recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Jeg har præcis det samme problem. Efter at vi skifte til "bland selv" er mit kanalskift også blevet meget langsommere.

Jeg har et Panasonic G20 med et Strong modul fra You See med deres logo på.

Det jeg oplever er at TV'et står i 10-15 sekunder hvor der på skærmen står "encrypted channel" - normalt skifter den så efter de ca. 15 sek. men af og til fryser den og så skal jeg have Cam modulet ud og ind igen, så virker det i en periode.

Dette kan godt forekomme flere gange om ugen og det er temmelig belastende ..  :-(

Det skal siges at da vi tidligere havde fuldpakken, kørte jeg også med Cam modul til tilkøbskanaler og der havde jeg aldrig dette problem ...

/Kim

Havde også et Strong CAM i mit Panasonic der lavede det samme, men efter jeg byttede CAM ud med Viaccess, har det kørt som det skal. Måske du kan låne et til test og se om ikke det hjælper
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Havde også et Strong CAM i mit Panasonic der lavede det samme, men efter jeg byttede CAM ud med Viaccess, har det kørt som det skal. Måske du kan låne et til test og se om ikke det hjælper

Jeg tror du blander begreberne sammen. Strong (fabrikatet) er også et Viaccess (krypteringsstandarden) modul.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 13:02
Jeg har yousee og bland selv på begge mine tv'er (ældre LG plasma og nyere men billigt Sony).

Der er kun ventetid på krypterede kanaler lige efter tv'et er tændt. Derefter zapper det som normalt.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 13:48
Er der et bestemt CI kort, som kan anbefales, for jeg synes også YouSees eget kort kører langsomt på mit Panasonic V20
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2004
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 13:54
Jeg bruger sådan et kort til YOUSEE NEOTION VIACCESS. Der er ingen ventetid og kan ikke mærke forskel. Kun når jeg tænder TVet og det står på en kodtet kanal.
Flemming Kirk
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 18:00
Jeg havde faktisk præcist det problem, da vi skiftede til "bland selv" - Efter en del eksperimenter og en håndfuld urimelige beskyldninger mod YouSee kundeservice :-) , fandt jeg ud af at det faktisk havde en betydning hvilket kort som sad i optageren (Panasonic DMR-BCT 730) og hvilket som sad i TV'et.

Det har jeg så fået til at virke, men jeg har stadig store problem med at få det til at virke optimalt i TV'et.

Så sent så i morges, måtte jeg have modulet ud og ind igen, for at det ville vise krypterede kanaler (og det er de jo næsten alle sammen med "bland selv")

Jeg har tidligere nævnt at jeg ikke havde problemet med tilkøbskanaler, dengang vi havde fuldpakke, men da jeg ikke brugte det så meget, kan det være at jeg bare har været heldig...

Jeg kan se på det modul jeg bruger i TV'et at der står både CI og CI+, men jeg har ikke så meget forstand på det, så måske bruger den CI+ standarden alligevel...

Meget sjovt at der står på bagsiden af modulet at det er godkendt af YouSee og det er en garanti for at virker optimalt med YouSee's kodede programmer .  :-)

Håber at finde en løsning snart, da det som sagt er rimeligt belastende....

/Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 18:09

Det virker jo til deres kanaler, de kan afkodes og ses, de skriver så ikke, at det vil give problemer med optagelse når de bruges i en enhed der kan det.
Jeg vil ikke have forhåbninger om at de stopper med salget af + moduler, da de opfylder kravene fra deres leverandører.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 19:30
De virker, men meget dårligt - det kan da ikke være meningen at man skal hive det ud og ind af TV'et et par gange om ugen og derudover accepterer at et kanalskift kan taget op til 20 sekunder - det tager lidt af glæden væk og det er udelukkende et problem skabt af kodningen i forbindelse med bland selv.

Jeg mener ikke det er rimeligt når der anvender YouSee godkendt hardware...

/Kim
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Jeg tror du blander begreberne sammen. Strong (fabrikatet) er også et Viaccess (krypteringsstandarden) modul.

Flemming

Det gør jeg nok så. Det der virker er et rødt hvor der står Viaccess på, ved så ikke hvem der laver det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 20:14

Vil tro det er er Smith Cam.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

De virker, men meget dårligt - det kan da ikke være meningen at man skal hive det ud og ind af TV'et et par gange om ugen og derudover accepterer at et kanalskift kan taget op til 20 sekunder - det tager lidt af glæden væk og det er udelukkende et problem skabt af kodningen i forbindelse med bland selv.

Jeg mener ikke det er rimeligt når der anvender YouSee godkendt hardware...
/Kim

Nej det er bestemt ikke hverken rimeligt eller fair. Jeg havde problemet med Stofa og deres godkendte modul, og jeg kunne desuden ikke optage med det. De kunne/ville ikke gøre noget ved det. Jeg returnerede modulet, fik pengene tilbage og købte et modul uden +. Herefter har alt virket upåklageligt. CI+ er styret af film- og reklamebranchen, og TV udbyderne er ikke stærke nok til at kunne gøre noget ved det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 09:48
Det skriger til himlen at der findes så dårlig hardware/software til bland selv. Hvis intentionen med det politisk bestemte frie valg skal ha nogen gang på jorden, så må udbyderne komme ud af busken og forlange noget der virker!

Alternativet er at de fleste cutter antennen, og vælger streaming istedet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu