|
Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt? |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | ||
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Havde også et Strong CAM i mit Panasonic der lavede det samme, men efter jeg byttede CAM ud med Viaccess, har det kørt som det skal. Måske du kan låne et til test og se om ikke det hjælper |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror du blander begreberne sammen. Strong (fabrikatet) er også et Viaccess (krypteringsstandarden) modul. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Lars_M
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har yousee og bland selv på begge mine tv'er (ældre LG plasma og nyere men billigt Sony).
Der er kun ventetid på krypterede kanaler lige efter tv'et er tændt. Derefter zapper det som normalt. |
||
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
||
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der et bestemt CI kort, som kan anbefales, for jeg synes også YouSees eget kort kører langsomt på mit Panasonic V20
|
||
flemmingkirk
Bruger Oprettet: 22-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bruger sådan et kort til YOUSEE NEOTION VIACCESS. Der er ingen ventetid og kan ikke mærke forskel. Kun når jeg tænder TVet og det står på en kodtet kanal.
|
||
Flemming Kirk
|
||
kiuls
Bruger Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde faktisk præcist det problem, da vi skiftede til "bland selv" - Efter en del eksperimenter og en håndfuld urimelige beskyldninger mod YouSee kundeservice :-) , fandt jeg ud af at det faktisk havde en betydning hvilket kort som sad i optageren (Panasonic DMR-BCT 730) og hvilket som sad i TV'et.
Det har jeg så fået til at virke, men jeg har stadig store problem med at få det til at virke optimalt i TV'et. Så sent så i morges, måtte jeg have modulet ud og ind igen, for at det ville vise krypterede kanaler (og det er de jo næsten alle sammen med "bland selv") Jeg har tidligere nævnt at jeg ikke havde problemet med tilkøbskanaler, dengang vi havde fuldpakke, men da jeg ikke brugte det så meget, kan det være at jeg bare har været heldig... Jeg kan se på det modul jeg bruger i TV'et at der står både CI og CI+, men jeg har ikke så meget forstand på det, så måske bruger den CI+ standarden alligevel... Meget sjovt at der står på bagsiden af modulet at det er godkendt af YouSee og det er en garanti for at virker optimalt med YouSee's kodede programmer . :-) Håber at finde en løsning snart, da det som sagt er rimeligt belastende.... /Kim
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det virker jo til deres kanaler, de kan afkodes og ses, de skriver så ikke, at det vil give problemer med optagelse når de bruges i en enhed der kan det. Jeg vil ikke have forhåbninger om at de stopper med salget af + moduler, da de opfylder kravene fra deres leverandører. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
kiuls
Bruger Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De virker, men meget dårligt - det kan da ikke være meningen at man skal hive det ud og ind af TV'et et par gange om ugen og derudover accepterer at et kanalskift kan taget op til 20 sekunder - det tager lidt af glæden væk og det er udelukkende et problem skabt af kodningen i forbindelse med bland selv.
Jeg mener ikke det er rimeligt når der anvender YouSee godkendt hardware... /Kim
|
||
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør jeg nok så. Det der virker er et rødt hvor der står Viaccess på, ved så ikke hvem der laver det. |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil tro det er er Smith Cam. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det er bestemt ikke hverken rimeligt eller fair. Jeg havde problemet med Stofa og deres godkendte modul, og jeg kunne desuden ikke optage med det. De kunne/ville ikke gøre noget ved det. Jeg returnerede modulet, fik pengene tilbage og købte et modul uden +. Herefter har alt virket upåklageligt. CI+ er styret af film- og reklamebranchen, og TV udbyderne er ikke stærke nok til at kunne gøre noget ved det.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skriger til himlen at der findes så dårlig hardware/software til bland selv. Hvis intentionen med det politisk bestemte frie valg skal ha nogen gang på jorden, så må udbyderne komme ud af busken og forlange noget der virker!
Alternativet er at de fleste cutter antennen, og vælger streaming istedet. |
||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |