|
Yousee - kanaler forsvinder flere gange om dagen |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Bladerunner
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-November-2015 kl. 08:59 |
|
Hejsa
DR2, TV3 og Kanal 5 forsvinder flere gange om dagen fra favorit listen. Det sker på begge mine nye Samsung TV samtidigt så det er helt klart et signal problem. Når jeg går ind og finder kanalerne kan jeg se at der ikke er signal på dem og det må være derfor at de dropper ud af favorit listen. Desværre kommer de ikke automatisk på igen når der atter er signal. Dette forekommer flere gange i løbet af dagen. Et opkald til Yousee endte op i at jeg skal prøve at skifte kabel på mit ene TV. Så kan jeg jo se om det gør en forskel men jeg tvivler stærkt da det jo åbenbart er et generelt problem for flere (kan jeg se på Yousee's eget forum) Andre der bokser med dette problem ? Redigeret af Bladerunner - 23-November-2015 kl. 09:01 |
||
xozzi
Bruger Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder helt klart som et signal problem at du mister de 3 kanaler. Prøv med et nyt kabel fra indgang til TV. Hvis dette ikke afhjælper problemet, så skal du have målt de signal i din hoved indgang, for at se fejlen ligger fra filter/boks til indgang. Eller op problemet ligger ved yousee (kablerne fra sender til filter/boks).
At de ikke kommer tilbage i din favorit liste er der ikke noget gøre noget ved, det er dit software på dit tv der er skyld i dette. Men hvorfor ændre du ikke bare din kanalliste og så er den del løst.
|
||
Bladerunner
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret - vi for se når det nye kabel ankommer.
Det er bare pudsigt at noget, der har virket perfekt i 5 år pludseligt stopper med at virke - ikke bare for mig men også for mange andre. Det synes at være startet for mange her i november. |
||
xozzi
Bruger Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De digitale kanaler fylder mere og mere på sendenettet, hvilket stiller større og større krav til at ens installation er bedre og bedre.
Det tyder på at yousee har lavet en ændring på deres sendenet i november måned, der gør at mange pludselig ikke har nok signal igennem deres signal. Men det er problemet med at alle ønsker bedre og bedre billed og lydkvalitet. Førhen kunne du se analoge kanaler ved signalstyrke på de yderste frekvenser på bare 20%, men det kræver fast signalstyrke på digitale kanaler på minimum 90%.
|
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej. det med 'fylder mere' er ikke relevant. Hver mux (TDC slang QAM) er på 38.5 Mbit/s og robustheden er helt uafhængig af kanalerne "inde i" muxerne. Hele DVB-C transmissionen er bare bits og RS fejlretning. Det er først når transportstrømmen opdeles i kanaler, at bittene for af den enkelte kanal kommer til syne.
Det er ret sikkert at youSee arbejder med deres net. Der skal jo ske en masse med analogt sluk mv. til foråret. Jeg har engang i sommer mistet enkelte kanaler - BBC World - i min favoritliste på flere youSee bokse. Det lignede mere, at det var selve kanalens beskrivelse, der fjernes fra EPG på en måde så den også røg ud af Favoritlisten. Jeg har oplevet det flere gange også med et par andre kanaler, men det har ikke været et problem den sidste tid. Jeg tror det var omkring et tidspunkt, hvor youSee flyttede om på kanalernes fordeling i muxerne (QAMerne) Lars |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
Jwin
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fredag og lørdag skete der spontant ændringer på mit Sony HX730. Det er også YouSee. Der var byttet rundt på rækkefølgen og nogen kanaler, feks TV2 havde ikke signal. Der var IKKE genskannet. Det ved jeg fordi jeg selv satte en scanning igang og der blev rækkefølgen en anden. TV2 kom tilbage lidt senere. Min Pana recorder har ikke ændret noget.
Som et forsøg blev "Digtal Auto Service Update" på Sony'en sat til off. Den har ikke ændret noget siden...... I know, et febrilsk forsøg. Men det er rart at vide at andre oplever dette. Meget, meget mystisk. J Redigeret af Jwin - 23-November-2015 kl. 21:56 |
||
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også oplevet. at DR2 og TV2 har mistet deres signal flere gange de sidste par dage. Og er så kommet igen efter et stykke tid, benytter også Yousee, tænker at fejlen ligger hos dem.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har ikke oplevet nogen problemer her, der er intet der er ændret, bruger ikke favorit liste, har bare om nummereret kanalerne. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
'Har Yousee, og oplever præcis selv-samme problemer her. Pixxe-irriterende.
Det MÅ være et Yousee-problem.............. |
||
Vestegnen
Junior bruger Oprettet: 22-Juni-2015 Sted: brøndby strand Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en samsung harddiskoptager har også oplevet at kanal 5 TV3 og Zulu forsvinder efter ca en uge og har forholdsvis nye kabler er lidt træls at man hele tiden skal genindlæse kanalerne
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke nødvendigvis en fejl fra udbyderen, men mere sandsynlig Recorderen, de er kronisk ustabile, et af problemerne er bl.a tab af kanaler, et andet er spærrede optagelser. Dem er der en del af på min. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
- det er ikke et recorder-problem....og netop kanal 5, tv 3, zulu og tv2 news ( - hvad jeg lige umiddelbart har bemærket), som pludselig forsvinder.....og det er på begge mine fjernsyn.....
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |