recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee router + ekstra router eller access point
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee router + ekstra router eller access point

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6496
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: yousee router + ekstra router eller access point
    Sendt: 11-April-2012 kl. 20:01
Hejsa, har en yousee router, virker egentlig ok, men mine døtres værelser er før langt væk. Forbindelsen er elendig, kan jeg gøre noget smart.... overvejer at købe en dims der kan sættes imellem deres to værelser, eller en ekstra router som så kan kables... har nemlig en del computere og wd tv boxe der egentlig ville have godt af at blive kablet.....
Skal også have tilsluttet en Nas...

Vil gerne ofre lidt på en god løsning....

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 07:37
Du kan købe et access point med repeater funktion, men du vil som oftes miste for meget wifi bånd bredde, en anden mulighed er net via el-nette, men vil ikke anbefale nogle af de løsninger.

Træk et netværks kabel og sæt endnu en trådløs router op i den andel del af huset.

Alternativt kan du sætte en switch op hvis du har mange enhder der skal kabel forbindes i den anden del af huset, og så forbinde en airport express for at tage wifi delen i den anden ende.

Vær opmærksom på ip ranges osv hvis de enkelte enheder skal kunne se hinanden på tværs af de 2 dele af netværket.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6496
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 21:40
jeg tror jeg smider en router op i den anden ende af huset... kan den her bruges D-link, Type dir-825, skal den så bare forbindes til den anden router og så er man kørende
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 23:09
Jeps,

Husk at slå DHCP fra på DLink routeren og angiv en fast IP adresse for DLink routeren - dette gøres under setup/network settings. Husk at reserver denne ip adresse på you see routeren. Så vil alle enheder på dit netværk kunne se hinanden

YouSee router er Normalt 192.168.0.1 bruger: admin password: password (der har de sgu været geniale ..)
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 09:30
En kammerat har købt sådan en extender her. Den er han ret glad for:

Nem opsætning
/Chris
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jeg tror jeg smider en router op i den anden ende af huset... kan den her bruges D-link, Type dir-825, skal den så bare forbindes til den anden router og så er man kørende
Du kan starte HER.

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu