recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og Viasat 4K. Bedste løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee og Viasat 4K. Bedste løsning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee og Viasat 4K. Bedste løsning?
    Sendt: 16-August-2019 kl. 05:32
Jeg har pt et LG OLED B8 4K TV og en Humax 2K boks, med harddisk det fungerer fint nok men det kan jo ikke vise 4K på boksen. Jeg vil gerne have den Nye Viasat 4K Ultra HD kanal, og har bland selv i øvrigt.
Men jeg har  hverken CAM modul eller 4K Humax boks. 
Og gider ikke Humax boksen med optagelser i skyen, det fungerede dårligt sidste gang jeg havde den. 
Hvilket CAM modul er jeg SIKKER på virker med mit OLED tv og et Yousee Kort og Viasat Ultra HD kanalen? Og hvordan vil det fungere med en harddiskoptager og Cammodul? Hvordan får jeg det korrekt bikset sammen? Jeg kan jo splitte signalet som det er nu i antennekablet ud til min Humax 2K boks og så CAM modul i tvet som jeg vil købe, og så se udelukkende Viasat 4K gennem CAM og alt andet gennem Humax 2K boks. 

Men fremadrettet er der en god løsning til at optage programmer uden om Humax 2K boksen hvor man jo ikke kan overføre optagelserne til sin pc og andre medier. Der er jo det med kryptering, optagelserne er jo pt låst til Humax 2K og kan IKKE overføres hvilket er oldnordisk.
Jeg har før optaget gennem en ældre tv.boks hvor optagelserne ikke var krypterede. Med Yousee-kort og Yousee kanaler hvad vil så blive krypteret og hvad vil ikke? Hvordan fungerer optagelser udenom yousees egne optageløsninger? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 06:27
'YouSee Ready' CAM fungerer. De henviser selv til en løsning, hvis man kontakter dem. Du skal blot sikre dig, at du er på YouSees coax-net. Viasat Ultra HD-kanalen distribueres ikke til dem, der modtager via telefonstik.

Der er optager i dit LG B8, men lagerpladsen skal tilsluttes i form af en USB-harddisk. Optagelser til denne vil dog også være krypteret og kan ikke trækkes ud. Hvis du vil have en løsning til at optage uden kryptering, så skal du kigge på nogle eksterne tunerbokse. Disse vil dog ikke kunne tilbyde de forskellige YouSee-funktioner, som du har i Humanx-boksen pt. Jeg ved heller ikke, om nogen af dem har HEVC-dekodning, som kræves til at modtage Viasat Ultra HD.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 09:13
En 4K boks fra f.eks. Gigablue, VU+, Dreambox etc. i kombination med et passende CA modul og en ekstern harddisk kan optage ukrypteret og optagelserne kan overføres til PC og andre medier. Priserne på disse bokse starter så vidt jeg husker omkring 800 kr. Søg på det tyske marked for størst udvalg og laveste priser. En god side at sammenligne priser på er
 https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682485-9682529.html
Flemming


Redigeret af fltk - 16-August-2019 kl. 09:34
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 10:48
Okay takker for svarene. Jeg er på Yousees Coax net. 
Jeg har en gammel tv-boks med tuner som sagt, jeg vil prøve den først før jeg begiver mig ud  i en ny boks. Yousee har kun 1 4K kanal så vidt jeg kan se, men de kommer jo nok men starter bare med et cam modul som er Yousee ready, kan se at Av-connection har et til 299kr og så et kort fra Yousee så ser jeg den løsning an, dvs splitter antennekablet ud i 2 og kører den ene ind i tv´et og den anden ind i min optagerboks og ser hvad der sker. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 11:45
 Husk Viasat UHD fås kun i bland selv, ikke som enkelt kanal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Husk Viasat UHD fås kun i bland selv, ikke som enkelt kanal.


Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg vil gerne have den Nye Viasat 4K Ultra HD kanal, og har bland selv i øvrigt.


Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:08
Nemlig har heldigvis bland selv og point til rådighed(skifter bare en af de andre kanaler jeg har i øjeblikket) så er der råd til 1 point og Viasat Ultra 4K Kanalen. Og jeg kan se at feks Clint har en boks der kan køre 4K med plads til CAM modulet men starter med det direkte i tv´et, og satser på ikke at skulle opgradere til en ny boks. 

Måske kan min gamle Clint boks klare opgaven, men der er noget med bland selv og at de ikke er særligt nemme at optage pga kryptering eller hvad ved jeg. Gider bare absolut ikke Yousees egen løsning 4K Humax boksen med optagelser i skyen/servere. Husker det var problemfyldt af helvedes til, hvor det åbenbart ikke var ens egne optagelser selv, men ofte noget der blev streamet fra Yousees servere så at sige, i ringere kvalitet. Og så hakkede eller fejlede sprul frem og tilbage funktionen på live tv og så videre og så videre. Rent mareridt. 
Optager med harddisk indbygget virker trods alt nu dog kun med 2K, selvom der også har været en del børnesygdomme siden den blev lanceret, så fungerer den fint nu, MEN det er noget bras at optagelserne er krypterede dvs låst til boksen. Det er sgu noget juks. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:16
 Optagelser er låst til enheden grundet ophavsrettigheder. Du skriver. "Måske kan min gamle Clint boks klare opgaven". Er den UHD kompatibel.? Hvis ikke så nej.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Optagelser er låst til enheden grundet ophavsrettigheder. Du skriver. "Måske kan min gamle Clint boks klare opgaven". Er den UHD kompatibel.? Hvis ikke så nej.
Nej det er den GAMLE model, men det gør ikke noget den ikke kan optage 4K kanalen. Det regner jeg ikke med at man kan heller ikke med yousees Humax 4K boks alligevel. 
Det er til alt andet end 4K jeg gerne vil have optage og flytte mulighed.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:28
Så vidt jeg husker var det kun Clints modeller uden CI slot hvor det var muligt at flytte optagelser til anden enhed, men nu du har boksen er det jo bare at prøve.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:29
Det er ikke mulig med udstyr fra udbyderne at hente optagelser ud, de skal overholde ophavsrettigheder, det samme gælder for mange andre STBer på markedet at det der optages er krypteret og kun kan bruges på den enhed der har optaget det. Ligeledes når det er optagelser gjort på et TV med en USB enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 13:31
Den har fint før kunne optage i .TS format og det virkede. Men man ved jo aldrig med teknologi og bland selv og kryptering osv. Tester senere i dag om det virker men bland selv er vist udenfor området jeg kan teste uden kort uanset hvad, regner ikke med at jeg kan se mine bland selv kanaler uden kort og kortlæser af en eller anden art med antennestik direkte i Clint DC1 som er uden kortlæser. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu