recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og TVtuner til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee og TVtuner til PC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: 7500 Holstebro
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 14:12

Jeg har haft en oplevelse efter div. undersøgelser omkring mit DVB-T kort Cinergy 600 TV gav følgende resultat:

Intervideo opsætningen på XP fungerer fint nu. Alle kanaler er der!

Windows7 Medie Centret kan fint installere mine DVB-T kanaler og de er også fine at se på.

Terratec Home Cinema kan fint hente alle kanalerne, men udseendet er ret så Z'et. Genstart medfører, at alle kanalerne er væk. THC kan altså ikke scanne korrekt og som jeg har haft oplevelser med en DVB-C "dongle" (Terratec H7), så er THC ret så konfus: kanalernes opsætning holder ikke og ofte er det svært at få den til at finde alle kanaler. Jeg har prøvet at scanne et bånd adfor at komme frem til noget, som THC alligevel "glemte næste gang, jeg tændte PC'en.

Opdager nu, at DVBviewer direkte har en post, der hedder Yousee Cable. Er der nogen af jer, der ved, at det fungerer, så med hvilket kort/dongle?

Mit DVB-T Cinergy 600 TV kort kan DVBviewer ikke genkende - så vidt jeg er kommet, så gode råd igen er velkomne.

ABO8.6.2011. Tlf. nr. 97412484.

Til top
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 14:13
Til top
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 14:14

Jeg har haft en oplevelse efter div. undersøgelser omkring mit DVB-T kort Cinergy 600 TV gav følgende resultat:

Windows7 Medie Centret kan fint installere mine DVB-T kanaler og de er også fine at se på.

Terratec Home Cinema kan fint hente alle kanalerne, men udseendet er ret så Z'et. Genstart medfører, at alle kanalerne er væk. THC kan altså ikke scanne korrekt og som jeg har haft oplevelser med en DVB-C "dongle" (Terratec H7), så er THC ret så konfus: kanalernes opsætning holder ikke og ofte er det svært at få den til at finde alle kanaler. Jeg har prøvet at scanne et bånd adfor at komme frem til noget, som THC alligevel "glemte næste gang, jeg tændte PC'en.

Opdager nu, at DVBviewer direkte har en post, der hedder Yousee Cable. Er der nogen af jer, der ved, at det fungerer, så med hvilket kort/dongle?

Mit DVB-T Cinergy 600 TV kort kan DVBviewer ikke genkende - så vidt jeg er kommet, så gode råd igen er velkomne.

Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af abochr abochr skrev:

Nu skal jeg lige være helt sikker - du snakker om DVB-T, men YouSee benytter DVB-C, og hvis du kan få digitale signaler ind via DVB-T via kablet fra YouSee, har du i høj grad indstråling fra DVB-T sendenettet. Og dét kan så forklare hvorfor det kun virker periodisk - indstrålingen er ikke nødvendigvis den samme hele tiden.

/Mark
Til top
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 16:17
Du får rettet mig igen: Cinergy 600 TV er nok en analog TVtuner. Den får i hvert fald Yousee signalet ind gennem de ledniger jeg omrtalte i går fra Yousee og ikke et signal gennem luftantenne eller lignende.

Svar NOK?

I øvrigt, så er der ikke ret mange kort/dongler herhjemme, der kan bruges til DVBviewer, hvis det skal være DVB-C! Se her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features

ABO8.6.2010.

Min konklusion på hele denne sag er følgende: Terratec Home Cinema er ikke god nok til danske forhold lige nu; den var god nok for 6 måneder siden og kan meget vel blive det igen, men ikke nu. Og da jeg søgte en DVB-C løsning og det ikke er muligt med DVBviewer heller, så er der kun en mini MAC tilbage.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:24

Du får rettet mig igen: Cinergy 600 TV er nok en analog TVtuner. Den får i hvert fald Yousee signalet ind gennem de ledniger jeg omrtalte i går fra Yousee og ikke et signal gennem luftantenne eller lignende.

Svar NOK?

I øvrigt, så er der ikke ret mange kort/dongler herhjemme, der kan bruges til DVBviewer, hvis det skal være DVB-C! Se her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features

ABO8.6.2010.

Min konklusion på hele denne sag er følgende: Terratec Home Cinema er ikke god nok til danske forhold lige nu; den var god nok for 6 måneder siden og kan meget vel blive det igen, men ikke nu. Og da jeg søgte en DVB-C løsning og det ikke er muligt med DVBviewer heller, så er der kun en mini MAC tilbage.

Der er ikke noget der har ændret sig indenfor de sidste 6 måneder, der gør at THC ikke virker - jeg har da selv for nylig brugt det midlertidigt til YouSee/DVB-C, da jeg ikke lige havde DVBViewer installeret. Din tidligere Terratec H7 er 100% understøttet i DVBViewer, selvom den ikke fremgår direkte af listen. Alle enheder, der har en BDA driver, fungerer i princippet i DVBViewer.

Jeg kan udfra dine posts ikke helt gennemskue, om du ønsker at få digitale kanaler (altså DVB-C), eller om du er tilfreds med kunne fange analoge kanaler. Sidstnævnte kan godt fanges med din Cinergy 600. Hvis du ønsker DVB-C, skal du have ny hardware før det kommer til at virke, og hvis du også vil have mulighed for at fange krypterede kanaler, skal du have en tuner med CI mulighed (f.eks. den Terratec H7, du havde tidligere) - ellers er du "begrænset" til de frie ukrypterede kanaler.

/Mark

Redigeret af Markh - 08-Juni-2011 kl. 17:28
Til top
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:56
Nu bliver det spændende:
1) Mener du, at Terratec H7 virker fint med DVBviewer?
2) Har du prøvet Terratec Home Cinema (THC) + H7? Hvis ja, med hvilket resultat?

Ja, jeg vil gerne købe H7 eller et anden tuner, så jeg kan optage og evt. brænde det optagne på DVD.

Så kan du give mig nogle henvisninger til en god DVB-C tuner og hvilket software, jeg skal bruge, så er jeg meget interesseret.

ABO8.6.2011.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 18:22

Nu bliver det spændende:
1) Mener du, at Terratec H7 virker fint med DVBviewer?
2) Har du prøvet Terratec Home Cinema (THC) + H7? Hvis ja, med hvilket resultat?

Ja, jeg vil gerne købe H7 eller et anden tuner, så jeg kan optage og evt. brænde det optagne på DVD.

Så kan du give mig nogle henvisninger til en god DVB-C tuner og hvilket software, jeg skal bruge, så er jeg meget interesseret.

ABO8.6.2011.

Jeg har jo i mit første svar anbefalet DVBViewer, som jeg bruger både til DVB-C og DVB-T med mine tre Terratec USB tunere. Jeg skrottede med det samme Terratec Home Cinema da det bl.a. virker alt for trægt i forhold til DVBViewer. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 19:54
Kan du, Flemming eller Mark eller ?, fortælle mig hvilke TVtunere, du bruger sammen med DVBviewer?

Og er der særlige forhold, jeg skal vide, inden jeg går i gang med DVBviwer?

Jeg kan se mit gamle H7 til salg hos Fønix computer til 811, så jeg er spændt på om jeg skal købe det tilbage.

ABO8.6.2011.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 20:31

Kan du, Flemming eller Mark eller ?, fortælle mig hvilke TVtunere, du bruger sammen med DVBviewer?

Og er der særlige forhold, jeg skal vide, inden jeg går i gang med DVBviwer?

Jeg kan se mit gamle H7 til salg hos Fønix computer til 811, så jeg er spændt på om jeg skal købe det tilbage.

ABO8.6.2011.

Jeg har tre stk. Terratec HTC USB XS HD. De er muligvis ikke i handelen længere. Efterfølgeren , som i øvrigt er identisk bortset fra farven, mener jeg hedder H5.  De fungerer fortrinligt med DVBViewer. Hvis du læser manualen til DVBViewer skulle der ikke være så meget at være i tvivl om.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
abochr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 23:02
Smukt, præcist svar. Jeg ender nok med at købe den H7, jeg sendte tilbage!

De, du har, fås ikke mere, men H5 fåes og H7. H7 ved jeg virker, det er bare softwaren, der ikke dur. Men kan du få dine til at du med DVBviewer, så kan jeg også få H7 til at virke. Forskellen er sofwaren.

Tak for rådet. Nu tænker jeg lidt og så kommer jeg måske tilbage med et hurra, for nu virker H7 pga. DVBviewer.

God pinse, ABO8.6.2011.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 23:57
Jeg kører med "Terratec CinergyC PCI HD" og "Terratec H5" og det kørt upåklageligt på YouSee i over 2 år. Eneste ulempe er hvis YouSee skifter kanal placering, så skal man scanne. Men det har de vidst ikke ændret siden januar.

Man skal bruge en speciel transponderliste til DVB-Viewer alt efter hvor i landet man bor.

Jeg har lagt en til Københavns området her, da jeg kun har adgang til den:

Transponderliste YouSee København pr. 01-01-2011
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu