til Gearløs fordel, det er på tide at stoppe dette vandvid hvor man sender 40-50 intetsigende kanaler i hovedet på folk til 340 kr pr.mdr. og hvis de har den frækhed at vælge 15 til 20 kanaler selv, kan de få dem til samme pris - Tv2 som bliver omtalt stiger ok 12 kr i den lille pakke, men pakken stiger 30 kr- der sider nogle sultende mænd i den engelske kapitalfond som ejer tdc - og bare vil have mere og mere, de kan aldrig få nok- seneste regnskab kaldte den admin. direktør yousee en god forretning som han ville fremhæve- surtnok for alle med lav indtægt der er lejer i et såkalt demokratisk boligforening.Confused

Redigeret af ARTISTEN - 04-Oktober-2011 kl. 02:01
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 02:34

Regeringen lovgav om frie kanal-, pakkevalg ud fra demokrati- og frihedsprincipper.

INGEN skulle tvinges til at købe (læs: betale) for ret meget mere end nødvendigt (tilføjelse: loven  må så absolut også indebære at priserne ikke skal stige - eller er loven jo til grin, hvis de bare henter "pakke" tabet hjem med prisstigninger, hvoraf loven som sådan også dikterer at priserne ikke må stige)

Du bringer en lov på banen, vis os den. At du har hørt om der findes sådan en lov kan vi ikke bruge til noget. Ellers så klager du bare over noget som du tror er forkert.

helt fint, OG så sker der gudhjælpe mig følgende...

Nu kan TV-producenterne desværre ikke score den samme profit ved at "medsælge" uønskede kanaler i pakker til folket.

OG så laver Yousee en TDC (en TDC er en ny betegnelse for et multinationalt profitselskab der  benytter sig af forvirringen ved ændringer til at score kassen med nye prissætninger).

Ellers så bliver de nødt til at justere deres priser fordi de ikke får rabat ved at købe og sælge kanalerne i pakker.
Lad os tage et simplificeret eksembel. Kanal 123ABC blev før solgt til Yousee til 10.000.000 kr om måneden og var i mellempakken (som har lad os sige 1.000.000 modtagere altså 10 kr pr seer) og de desuden fik 10 kr i reklameindtægter pr seer pr måned. Altså havde kanalens producent 20.000.000 kr om måneden.
Nu bliver der frit valg og 50 % vælger kanalen fra. Det kræver stadig 20.000.000 kr at få kanalen til at løbe rundt, men de kan kun få 5.000.000 kr i reklameindtægter, altså bliver de nødt til sætte prisen til 15.000.000 hos yousee, som nu kun har 500.000 seere tilbage til kanalen. De bliver så nødt til betale 30 kr om måneden fordi det bliver jo ikke billigere at lave kanalen selv om der kun er halv så mange der ser den. Og jo flere seere kanalen mister jo dyrere bliver det for forbrugeren.

Tænk hvis Netto altid havde solgt 1 liter mælk, hvor der var bundlet en lille fløde og Yougurt.

TÆNK, hvis Netto så kunne sige til deres kunder med tudekiks og andet pis, at DA DE IKKE mere kunne sælge mælk med ovennævne tilbehør SÅ SÆTTES PRISEN OP for fløde og Yougurt, samt at man nu kun kan købe 2 x 1/2 liter mælk i stedet for 1 liter (og dyrere).

UOVERSKUELIGT og forvirrende - og i tumulten løber de med folks penge.

Så du siger ligefrem at nogle gange er det billigere at udnytte et 3 for x antal kroner i stedet for købe varerne hver for sig eller man betaler en billigere kg pris ved at købe stor pakke kød??Shocked

MEN HVAD RAGER det OS, at de pludselig IKKE kan tjene det samme. Hidtil har De har skovlet penge ind fordi kanalerne ikke kunne adskilles på det analoge net.

Fu.. jer forkælede selskaber, bøj jer for tiderne og konkurrencen og indret jer til en lavere fortjeneste.

Det er jo simpelt nok. Kanalerne bliver ikke billigere at producere og er der færre der vil se kanalerne så bliver de dyrere.
Det er heller ikke uden problemer at skille kanalerne af på et digitalt net med frit  valg af kanaler. Det vil kræve programkort på alle fjernsyn i husstanden. Det vil også gøre det nemmere at snyde (Du kunne jo bare købe et ekstra kort og give det til din nabo og så deler I udgifterne).

Jeg har derfor p.t. indgivet en anmeldelse til konkurrencestyrelsen for følgende...

UOVERSKULIGE KANALSAMMENSÆTNINGER
UIGENNEMSKULIGE PRISSTIGNINGER

OMBYTNING AF KANALER FOR AT SKABE FORVIRRING (MANIPULATION)

Hold da k... man, de tror saft-suseme at vi er en flok dresserede aber som de kan malke. JEG har aldrig set en så UFORSKAMMET, ÅBENLYS og AMATØRAGTIG måde at forsøge at score kassen på.

Helt ærligt - de tror at vi er IDIOTER. AT de bare kan bytte kanalerne rundt mellem pakkerne og så sætte priserne op - som om det var noget nyt og flot - haleluja !

Hvorfor mener du deres kanalsammensætning er uoverskuelig?
Du kan ikke undgå grundpakken og de kanaler der er der er enten fordi de skal være der, ikke koster alverden eller fordi udbyderne ellers ikke vil sælge kanalen til yousee.
Eller så kan du vælge at købe mellempakken eller fuldpakken.
I begge tilfælde sparer du penge i forhold til at købe kanalerne hver for sig, det synes jeg også er meget logisk.
Så har du frit valgskanalerne og nogle yderlige programpakker, der enten er de rigtig dyre kanaler
som canal+ og tv1000 eller de specielle udenlandske kanaler.
Det er da ikke specielt indviklet.
Ind i mellem bliver der flyttet en kanal fra en pakke til en anden enten pga forhandlinger med udbyderne til fordi kunderne gerne vil have kanalen flyttet. Man kan desuden ikke andet end forvente andet end mindre prisstigning hver år.

At man tror frit valg giver andet end dyrere priser er naivt. Det strider vel også i mod grundprincippet i en forening, nemlig at står man mange samlet står man stærkere end hvis man var 1 og 1, men det kræver at man ikke kun fokuserer på ens egne behov. Kan godt være man betaler 100 kr til kanaler som man ikke ser, men hvis man har sparet 200 kr i forhold til at skulle købe kanalerne hver for sig, så vil jeg nu mene man har vundet.

Du kan jo se om alternativerne er billigere og om de i det hele taget kan opfylde dine krav.
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 03:29
Donfrankie - Glimrende indlæg ! Du går ind i sagens substanser, så emnet belyses.

Jeg har nok været for naiv m.h.t. at fremture en lovgivning. Det er IKKE noget jeg selv har opdigtet, men vitterligt noget som jeg har fra samtaler med Yousee. Måske har jeg så misforstået noget.

Ikke desto mindre nævner du i dit eksempel med reklameindtægterne, at "..nu bliver der frit valg..."

Jeg forsøger at holde mig til det generelle overblik dvs. priserne som jeg (vi) skal betale for at få NØJAGTIG det samme.

Jeg havde mellempakken + ca. 13 ekstra kanaler a kr 12,-, hvortil jeg nu ca. skal betale op til 148,- mere mdl.  (1.800,- årl) for DET SAMME.

Det spiller ikke - og SÅ er jeg bedøvende LIGEGLAD med om nogle kanaler dør. Hvis de ikke kan skabe et marked - enten af egen drift, eller med tilskud - så må det ske.

UANSET hvordan man vender den aka eksemplet på en kanal der "mister" 50% seere, så HAR de jo IKKE et reelt markedsgrundlag, men levet på - ska vi sige - nas og nåde.

Med hensyn til overskueligheden. Jeg synes vitterligt ikke, at Yousee har været særligt gode til at informere rettidigt med priser og kanaler. Først her mandag den 3 oktober blev deres hjemmeside opdateret med kanaler/priser. Og så kunne de fx. have sendt et brev med et tilbud/oversigt over de kanaler jeg har og hvordan jeg kunne opnå samme.

Altså - det er sku stadig et værre cirkus med de kanaler og priser.

Hva sku den der HD pakke gøre godt for - jeg kan kun bruge et par stykker.

Redigeret af gearløs - 04-Oktober-2011 kl. 03:30
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 08:50
Hej

Jeg vil også komme med et par ord.
Jeg synes også det er mærkværdigt at de kanaler kan koste så meget.
Og uanset hvilken udbyder man har er prisen ens.
De har aftalte priser , som med meget andet.
Jeg har også læst om det med at man skulle have lov til at vælge de kanaler man ville have og at de ville lovgive om det , men er ikke sikker på at det nogensinde blev vedtaget.
Og når vi er igang , hvad med DR ??
Er da svineri at man skal betale 2200 kr om året for 1 kanal , mere eller mindre.
Jeg har bestemt mig at fra 1 januar , vil jeg ikke betale for det skrammel , ikke den pris.
Det er max 25 kr værd pr mdr.
Så må jeg jo se hvad de vil gøre ved det .
Kan være man kan få så meget omtale i medierne at der sker noget på det område.
Og så pisser det mig vildt af at jeg skal betale KODA afgift til eks tyske kanaler , for pengene går fandme ikke til dem , den hopper jeg ikke på.
Nej lad os få piratkort tilbage.
Jeg undrer mig over at man laver en lov for at beskytte et firma i England , CD og Viasat .

The_Unforgiven
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu