|
yousee router + ekstra router eller access point |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6496 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2012 kl. 20:01 |
Hejsa, har en yousee router, virker egentlig ok, men mine døtres værelser er før langt væk. Forbindelsen er elendig, kan jeg gøre noget smart.... overvejer at købe en dims der kan sættes imellem deres to værelser, eller en ekstra router som så kan kables... har nemlig en del computere og wd tv boxe der egentlig ville have godt af at blive kablet.....
Skal også have tilsluttet en Nas... Vil gerne ofre lidt på en god løsning.... |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan købe et access point med repeater funktion, men du vil som oftes miste for meget wifi bånd bredde, en anden mulighed er net via el-nette, men vil ikke anbefale nogle af de løsninger.
Træk et netværks kabel og sæt endnu en trådløs router op i den andel del af huset. Alternativt kan du sætte en switch op hvis du har mange enhder der skal kabel forbindes i den anden del af huset, og så forbinde en airport express for at tage wifi delen i den anden ende. Vær opmærksom på ip ranges osv hvis de enkelte enheder skal kunne se hinanden på tværs af de 2 dele af netværket. |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6496 |
jeg tror jeg smider en router op i den anden ende af huset... kan den her bruges D-link, Type dir-825, skal den så bare forbindes til den anden router og så er man kørende
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
Jeps,
Husk at slå DHCP fra på DLink routeren og angiv en fast IP adresse for DLink routeren - dette gøres under setup/network settings. Husk at reserver denne ip adresse på you see routeren. Så vil alle enheder på dit netværk kunne se hinanden YouSee router er Normalt 192.168.0.1 bruger: admin password: password (der har de sgu været geniale ..) |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
En kammerat har købt sådan en extender her. Den er han ret glad for:
Nem opsætning /Chris
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |