recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 16:17

Der er jo som sådan ingen løjne, deres moduler kan bruges til at se udsendelserne, de har bare ikke sagt noget om at man ikke kan optage når de bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er jo som sådan ingen løjne, deres moduler kan bruges til at se udsendelserne, de har bare ikke sagt noget om at man ikke kan optage når de bruges.

De kan jo netop ikke bruges til at se udsendelserne uden at man skal finde sig i diverse frysninger og meget langsomme kanalskift.

Det var jo det som startede hele denne tråd ...

/Kim 
Til top
Harpo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harpo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 16:53
Citér Har du prøvet at bytte rundt på de to kort - det virkede for mig, men hensyn til problemer med at optage

Det har jeg prøvet, men det virkede desværre ikke.

Citér ... indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Ok, det vil jeg prøve så.

Tak for hjælpen.

Carsten


Redigeret af Harpo - 02-Februar-2016 kl. 17:10
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 18:24
Slet alle de kanaler du ikke kan se, samt dem du ikke ser.
Det virkede hos mig. (2 Ca moduler og 2 kort)

Og med slet mener jeg slet dem helt.
Gør også den indbyggede tv-guide hurtigere til at opdatere.

JH
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 02:47
Mit Tv er også begyndt med fhv. lange loadtider ved kanalskift og enkelte kortvarige pixelringer på enkelte kanaler.

Måske har det noget med lukningen af de analoge og deraf de omrokeringer, der lige nu er i gang med at blive effektueret.

Jeg har 2 moduler (1+ og 1 alm.) og 2 YouSee kort - til min Bland Selv fuldpakke.

Jeg har overhovedet ingen problemer med, at se eller optage de krypterede kanaler.

Så måske er løsningen et af hvert  - for dem der skal bruge 2.Wink


Redigeret af Roland - 22-Februar-2016 kl. 11:51
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AGAAGA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 08:56
Nu har jeg prøvet et rødt viaccess, hvor der står mpeg2 bagpå og et ny erhvervet Strong (yousee ready) hvor der er mpeg4 logo.

Det yousee strong kort til 400+kr loader kanaler ekstremt langsomt og viser sågar kodet signal på kanaler som jeg ellers har rettigheder til. Nogle gange viser det først kodet signal...sort skærm og så kommer kanalen frem. Har også prøvet at lade tv'et stå i 5 min før jeg skifter kanaler. Alt ialt virker det af HT. Mit tv er et panasonic vt30 og kommer til at køre med mpeg2 kortet da det virker perfekt.

Mine forældre har været mindre heldige. Først havde de fuldpakke med 3 ekstra kanaler og er pga antenneforeningen overgået til bland selv +30 kanaler of herefter virkede ingenting på 2 tv som førhen virkede perfekt. De gamle fk at vide at de skulle tage ca modul kortet ud og putte dem ind igen (2 tv-2kort), lave kanal søgninger, lade tv stå på DR1 i nogle timer, købe nye kabler/stik(selvom der var 100% signal og ingen bit Fejl, yousee har også slettet kortene og prvisioneret dem igen.... Lang historie kort: de fik smadret et tv ved at indsætte 1 kort forkert, pins er bøjede. Pt har de et TV som virker efter traffik lys mønsteret ( nu virker det, nu virker det ikke osv). Denne weekend kan yousee ikke gøre noget pga system skift). Jeg prøvede sågar med mit røde viaccess ca modul og deres kort i deres tv, og det virkede heller ikke på deres gamle og deres nye tv.
De har 2 samsung tv'er.

Omkring yousee tech support må jeg sige at den er mangelfuld og ret nederen. De logger ikke case historie for at se hvad den enkelte kunde er blevet anbefalet og de fleste er så grønne at selv jeg ved mere end hvad supporteren gør.

I dag står den så på test med det ny erhvervede strong kort. Håber det kommer til at virke, men min mave siger mig det modsatte. Ligemeget hvad så har dette show kostet mine gamle forældre adskillige 1000 kr som knap nok forstår at bruge alle knapperne på samsung fjernbetjeningen. havde jeg ikke været rejst væk pga job ville jeg dog kunne have sat en stopper for yousee kundesupport og tech supports dårlige og mangelfulde anbefalinger.

Et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på er: kan man via tv eller pc konfigurere ca moduler med henblik på at slå onboard CI+ features til of fra og hvordan opdaterer man fw koden på ca modulet? Hvilke settings bør et ca modul kort have?

God søndag. Aga.



Redigeret af AGAAGA - 17-April-2016 kl. 09:03
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af AGAAGA AGAAGA skrev:


Et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på er: kan man via tv eller pc konfigurere ca moduler med henblik på at slå onboard CI+ features til of fra og hvordan opdaterer man fw koden på ca modulet? Hvilke settings bør et ca modul kort have?

Du kan ikke på nogen måde slå CI+ features til eller fra og du kan ikke opdatere dit CA modul eller ændre settings. Dette kræver et programmerbart modul og specialudstyr, men et almindeligt CA modul kan ikke omprogrammeres. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AGAAGA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 10:51
Ok, tak for feedback. Mener dog at jeg for nogle år siden opdaterede et viaccess kort på en pc, men jeg kan ikke finde sw mere

Nu kom det til mig, det vat på Smardtv.com hjemmesiden jeg fandt en opdatering på.

Redigeret af AGAAGA - 17-April-2016 kl. 11:04
Til top
HiFi_Geek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HiFi_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 12:56
AGAAGA, har du snakket med Strongs kundeservice? De har jo taget ansvaret for en CI+ fejl i deres kortlæsere, som er rettet med ny software. Du bliver nok nødt til at høre dem, hvad de gør med kortlæsere på markedet nu?
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AGAAGA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 13:12
Det havde jeg ikke tænkt på. Det prøver jeg.
Tak.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 14:32
Glæder mig til at høre hvad de siger ..  :-)

Som nævnt tidligere, har jeg de samme problemer og jeg må tilstå at jeg ikke havde hørt noget om softwarefejl ...

Håber du poster svaret fra Strong..
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 19:06
På mit 6 år gamle Panasonic V10 tager et skift mellem to tv-kanaler i kanalrækkefølgen 1-2 sekunder.
Skift til vilkårlig kanal tager 4-6 sekunder. Skift til kodet kanal tager 6 sekunder.
Det synes jeg ikke er lang tid, og det virker altid.

Jeg har en SMIT-kortlæser siddende i tv'et.

Zappetiden i den nye boks som YouSee lancerer i morgen, og som ikke bruger kortlæser, siges at være ½ sek. mellem næste eller foregående kanal i kanalrækkefølgen, og op til 2 sek. til vilkårlig kanal.
 


Redigeret af Vilhelm - 17-April-2016 kl. 19:41
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu