recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee  = no see, no internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee = no see, no internet

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 15:29
TDC får betaling for at tv og internet virker ud til alle deres kunder?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

TDC får betaling for at tv og internet virker ud til alle deres kunder?


Klaus
Nej, TDC får bl.a. penge for at udvikle, etablere og stille mange forskellige typer af linier til rådighed for samfundet - herunder myndigheder.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 16:32
Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Jamen så bor du næsten ved siden mig (Kastruplundgade). Desværre er vi pt. ikke i stand til selv at vælge leverandører pg.a. en kontrakt der udløber i det nye år. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Jamen så bor du næsten ved siden mig (Kastruplundgade). Desværre er vi pt. ikke i stand til selv at vælge leverandører pg.a. en kontrakt der udløber i det nye år. 
Det gør jeg, og det er netop derfor jeg undrer mig over jeres oplevelser. Her spiller det bare, og jeg har ikke tidligere hørt, at der skulle være problemer med signalerne, heller ikke fra nabo ejendommene.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Jamen så bor du næsten ved siden mig (Kastruplundgade). Desværre er vi pt. ikke i stand til selv at vælge leverandører pg.a. en kontrakt der udløber i det nye år. 
Det gør jeg, og det er netop derfor jeg undrer mig over jeres oplevelser. Her spiller det bare, og jeg har ikke tidligere hørt, at der skulle være problemer med signalerne, heller ikke fra nabo ejendommene.
Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 17:13
[/QUOTE]
Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
[/QUOTE]
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

[/QUOTE
Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
[/QUOTE]
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
[/QUOTE]
Det er ikke samme ejendom. Den du omtaler er et socialt byggeri og vores ejendom er en andels forening.

Så godt det opslag du nævner. Men iflg. YouSee var fejlen i går ikke kun hos os, men også andre steder i Kastrup.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
[/QUOTE]
Det er ikke samme ejendom. Den du omtaler er et socialt byggeri og vores ejendom er en andels forening.

Så godt det opslag du nævner. Men iflg. YouSee var fejlen i går ikke kun hos os, men også andre steder i Kastrup.
[/QUOTE]
Ok. Jeg er dog stadig overrasket over jeres kvaler, normalt er borgerne i kvarteret, ret hurtige til at skrive på FB, når der bare er det mindste, eller udtrykke deres utilfredshed på torvet. Ikke sådan at jeg står på torvet og og deltager i debatten Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
Det er ikke samme ejendom. Den du omtaler er et socialt byggeri og vores ejendom er en andels forening.

Så godt det opslag du nævner. Men iflg. YouSee var fejlen i går ikke kun hos os, men også andre steder i Kastrup.
[/QUOTE]
Ok. Jeg er dog stadig overrasket over jeres kvaler, normalt er borgerne i kvarteret, ret hurtige til at skrive på FB, når der bare er det mindste, eller udtrykke deres utilfredshed på torvet. Ikke sådan at jeg står på torvet og og deltager i debatten Wink
[/QUOTE]
Jeg har hørt at der har været en del sure bemærkninger herfra på FB. Jeg er ikke selv på FB.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 18:13
[/QUOTE]
Jeg har hørt at der har været en del sure bemærkninger herfra på FB. Jeg er ikke selv på FB.
[/QUOTE]
Nu kan det selvfølgelig godt være at jeres forening, ligesom vores har deres egen lukkede FB side, men jeg følger 3 FB sider, hvor så godt som alt der handler om Kastrup bliver slået op. Der er brok over ikke tømte skraldespande, en stjålet Isbjørn  Thumbs Down og fyrværkeri som larmer åh så meget Confused men ingen nævner med et ord, at de har problemer med deres forbindelse fra Yousee.

Jeg tog så lige en tur ind på Yousee's driftside, og der er en fejlmelding i området, som jeg lige ser det, og den handler om noget webmail. Men du må have en god kamp med få det I betaler for hos Yousee Ouch
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile
Tak for et spændende indlæg. Jeg mener nu at vi allerede har fiber kabler indlagt i hele området.

For mig er prisen vigtig, men ikke et alt afgørende parameter. Jeg vil gerne betale lidt mere hvis deres ydelser fungere. Som YouSee ydelser fungere her, så betaler vi alt for meget nu.

Jeg mener også at YouSee påtager sig en samfundopgave på flere måder. Folk her omkring arbejder ofte hjemmefra. Det har man taget forbehold for om de kan, grundet tilgængeligeden af internettet - eller manglen af samme.

Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.

For mig at se tager Yousee ikke deres ansvar alvorligt, det eneste jeg mener man tager alvorligt er vist indtjeningen, med for ringe forsyningssikkerhed og for ringe service over en bred kam (fejlrettelser og information).  

Jeg er enig i din betragtning at prisen ikke er altafgørende. For mig er det også, som dig, stabiliteten. Jeg synes bare ikke at prisen for Yousee er deres produkt “værd” og nu valgte jeg at stille op til bestyrelsen for ca 5 år siden med det mål at få fiber i vores huse. Sidste sommer kom Fibia så forbi med er godt tilbud: gratis installation, etablering og det hele for 5års aftale med foreningen. Eneste krav var at ca de her 2/3 hoppede med i første omgang. Så jeg har fugt mange timer sammen med en projektgruppe på at få folk med. Der hjælper det temmeligt meget med ca 100kr/måned i besparelse for dem der “bare skal have net” hvilket er ca 80% af alle.

Vores aftale med Yousee på vores eget COAX net har altid kun omhandlet TV, hvor internet var på rent markedsvilkår.

Nu er vi ca 2/5 igennem udrulningen og det spiller bare og Yousee er nok begyndt at notere en hvis aktivitet herude, da selv kundeservice piver over alle de opsigelser der kommer herude fra ClapTongue

Fordelen er nu at synes folk det er noget l... kan de let skifte imellem 2 udbydere (udover dem via adsl, som kun giver 10/2)
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu