recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee opgraderer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee opgraderer

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Et hurtigt spørgsmål til jer med YouSee bredbånd nu da I taler om hastigheder.

Hvis I har f.eks. 50/5 vil hastigheds testen på YouSee's hjemmeside så også vise 50/5 ?

Jeg spørger fordi jeg er lidt træt af at min udbyder fortæller mig at de kan se at jeg modtager 35/5 men jeg kan kun måle det - med testen på deres hjemmeside - til 28/ ca. 5. Jeg ved at de kan levere op til 38 megabit (et forsøg på at give mig 50/5) på min adresse og derfor irriterer det mig at jeg ikke får de 35 jeg betaler for.

Min 100/10 viser 130/11 stort set hver gang jeg tester den.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

25/3 udgår, skriver Yousee, så kunder med denne forbindelse bliver tvunget op på 30/3 for en merpris på 10 kr.

Nu viser det sig, at kunder med 20/1 bliver opgraderet til 25/3 for en merpris på 20 kr. (dvs den udgår så ikke helt alligevel). Så hvorfor kan kunder med 25/3 ikke selv bestemme, om de vil opgraderes til 30/3?

Det må da være i strid med dansk lovgivning.

Hvorfor det? Hvis det af forretningsbetingelserne/vilkårene fremgår at man (yousee) med et givet varsel kan ændre dit, dat og dyt, så kan de gøre som de har lyst til (ja ja - indenfor rimelighedens grænser men mon dog ikke en relativ beskeden hastigheds- og prisændring falder indenfor det). Og det kan du også - du kan finde en anden udbyder. 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det må da være i strid med dansk lovgivning.

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hvorfor det? Hvis det af forretningsbetingelserne/vilkårene fremgår at man (yousee) med et givet varsel kan ændre dit, dat og dyt, så kan de gøre som de har lyst til

Langt fra...

Lovene i Danmark er forbrugerbeskyttelseslove, og det betyder, at hvis et firma skriver noget i en aftale, som er i modstrid med loven, så kan du som forbruger roligt skrive under - det har ingen retslig gyldighed.

Og ovenstående vil jeg mene er i hvert fald på kanten af god markedsføringsskik/overtrædelse af aftaleloven.

Jeg er dog på ingen måde advokat eller jurist, men taler ud fra et generelt rimelighedsprincip .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Min 100/10 viser 130/11 stort set hver gang jeg tester den.

Samme her.

Det har den ikke altid gjort, den har vist 100/10, men der skete noget i vinter/foråret. Den begyndte at vise 130/10, og jeg kunne nu hente med 15Mb/S i mod 12 Mb/s tidligere.

De MÅ have opgraderet hastigheden men, hvorfor mon de ikke fortæller at man nu blot har 130Mbit i stedet for 100 Mbit, når det reelt er det der sker? Det er da en "glædelig" nyhed :) 

Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 23:15
Tak for jeres svar - det lyder til at jeg skal skifte udbyder.
Mvh
Bo

Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hvorfor det? Hvis det af forretningsbetingelserne/vilkårene fremgår at man (yousee) med et givet varsel kan ændre dit, dat og dyt, så kan de gøre som de har lyst til (ja ja - indenfor rimelighedens grænser men mon dog ikke en relativ beskeden hastigheds- og prisændring falder indenfor det). Og det kan du også - du kan finde en anden udbyder. 

Mit problem er, at de under dække af "hastigheden nedlægges" tvangsopgraderer deres kunder. De gør det kun for at få flere penge i kassen.

F.eks. 25/3 bliver jo reelt  ikke nedlagt, når andre kunder opgraderes til den - man kan bare ikke længere vælge den selv. Det er en svinestreg.

Redigeret af bubbleboy - 31-August-2013 kl. 23:28
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 01:28
Min hastighedstest viser 12,23/1,13, så der er lige et stykke op til de 15, xom jeg skal have, når min nuværende 10/1-hastighed ophører.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Min hastighedstest viser 12,23/1,13, så der er lige et stykke op til de 15, xom jeg skal have, når min nuværende 10/1-hastighed ophører.

Du kan godt regne med, at din nye 15mbit også vil vise mere end 15 når du får den. Min 25 mbit viser altid mellem 27 og 28.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Du kan godt regne med, at din nye 15mbit også vil vise mere end 15 når du får den. Min 25 mbit viser altid mellem 27 og 28.

Det tror jeg også, at den gør - den har altid vist lidt højere end det, jeg bliver lovet.

Og beklager:
Det kunne godt se ud som om, jeg TROEDE, at jeg allerede skulle have fået min nye højere og dyrere hastighed i mit indlæg ovenover - men sådan forholder det sig ikke. Min skrivefejl...

Redigeret af turbo2 - 01-September-2013 kl. 14:42
Til top
HJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2011
Sted: Herning/Danmark
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 17:01
Undre mig over Yousee bredbånd. Jeg har modtaget et brev ang de ændringer og at min nuværende hastighed nedlægges. Når det undre mig, er det fordi jeg kender en som har en lavere hastighed, den nedlægges også, men vedkommende opgraderes til den hastighed jeg har nu, men som de skriver til mig, nedlægges. Virker noget besynderligt--
Henrik J
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 17:44
Sådan er det med påskud. De er ikke altid logiske. Men hvis bare det virker og giver flere penge i kassen...
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 17:36
nogen med 50/3 som har fået brev om hvad der sker med deres forbindelse?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu